عکس جدید «هابل» از یک خوشه ستاره‌ای در شرف پراکندگی

مقامات ناسا در این بیانیه گفتند: ستارگان خوش‌های باز، بیرون از یک منطقه مشابه گاز و غبار تشکیل می‌شوند و به همین دلیل، ویژگی‌های مشترک بسیاری از سن و ترکیب شیمیایی مشابه دارند. برای خوشه‌های کروی که پسرعموهای باستانی، متراکم‌تر و بیشتر خوشه‌های هستند، مطالعه خوشه‌های باز آسان است زیرا ستاره‌شناسان راحت‌تر می‌توانند بین ستارگان تمایز قائل شوند.

سن ستاره‌های یک خوشه می‌تواند از ده‌ها میلیون تا صدها میلیون سال باشد. نرم‌افزار این بیانیه، از آنجایی که این خوشه‌ها به طور ضعیف توسط گرانش محدود می‌شوند، ستارگان ممکن است از چند میلیون سال در کهکشان‌های مارپیچی یا نامنظم در اطراف که در آن متولد شده‌اند، پراکنده شوند، ممکن است.

بیانیه ناسا، انجیسی ۲۶۶۰ به عنوان یک «خوشه ستاره‌ای باز» (خوشه باز) طبقه‌بندی می‌شود. خوشه ستاره‌های باز، یک نوع خوشه ستاره است که می‌تواند دهها تا چند صد ستاره را در بر داشته باشد که توسط گرانش به هم متصل شده‌اند.

انتهای پیام



منبع هابل، انجیسی ۲۶۶۰ را به عنوان بخشی از برنامه‌های مطالعه‌ی ستاره‌های کوتوله سفید در خوشه‌های باز مشاهده کرد. ستارگان در این عکس توسط «خوشه‌های پراش» (خوشه‌های پراش) احاطه شده‌اند. خوشه‌های پراش زمانی شکل می‌گیرند که نور درخشان ستاره‌ها از آینه ثانویه تلسکوپ فضایی منعکس می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در تصویر جدید «تلسکوپ فضای هابل» (HST)، صدها ستاره در پس‌زمینه تاریک فضای می‌درخشند. این گروه درخشان از استارگان که با نام «ان‌جی‌سی ۲۶۶۰» (NGC 2660) شناخته می‌شود، در فاصله ۸۶۱۷ سال نوری از زمین فلکی «بادبان» (Vela) قرار دارند.

بخوان  عرضه تاکسی‌های خودران هیوندا تا سال ۲۰۲۳

«تلسکوپ فضای هابل» از یک خوشه ستاره‌ای خیره‌کننده عکسی که ممکن است از چند میلیون سال پراکنده گرفته شود.

این عکس جدید، صدها ستاره پراکنده در صورت فلکی را به تصویر می‌کشد. جرم قرمز روشن در سمت چپ بالای تصویر، یک ستاره است که بخشی از خوشه ستاره‌ای باز نیست.