همکاری ۲ نهاد دولتی برای اجرای ۲ بند قانون جهش تولید دانش بنیان



تفاهمنامه‌ای در وزارت استفاده از قانون ساختار ماده ۱۳ و ۱۱ جهان تولید دانش‌بنیان بین علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارم نمایشگاه های پژوهش، فناوری و فن بازار تفاهم نامه مشترک بین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیسجمهور به امضا رسید.

این مقاله در تدابیر و منویات مقام معظم رهبری برای توسعه دانش‌بنیانی اقتصاد، افزایش شاخص اقتصادی، تحقیق و توسعه بخش‌های کشور، تقویت صنعت و دانشگاه، تحقیقات کاربردی ساخت دانشگاهی و جهت‌دهی آن به حل چالش‌های راهبردی کشور با استفاده از ساختار ۱۳ و ۱۱ است. قانون جهش تولید دانش بنیان بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شده است.

ارتقای دانشگاه‌های دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های معین استان‌های کشور در طرح‌های تحقیق و توسعه صنعتی با استفاده از قوانین قانون جهان تولید دانش‌بنیان و همکاری و مشارکت در جهت جذب مشارکت صنایع در عقد حداقل ۲۰ هزار ریال طرح تحقیق و توسعه صنایع و بین‌المللی. دانشگاه‌های کشور در سال 1102 و 1103 با استفاده از این تفاهم نامه به شماره می‌رود.

همچنین اجرای برنامه‌های توسعه مشترک و توانمندسازی برای جلب مشارکت و ترغیب هرچه بیشتر اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالی تحقیق و توسعه، مسیری ویژه و توسعه پروژه‌های توسعه و توسعه مشترک برای دریافت و بررسی پروژه‌های ایجاد تحقیق و توسعه مشترک و دانشگاه توسط دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها. و تولید دانش‌بنیان از گروه‌های تعاملی این تفاهم نامه هستند.

بخوان  تریلر «Grand Theft Auto VI» منتشر شد که انتشار آن در سال 2025 را نشان می‌دهد

بر اساس مفاد این تفاهم نامه از دیگر محورهای همکاری بین وزارت علوم و معاونت علمی؛ تعریف مشوق‌های ویژه در سرفصل‌های قابل قبول هزینه تحقیق و توسعه برای طرح‌های صنعتی و دانشگاه، تعریف مشوق‌های ویژه در فرآیند بررسی تایید هزینه‌های تحقیق و توسعه با مشارکت دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و اجرای برنامه‌های مشترک برای تحقیقات و توسعه کشور و بخش‌ها. صنعتی به دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در قالب خوان‌های موضوعی و فراگیر موضوعی است.

انتهای پیام



منبع