پیاده‌روی فضایی فضانوردان ناسا انجام شد

پیاده‌روی فضایی فضانوردان ناسا انجام شد

همچنین، کاسادا تکیه‌گاه را در انتهای بازوی رباتیک نصب می‌کند و بعداً آن را برای حمل آرایه ۳۴۰ نصبی iROSA به محل نصب آن روی سازه سمت راست ایستگاه به کار برد.

زمانی که iROSA پس از فرآیندی که حدود ۱۰ دقیقه طول کشید، به طور کامل مستقر شد، کاسادا دو پیچ را برای محکم شدن آرایه صاف کرد و آن را کامل نصب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، “جاش کاسادا”(Josh Cassada) و “فرانک روبیو”(Frank Rubio)، خدمه ماموریت “اکسپدیشن۶۸”(Expedition 68) در دومین راهپیمایی فضای خود در چند هفته اخیر، یک آرایه خورشیدی جدید را مستقر کرده اند و یک ارتباط کوتاه را در اختیار دارند. یکی از هشت کانال برق “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS) ایجاد کرد. این دو فضانورد، تمام وظایفی را که کنترل‌کننده‌های پرواز برای آنها تعیین کرده بودند، انجام دادند و در طول فعالیت‌های هفت ساعت و پنج دقیقه خود از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی، طبق برنامه کار کردند.

آرایه‌های خورشیدی، در جلوی بال‌های پنل خورشیدی قدیمی‌تر و کمی تخریب‌شده‌ها نصب می‌شوند و تا حدی روی آن قرار می‌گیرند. در صورت استفاده از پشت سر هم، سیستم قدرت افزایش می‌یابد و تامین برق ایستگاه را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

کاسادا و روبیو پیاده‌روی فضای خود را پیش از ورود به قفل هوایی در ساعت ۲:۲۱ بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی تکمیل کردند.

کاسادا طی پیامی که به مرکز کنترل ماموریت مخابره کرد، گفت: ما فقط به دلیل طرحی که تنظیم شده است، کارآمد هستیم. این موضوع قابل توجه است. گروهی که ما را آماده کرد، کار خود را به خوبی انجام داد.

بخوان  مظتهته سر وهردن ددوورخهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!

پس از انجام کار iROSA و پس از اینکه مرکز کنترل عاملیت دید که قدرت خوبی در آرایه تازه نصب‌شده جریان دارد، کاسادا و روبیو از هم جدا شدند. کاسادا به حامل iROSA بازگشت تا آزادسازی آرایه دوم را به عنوان یک کار مقدماتی برای پیاده‌روی فضای بعدی آغاز می‌کند که در ۱۹ دسامبر برنامه‌ریزی می‌شود. در همین، روبیو به سمت بال آرایه خورشیدی حال بیرونی موسوم به «۱B» حرکت کرد تا کابل را جدا کند.

کاسادا و روبیو پس از قرار گرفتن آرایه جدید در بالای پایه‌ای که قبلاً نصب شده بود، مجموعه iROSA را باز کرد و سپس پیچ‌ها را محکم کردند تا آن را در خود نگه دارند. هنگام کار کردن در تاریکی، زمانی که بال‌های آرایه خورشیدی قدیمی برق تولید نمی‌کردند، فضانوردان کابل‌هایی را به کار بردند تا iROSA جدید را به منبع تغذیه ایستگاه‌ها ببندند.

کنترل‌کننده‌های پروازهای آخر مسیر را تغییر داده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که باتری‌ها در سطح انتظار شارژ می‌شوند.

در روشنایی روز، کاسادا دو پیچ را باز کرد و باز شدن iROSA آغاز شد. انرژی بالقوه‌ای که توسط بوم‌های کامپوزیت کربنی آرایه نگهداری می‌شد، برای باز کردن آرایه بدون نیاز به موتور کافی بود.

“نیکول مان”(Nicole Mann)، فضانورد ناسا و “کویچی واکاتا”(Koichi Wakata)، فضانورد “آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن”(JAXA) که هر دو خدمه ماموریت “اکسپدیشن38” (Expedition 38) هستند، بازوی رباتیک را از داخل می کنند. ایستگاه فضایی هدایت کردند. کاسادا گفت: کویچی شگفت‌انگیز بود. برای هدایت سپاسگزارم. وقتی در داخل برگردم، باید به تو پنج ستاره می‌دهم.

مجموعه مشابهی از آرایه‌های راه‌اندازی‌شده که از راه دور مستقر می‌شوند، برای تأمین انرژی ایستگاه «دروازه ماه» (Lunar Gateway) ناسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در سال‌های آینده پرتاب خواهد شد.

بخوان  استفاده از ربات نگهبان مدرسه در آمریکا

کاسادا و روبیو سفر خود را در ساعت ۷:۱۶ صبح به وقت محلی شرقی آغاز کردند و از هوابند “کوئست”(Quest) خارج شدند. سپس، آنها به آزاد کردن یکی از دو آرایه خورشیدی جدید “iROSA” از حاملی پرداختند که در 27 نوامبر توسط فضاپیمای “CRS-26” شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) تحویل داده شد.

دو فضانورد ناسا طی یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعت در روز شنبه سوم دسامبر، به تقویت و بازگرداندن قدرت به ایستگاه‌های بین‌المللی کمک کردند.

پیاده‌روی فضایی فضانوردان ناسا انجام شد

انتهای پیام



منبع