یک اپلیکیشن گوشی هوشمند می تواند اسناد جعلی را تشخیص دهد

یک اپلیکیشن گوشی هوشمند می تواند اسناد جعلی را تشخیص دهد

یک برنامه جدید اسناد جعلی را شناسایی می کند

منبع تصویر: ETH Zurich/Nicole Davidson

محققان ETH زوریخ اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند ساخته‌اند که می‌توان از آن برای تأیید صحت اسناد و موارد دیگر استفاده کرد. عصاره های ثبت احکام بدهی شهر زوریخ اکنون به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی در برابر جعل مقاوم می شود.

ساعت های گران قیمت، صورتحساب های بانکی، مدارک دانشگاهی، اسناد رسمی: چیزهای زیادی وجود دارد که می توان جعل کرد، و حتی بیشتر از آن دلایل آنها. محققان گروه امنیت اطلاعات دیوید باسین، اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند ساخته اند تا به چرخ جعل ها پایان دهد.

اگرچه اصل ساده است، اما فناوری پشت آن پیچیده است. سازمانی که سند را صادر می کند یک کد QR در اختیار آن قرار می دهد، نسخه اصلی را به صورت رمزگذاری شده در سرور ذخیره می کند و یک نسخه چاپ شده را برای گیرنده ارسال می کند. هرکسی که می‌خواهد یک سند چاپ شده را تأیید کند، برنامه تأیید سازمان را باز می‌کند، کد QR را اسکن می‌کند و از سند عکس می‌گیرد تا زمانی که برنامه اجازه دهد.

این معمولا بیش از یک ثانیه طول می کشد. این برنامه تصاویر تکی دنباله فیلم را با تصویر اصلی مقایسه می کند و هر گونه تغییر، حتی کوچکترین آن را در زمان واقعی روی صفحه نمایش می دهد. به دلایل حفاظت از داده ها، سند عکس گرفته شده در تلفن هوشمند ذخیره نمی شود.

چالش پیش روی محققان این است که اطمینان حاصل کنند که فقط تفاوت‌های مرتبط نمایش داده می‌شوند، نه چیزهایی مانند لکه‌های قهوه، چین و چروک‌ها یا تکه‌های کاغذ فرسوده. این برنامه همچنین در صورتی کار می کند که شخصی از یک کپی اسکن شده از سند مستقیماً روی صفحه رایانه عکس بگیرد.

احراز هویت دیجیتال برای دنیای واقعی

با وجود تمام وعده‌های گذشته، پیشرفت‌های فناوری منجر به دفاتر بدون کاغذ نشده است. مارتین اوچوا، نویسنده اصلی مقاله تحقیقاتی اولیه منتشر شده در مجله، می گوید: «دنیای دیجیتال و فیزیکی یکدیگر را تکمیل می کنند. کنفرانس سالانه برنامه های کاربردی امنیت کامپیوتر.

“امروز، روند اعتبارسنجی اسناد دیجیتال بسیار پیچیده شده است. بنابراین برای ما کاملا منطقی بود که اصول احراز هویت دیجیتال را به دنیای فیزیکی گسترش دهیم.”

به منظور استفاده از فناوری، او شرکت اسپین آف ETH Thinti را با دیوید بیسین تأسیس کرد.

باسین می افزاید: «کاغذ رابط بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی است. “کدهای QR و برنامه های واقعیت افزوده بیشتر و بیشتری وجود دارند که این دو منطقه را با یکدیگر ادغام می کنند.” بنابراین، توسعه تکنیک‌های احراز هویت که عدالت را برای هر دو حوزه انجام می‌دهند، مهم است.






منبع: ETH Zurich/Nicole Davidson

نیاز به هر حال وجود دارد. طبق گزارش‌های رسانه‌ها، کارخانه موسوم به «مدرک تحصیلی» بیش از 200000 مدرک تحصیلی جعلی را به قیمت حدود 50 میلیون دلار تنها در سال 2015 فروخت.

یک پروژه آزمایشی در زوریخ با هدف محافظت از عصاره ها از سابقه اجرای بدهی ها انجام می شود

شهر زوریخ نیز از این مشکل آگاه است. به طور کلی، هر کسی در سوئیس که بخواهد، به عنوان مثال، یک آپارتمان اجاره کند یا یک ماشین کرایه کند، ملزم به اخذ عصاره از ثبت اجرای بدهی است. این اطلاعات در مورد اینکه آیا اقدامات اجرایی بدهی علیه آن شخص در پنج سال گذشته آغاز شده است یا خیر، ارائه می دهد.

از آنجایی که کسانی که ورودی دارند باید انتظار نقص های قابل توجهی داشته باشند، جعل اسناد رایج است. بنابراین، دفاتر اجرای بدهی در شهر زوریخ به تنهایی روزانه چندین استعلام در مورد تقلبی بودن اطلاعات ارائه شده دریافت می کنند که تخمین زده می شود هفته ای یک یا دو بار اتفاق بیفتد. تعداد موارد گزارش نشده احتمالاً بسیار بیشتر است.

این امر نه تنها برای مالکان ناخوشایند است، بلکه باعث ایجاد هزینه های غیرضروری برای دفاتر اجرای احکام و همچنین هزینه ها و هزینه های زیادی برای مراجع تعقیب و دادگاه ها می شود.

آلخاندرا ایتل، مدیر پروژه های سازمانی و فناوری اطلاعات در شورای شهر زوریخ، می گوید: «وقتی در مورد این فناوری شنیدیم، بلافاصله متوجه شدیم که این برای ما جالب است. ” برای ما، و از سوی دیگر، زیرا ما را قادر می سازد تا در تقویت اعتماد و امنیت سهیم باشیم.»

دفاتر اجرای بدهی فوراً علاقه خود را ثبت کردند و راه حل را از مارس 2024 به کار خواهند گرفت. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، سایر مناطق درخواستی در شهر می توانند دنبال شوند. انتظار می رود که دفاتر اجرای بدهی بیشتری در سراسر سوئیس به زودی از این فناوری جدید استفاده کنند.

اشیاء سه بعدی را نیز می توان اسکن کرد

شهر زوریخ در حال اجرای پروژه آزمایشی و استفاده از تخصص خود برای حمایت از توسعه نهایی راه حل است. مدل کسب و کار Thenti استفاده رایگان از برنامه را برای تعداد معینی چک پیش بینی می کند که پس از آن باید اشتراک دریافت کرد.

مارتین اوچوا می گوید: «ما طبیعتا امیدواریم که مدل زوریخ علاقه مندان بیشتری را جذب کند. در همان زمان، تیم در حال کار بر روی برنامه های کاربردی بالقوه بیشتری است. به عنوان مثال، برنامه به زودی قادر خواهد بود تفاوت ها را نه تنها با اسناد دو بعدی، بلکه با اشیاء سه بعدی نیز شناسایی کند.

به عنوان مثال، این امر می تواند به تولیدکنندگان ساعت های لوکس امکان دهد تا محصولات خود را در سیستم ثبت کنند تا مشتریان بتوانند ساعت های خود را با نمونه های ثبت شده مقایسه کنند و در نتیجه هرگونه تقلبی را از بین ببرند. دیوید باسین قول می‌دهد: «حتی محصولات با دقت بالا و باکیفیت، ویژگی‌های کوچکی را نشان می‌دهند که سیستم ما می‌تواند تشخیص دهد.»

اطلاعات بیشتر:
اوچوا مارتین و همکاران، SealClub: تأیید اعتبار اسناد کاغذی به کمک رایانه، کنفرانس سالانه برنامه های کاربردی امنیت کامپیوتر (2023). doi: 10.1145/3627106.3627176

نقل قول: برنامه گوشی هوشمند می تواند اسناد جعلی را تشخیص دهد (2024، 7 مه) در 12 مه 2024 از https://techxplore.com/news/2024-05-smartphone-app-unmask-forged-documents.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. علی‌رغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.

منبع

بخوان  چین ماهواره ZhongXing-1E را به فضا پرتاب کرد