تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان


تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان

آی‌پد با استفاده از واقعیت افزوده محیطی افراطی با انسان‌ها و دود تعاملی سه بعدی. این ابزار را می توان برای آموزش اولین پاسخ دهنده در محیط های شدید استفاده کرد. اعتبار: موسسه ملی استاندارد و فناوری

یک سناریوی دید محدود را تصور کنید: دود هوا را پر می کند و دیدن بیش از چند فوت در مقابل شما را دشوار می کند. غرش شعله ها کر کننده است و می توانید گرمای آتش را حتی از طریق وسایل محافظ خود روی پوست خود احساس کنید. شما می دانید که زمان بسیار مهم است، اما نمی توانید کورکورانه به جهنم عجله کنید. در این شرایط چگونه می‌توانید از وضعیت اطرافتان یا موانع سر راهتان احساس کنید؟

این سوالی است که محققان دانشگاه کارنگی ملون (CMU) و دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) به دنبال پاسخ به آن هستند. تا کنون، راه حلی که آنها به آن رسیده اند این است: تله متری با واقعیت شدید.

تله متری فرآیند جمع آوری، انتقال و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع راه دور است. در زمینه ایمنی عمومی، تله متری به استفاده از فناوری برای جمع آوری و انتقال اطلاعات در مورد مکان، وضعیت، شرایط اولین پاسخ دهندگان و محیط فیزیکی در میدان اشاره دارد. هنگامی که محیط به ویژه چالش برانگیز است، مانند محیط‌هایی که خطرناک، از راه دور یا دسترسی به آن‌ها دشوار است، از تله‌متری واقعیت شدید می‌توان برای جمع‌آوری داده‌هایی در مورد کیفیت هوا، دما، رطوبت و سایر عواملی که می‌توانند بر ایمنی پاسخ‌دهنده‌های اولیه تأثیر بگذارند، استفاده کرد.

یانگ کای، برنده جایزه PSIAP و محقق اصلی، در کار خود بر روی رابط تله متری واقعیت شدید (EXR) برای عملیات و آموزش در زمان واقعی، قصد دارد از پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار اخیر برای گسترش رابط‌های واقعیت افزوده (AR) برای محیط‌های شدید و همچنین توسعه مجازی استفاده کند. محتوایی مانند سناریوهای سه بعدی همهجانبه برای آموزش واقعیت شدید.

  • تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان

    تصویربرداری از صفحه نمایش تشخیص الگوی تنفس در زمان واقعی از کلاه ایمنی Extreme Reality. اعتبار: موسسه ملی استاندارد و فناوری

  • تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان

    آموزش واقعیت مجازی (VR) برای سکوی پرتاب هلیکوپتر پزشکی در معاینات قبل از پرواز، فرار از آتش و کنترل از راه دور کپسول های آتش نشانی. اعتبار: موسسه ملی استاندارد و فناوری

  • تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان

    تصویری از نمایش “Cold Trailing” که در آن داده های دما با مختصات GPS که در زمان واقعی از کلاه آتش نشان پخش می شود، ثبت شده است. اعتبار: موسسه ملی استاندارد و فناوری

بیشتر رابط‌های AR موجود برای محیط‌های دودی، تاریک یا پر سر و صدا ساخته نشده‌اند. بنابراین، Cai و تیم او در حال توسعه یک کلاه ایمنی شدید با رابط‌هایی هستند که به کاربران امکان می‌دهد هم تغییرات دما و حس لامسه در محیط را درک کنند و هم تشخیص الگوی تنفسی در زمان واقعی برای پشتیبانی از آموزش و عملیات ایمنی عمومی. این پیشرفت‌ها می‌توانند به بهبود آگاهی موقعیتی، افزایش ارتباطات، کاهش ریسک و افزایش کارایی کمک کنند – همه اینها از طریق استفاده آگاهانه‌تر و آگاهانه‌تر از AR برای عملیات‌های اولین پاسخ‌دهنده.

تاکنون، این تیم نمونه اولیه ای را برای پخش زنده دمای زمین و داده های GPS از کلاه آتش نشانی به نقشه تلفن همراه با استفاده از اتصال شبکه ایجاد کرده است. نقشه را می توان بین هم تیمی ها و فرماندهان به اشتراک گذاشت. این سیستم کاربردهای گسترده‌ای برای مقابله با آتش‌سوزی دارد، زیرا در حال حاضر، آتش‌نشانان از دستان خالی خود برای لمس زمین برای بررسی دما استفاده می‌کنند، تکنیکی به نام “ردیابی سرد”. سیستم CMU می تواند فرآیند را خودکار کند و کارایی اکتساب و نقشه برداری داده ها را بهبود بخشد.

علاوه بر کلاه ایمنی، تیم Cai تعدادی نمایش AR و VR را نیز توسعه داده است، از جمله سناریوهای مربوط به فرار و خاموش کننده‌های آتش سکوی پرتاب هلیکوپتر، بررسی‌های قبل از پرواز هلیکوپتر، روش‌های پزشکی ویدیویی با واقعیت ترکیبی، و سنجش و نقشه‌برداری «ردیابی سرد» برای اطفاء حریق وحشی که در بالا ذکر شد. از نظر مراحل بعدی، تیم از سیستم‌های اسکن پیشرفته برای ایجاد آواتارهای آموزشی و پس‌زمینه‌های واقعی عکس استفاده می‌کند که حتی با وضوح و سرعت بالاتر واقعی‌تر هستند. این سناریوهای دیجیتال راه طولانی را برای بهبود آموزش و کمک به اولین پاسخ دهندگان کمک می کند تا تجربه و مهارت های ارزشمندی را بدون نیاز به شبیه سازی های پرهزینه، وقت گیر و خطرناک در دنیای واقعی کسب کنند.

در حالی که هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد، Cai و تیمش در حال پیشرفت ارزشمندی به سمت توسعه رابط‌های AR مقاوم هستند که با محیط‌های شدید سازگار شوند. با تمرکز تحقیقات خود بر روی EXR برای ایمنی عمومی، کار آنها می تواند منجر به افزایش آگاهی موقعیتی در زمان واقعی در شرایط شدید و داده های تله متری پزشکی در زمان واقعی برای اولین پاسخ دهندگان شود. این می‌تواند تأثیرات پایین‌دستی عمده‌ای داشته باشد، مانند مراکز فرماندهی و کنترل تلفن همراه موقت که می‌توانند به سرعت در پاسخ به شرایط اضطراری یا حادثه در داده‌های ساختمان سه‌بعدی استاندارد و قابل اشتراک‌گذاری و غیره راه‌اندازی و مستقر شوند.

ارائه شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری


این داستان توسط NIST بازنشر شده است. اصل داستان را بخوانید اینجا.

نقل قول: تله متری واقعیت شدید برای اولین پاسخ دهندگان (2023، 24 فوریه) بازیابی شده در 24 فوریه 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  فکر می کنید گوگل و سامسونگ روی اپل ویژن پرو می خوابند؟ کوالکام برای شما خبری دارد