سرخ کردنی‌ها باعث می‌شوند

این افراد را به طور متوسط ​​۱۱ سال پیگیری کردند تا ببینند آیا آن افراد از علائم بیماری یا افسردگی را نشان می‌دهند یا خیر.

مطالعات دانشگاه «چین» در مطالعه اخیرشان اعلام کرد مصرف بیش از حد از سرخ‌کردن‌ها و چیپس‌ها را نمی‌توانند افسرده کنند.

سیب زمینی سرخ شده، چیپس و گوشت سفید سرخ شده مانند مرغ به طور قابل توجهی با تغذیه مرتبط بودند.

گفته‌ها: آنهایی که گفته اند کمترین غذای سرخ شده میخورند و این یک رژیم معمولی از رژیم غذایی آنهاست، ۱۲ درصد بیشتر از کسانی که غذای سرخ شده نمی‌خورند، بیشتر می‌شوند. هفت درصد بیشتر احتمال دارد که علائم آنها را نشان دهند.

جمعا به بررسی میانسال از مطالعه بانک زیستی انگلستان پرداختند و از آنها خواسته شد پرسشنامه را در مورد عادات غذایی و روانی خود قرار دهند. ارتباط بین غذا و استرس و اضطراب به شدت در مردان و افراد زیر ۶۰ سال یافت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، چکیده چینی در این مطالعه به بررسی بیش از 100 هزار نفر در بریتانیا پرداخت. افراد می‌بایست پرسشنامه‌ای را در مورد آنچه در ۲۴ ساعت گذشته می‌کردند.

نتایج به‌دست‌آمده به نتیجه رسیدند که نتایج این کاهش مصرف غذای سرخ‌شده برای سلامت روان برجسته‌تر می‌شود.

این رفتارهای ماهیتی شبیه به اضطراب و عوارض مانند دوری بیشتر از دیگران و کمتر کاوش کردن از خود نشان داد.

یک وعده سیب زمینی سرخ شده یا گوشت سفید سرخ شده مصرف کرده است، چهار درصد در معرض خطر بیش از حد گزارش شده است.

بخوان  کاوشگر اروپا از فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری رصد شد

نتایج این مطالعه نشان داد که مردان و افراد جوان بیشتر به خوردن غذاهای سرخ شده می‌پردازند.

آزمایش‌های حیوانی شواهدی را می‌دهد که نشان می‌دهد این ماده ممکن است برای تنظیم کلسترول توسط بدن تأثیر بگذارد که این امر می‌تواند با استرس و خطر مرتبط باشد. همچنین ممکن است باعث شود که مغز بتواند به وضعیت روانی افراد مبتلا شود.

روش‌های باورند آکریل آمید(acrylamide) که یک ماده شیمیایی است که هنگام سرخ کردن و پختن غذاهای نشاسته‌دار مانند سیب زمینی در دمای بالا ایجاد می‌شود. ممکن است با مغز مرتبط باشد.

این مطالعه گورخرماهی را در معرض خطر آکریل آمید قرار داد تا تاثیر این ماده شیمیایی را در مواد غذایی که غذای سرخ شده می‌خورند دریابند باشد.

انتهای پیام



منبع

نویسندگان نگرانان کردند: رژیم غذایی با خطر به خطر و نگرانی مرتبط است. رژیم غذایی غربی شامل غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده، غلات تصفیه شده، محصولات قندی و آبجو با خطر بیشتر انرژی و تغذیه مرتبط است. به طور معمول، غذاهای سرخ شده بخش عمده‌ای از رژیم غذایی غربی را تشکیل می‌دهند و مصرف غذاهای سرخ شده در سراسر جهان به ویژه در طول سال‌های کووید افزایش یافته است.

آکریل آمید که در نان تست سوخته نیز یافت می‌شود، قبلاً با چاقی و بیماری‌های بیماری‌های مرتبط بوده است.

سرخ کردنی‌ها شما را افسرده می‌کنند