ظاهر شدن «ابرهای شبتاب» در پی پرتاب ماهواره‌های استارلینک

اسپیس ایکس پرتاب شش بار در سال جاری است و شاید بتوان در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ در طول برنامه‌های مختلف برسد. از جمله پرتاب سرنشین‌دار به «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) و همچنین فرصت‌های آتی با موشک‌های «فالکون۹» (Falcon 9)، «فالکون هوی» (Falcon Heavy) و احتمالا موشک غول‌پیکر «استارشیپ» (Starship) که هنوز در حال حاضر است. توسعه است.

اسپیس ایکس، ۵۶ ماهواره «استارلینک»(Starlink) را از «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) در فلوریدا، در ساعت ۴:۳۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به فضای پرتاب کرد. گزارش گزارش‌های محلی منتشر شده در توییتر، این پرتاب پیش از سپیده‌دم، «ابرهای شب‌تاب» (Noctilucent clouds) را تولید کردند که پس از پرتاب قابل مشاهده بودند.

پس از پرتاب 56 ماهواره «استارلینک»، الگوهایی از ابر در آسمان شکل گرفته که با نام «ابرهای شبتاب» می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

ابرهای شب‌تاب، ابرهای نادری هستند که می‌توانند به طور طبیعی ظاهر شوند اما تنها زمانی که شرایط پیش‌بینی می‌شود، خود را نشان می‌دهند. به طور کلی در ماه‌های آنها تابستان، پس از غروب خورشید مشاهده می‌شوند و با سایر ابرها تفاوت دارند.

پرتاب‌های اسپیس‌ایکس الگوهای جذابی را در آسمان به جا می‌گذارند. این الگوها بی‌ضرری هستند که از گازهای موشک در جو بالا به وجود می‌آیند.

«رایت دابس»، هواشناسی که ابرها را از تالاهاسی و دورتر از محل پرتاب مشاهده کرد، در یک توئیت نوشت: این ابرها هرگز قدیمی نمی‌شوند و پس از هر پرتاب متفاوت هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ساعتی پس از پرتاب جدیدترین ماموریت «اسپیس ایکس»(SpaceX) از سواحل فضایی در اوایل صبح ۲۶ ژانویه، ابرهای درخشانی در آسمان فلوریدا پدیدار شدند.

بخوان  Meta Quest 3 ویدیوی فضایی Vision Pro را به شما کمک می کند تا خاطرات خود را زنده کنید