کوچکترین سبیل جهان روی یک گلبول قرمز!


کوچکترین سبیل جهان به منظور جلب توجه به سنجش سلامت خود روی یک گلبول قرمز سوار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان استرالیایی کوچکترین سبیل جهان را ساخته اند که به اندازه کافی ریز است که روی یک گلبول قرمز قرار گیرد.

هدف از این سبیل کوچک با تنها پنج میکرون، بوده است طراحی در مورد سلامت مردان.

این سبیل کوچک مرکز نانوساخت ملبورن (MCN) با استفاده از همان تکنیک‌هایی که برای ساخت دارو یا سیستم‌های ساخت دارو یا اجزای کوچک برای حسگرها یا سیستم‌های میکروسیال استفاده می‌شوند، ساخته می‌شوند.

ساخت این سبیل کوچک شبیه به ساختن اشیای مینیاتوری بسیار کوچک است. برنی لوپ، مدیر مهندسی و عملیات در MCN گفت: ما به دقت این سبیل کوچک موسوم به مو را با لایه‌بندی رزین پلیمری و چاپ سه‌بعدی روی پایه یک چاپ کوچک انجام دادیم و آن را به یک گل قرمز خون با استفاده از یک ابزار در ابزار میکرو انجام دادیم. چسباندیم.

این گلبول قرمز از نمونه‌هایی که از یک اهداکننده انتخاب شده بود، جدا شد و روی یک صفحه با روکش طلا ثابت شد و سپس در یک لایه فلزی به ضخامت ۱۵ نانومتر پوشانده شد تا برای لحظه بزرگ خود آماده شود.

در نهایت، تصاویر از قرارگیری این میکروسبیل با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی(SEM) گرفته شد.

کوچکترین سبیل جهان روی یک گلبول قرمز!

چرا چنین کاری انجام شده است، احتمالاً سؤالی است که در ذهن همه کسانی که این خبر را می‌خوانند، ایجاد می‌کنند. موضوع فقط ساخت یک هنر مینیاتوری نبوده است، بلکه یک ترفند تبلیغاتی در حمایت از یک موسسه خیریه سلامت مردان به نام Movember بوده است که مردان را می‌کند تا آگاهی خود را در مسائلی مانند سرطان پروستات و بیضه و همچنین خودکشی مردان افزایش دهند. اهدای خون از برجسته این کار بوده است.

بخوان  Strava's Year in Sport اکنون در راه است - مانند Spotify برای فعالیت‌های شما پیچیده شده است

علیسون گولد، بیان صلیب سرخ استرالیا می‌گوید: اهدای خون تنها راهی برای کمک به خویشان نیست، بلکه راهی عالی برای شناخت سلامت خود و در عین حال نجات یک زندگی است. مردم با هر خون از ضربان قلب، فشار و میزان ذخیره شده در بدن خود آگاه می‌شوند.

وی افزود: کوچک این سبیل است، اما امیدواریم که خیلی کارها را بگذرانند و الهام بخش باشند تا خون اهدا کنند و برای سلامت خود تلاش کنند.

انتهای پیام



منبع