مشکل اطلاعات نادرست ویدیوی وب قبل از اینکه بهتر شود بسیار بدتر می شود، با مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، این رکورد را انجام می دهد و می گوید که ظرف یکی دو سال آینده قابلیت های ایجاد ویدیو به ChatGPT می رسد.
صحبت با بیل گیتس در مورد پادکست منو گیج نکن (از طريق راهنمای تامآلتمن به چندوجهی بودن – توانایی کار بر روی متن، تصاویر، صدا و «در نهایت ویدیو» – به عنوان یک ارتقای کلیدی برای ChatGPT و مدلهای آن در دو سال آینده اشاره کرد.
در حالی که رئیس OpenAI به جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد یا ظاهر آن نپرداخته است، بدون شک با قابلیتهای ایجاد تصویری که ChatGPT (از طریق DALL-E) از قبل ارائه میکند، در امتداد خطوط مشابهی عمل خواهد کرد. : فقط چند خط را به عنوان یک اعلان تایپ کنید، و بر اساس آن توضیحات، یک تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دریافت خواهید کرد.
وقتی به مرحلهای رسیدیم که میتوانید هر نوع ویدیویی را که دوست دارید، با هر موضوع یا موضوعی که دوست دارید درخواست کنید، میتوانیم انتظار داشته باشیم که سیل ویدیوهای دیپفیک را در وب مشاهده کنیم – برخی برای سرگرمی و برای اهداف خلاقانه ساخته شدهاند، اما بسیاری قصد داشتند اطلاعات نادرست را منتشر کنند و از کسانی که آنها را مشاهده می کنند کلاهبرداری کنند.
ظهور دیپ فیک ها
البته ویدیوهای دیپ فیک در حال حاضر یک مشکل هستند – با ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا که همین هفته در فیس بوک ظاهر شد – اما به نظر می رسد که مشکل به طور قابل توجهی بدتر می شود.
افزودن قابلیتهای ایجاد ویدئو به ابزاری بسیار در دسترس و با کاربرد ساده مانند ChatGPT به این معنی است که تولید محتوای ویدیویی جعلی آسانتر از همیشه میشود، و این یک نگرانی بزرگ در هنگام جدا کردن واقعیت از داستان است.
ایالات متحده اواخر سال جاری پای صندوق های رای خواهد رفت و انتخابات عمومی در بریتانیا نیز احتمالاً در مقطعی در سال 2024 برگزار خواهد شد. با ویدیوهای عمیق جعلی که ظاهراً نشان می دهد سیاستمداران چیزی را می گویند که در واقع هرگز نگفته اند. در حال حاضر در حال گردش است، خطر واقعی انتشار سریع اطلاعات نادرست آنلاین وجود دارد.
با توجه به اینکه یافتن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی روز به روز دشوارتر می شود، بهترین راه برای دانستن اینکه به چه کسی و به چه چیزی اعتماد کنید این است که به نشریات معروف و معتبر آنلاین برای منابع خبری خود بچسبید – نه چیزی که توسط یک خانواده بازنشر شده باشد. عضو در فیس بوک، یا از منبعی ناشناخته در پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد چسبانده شود.