استفاده بهینه از کارتن حمل و نقل

استفاده بهینه از کارتن حمل و نقل

استفاده بهینه از کارتن حمل و نقل

با کمک نرم افزار بهینه سازی CASTN، شرکت های حمل و نقل می توانند مجموعه کارتن بهینه را برای هر کالا و ساختار سفارش انتخاب کنند. اعتبار: Fraunhofer IML

محصولاتی که به صورت آنلاین سفارش داده می شوند اغلب در کارتن های بزرگ حمل می شوند. اندازه بسته بندی کلی اغلب بسیار بزرگتر از محتویات آن است. به عنوان مثال، یک بطری عطر در بسته بندی به اندازه جعبه کفش ارسال می شود که دارای بالشتک برای پر کردن فضای خالی است. این پایدار نیست.

کمک به مبارزه با این مشکل، نرم افزار بهینه سازی CASTN است که توسط موسسه Fraunhofer برای جریان مواد و لجستیک IML ایجاد شده است، که ترکیب بهینه سفارش به کارتن را برای سفارش هر مشتری گرد هم می آورد. الگوریتم های هوشمند بهترین استفاده از کارتن را بر اساس ساختار کالا و سفارش محاسبه می کنند.

خرده فروشی آنلاین دائماً در حال تغییر است – آخرین روندها و نوسانات فصلی بر ساختار اقلام و سفارشات تأثیر می گذارد. با افزایش تنوع محصول و ساختار سفارش متغیر، طیف کارتن های حمل و نقل نیز در طول زمان در حال افزایش است. اگرچه انواع بسته بندی های موجود به طور فزاینده ای متنوع می شوند، در بسیاری از موارد میزان استفاده از حجم در حال کاهش است.

اقلامی که نیاز به بسته بندی کمی دارند، مانند عطر، لوازم آرایشی و جواهرات، در کارتن های بزرگ قرار می گیرند. این تا حد زیادی به این دلیل است که بسته بندی بر اساس تغییر محصول و الزامات سفارش، مانند ابعاد و وزن انتخاب نمی شود. محققان در Fraunhofer IML این مشکل را با نرم افزار CASTN (بهینه سازی مجموعه کارتن) که توسط مرکز تعالی لجستیک و فناوری Fraunhofer تامین شده است، حل می کنند.

CASTN مجموعه کارتن بهینه را برای هر مورد و ساختار سفارش برای شرکت های حمل و نقل گرد هم می آورد. “اگر خرده‌فروشی بخواهد از مجموعه‌ای از ده کارتن مختلف در ایستگاه‌های بسته‌بندی خود استفاده کند، باید آنها را با سفارش و ساختار اقلام تطبیق دهد تا بهترین استفاده از حجم ممکن را به دست آورد. محصولات باید به اندازه حجم کارتن را پر کنند. Lukas Lehmann، دانشمند در Fraunhofer IML توضیح می دهد که تا حد ممکن به گونه ای که کمترین بالشتک (مثلاً روکش حباب دار) مورد نیاز باشد.

به منظور دستیابی به این هدف، تیم توسعه در Fraunhofer IML داده‌های مشتری (سفارش، اصلی آیتم و داده‌های مشخصات بسته‌بندی) را در CASTN وارد می‌کند. برای به تصویر کشیدن یک دوره زمانی معرف از جمله نوسانات فصلی، داده ها به طور کلی بیش از یک سال کامل می شوند. با استفاده از این پارامترهای ورودی، دو الگوریتم نرم افزاری به هم پیوسته با هم کار می کنند تا مجموعه کارتن بهینه را محاسبه کنند. اینها نیازهای مشتری، مانند حداقل یا حداکثر اندازه بسته، و همچنین نیازهای ارائه دهنده خدمات لجستیک را در نظر می گیرند.

30٪ آیتم، 70٪ هوا

توابع CASTN با استفاده از دو الگوریتم: الگوریتم اول از یک رویکرد تکاملی برای ایجاد مجموعه های کارتن مختلف بر اساس پارامترهایی مانند تعداد کارتن های مجاز یا حداکثر و حداقل ابعاد استفاده می کند. الگوریتم دوم – یک الگوریتم بن بسته بندی – تضمین می کند که سفارشات به طور موثر در کارتن های انتخاب شده بسته بندی می شوند. هدف از این کار به حداقل رساندن حجم بسته بندی و دستیابی به کمترین حجم کلی ممکن است.

در پایان این فرآیند، نرم افزار هر کارتن را در یک مجموعه ارزیابی می کند و بررسی می کند که چقدر ظرفیت داخلی با سفارش داخل پر شده است. این اطلاعات به الگوریتم تکاملی بازگردانده می شود، که از امتیاز هر کارتن برای ایجاد مجموعه های جدید و بهتر استفاده می کند. این کار تا زمانی ادامه می یابد که استفاده از حجم بهتری حاصل نشود.

این محقق می‌گوید: «مشتریان اغلب از حجم استفاده از بسته‌بندی خود که اغلب تنها حدود 30 درصد است، آگاه نیستند. آنها نمی‌دانند چه مقدار هوا ارسال می‌کنند. این چیزی است که نرم‌افزار ما محاسبه می‌کند.» پس از تکمیل بهینه سازی، نتایج به همراه مشتری تجزیه و تحلیل می شوند تا بتوانند مجموعه کارتن مناسب را انتخاب کنند.

چندین شریک صنعتی که هر کدام کسب و کار خرده‌فروشی آنلاین خود را دارند، قبلاً از بهینه‌سازی مجموعه کارتن بهره‌مند شده‌اند و میزان استفاده از آنها را 35% به 45% افزایش داده‌اند و در عین حال تعداد انواع کارتن‌های مورد استفاده را نیز کاهش داده‌اند.

ایجاد تجارت الکترونیکی بیشتر با محیط زیست

در مرحله بعدی، Lehmann و تیمش می‌خواهند عملکرد نرم‌افزار را گسترش دهند تا اشکال پیچیده و ویژگی‌های آیتم‌های اضافی را شامل شود. “ما می خواهیم CASTN پایداری در لجستیک را افزایش دهد. مواد بسته بندی و لایه را می توان با استفاده از مجموعه های کارتن بهینه هماهنگ شده کاهش داد. این منجر به بارگیری بهتر کامیون و همچنین کاهش CO2 می شود.2 Lehmann می‌گوید. با استفاده از CASTN، شرکت‌هایی که محصولات را حمل می‌کنند می‌توانند تفاوتی را در کره زمین ایجاد کنند و در هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل صرفه‌جویی کنند.

ارائه شده توسط Fraunhofer-Gesellschaft

نقل قول: استفاده بهینه از کارتن حمل و نقل (2024، 3 مارس) در 4 مارس 2024 از https://techxplore.com/news/2024-03-optimal-shipping-carton.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.



منبع

بخوان  تیم های مایکروسافت سرانجام بر روی این شرکت کنندگان اغلب نادیده گرفته شده تمرکز خواهند کرد