ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان ۴ مسافر جدید می‌شود

کیکینا پنجمین زن روسی است که به فضا می‌رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت فضایی اسپیس ایکس در روز چهارشنبه با موفقیت ماموریت کرو-5(Crew-5) به ایستگاه فضایی بین المللی را به فضای پرتاب کرد که در آن یک فضانورد روس نیز حضور داشت. او اولین فضانوردی است که در سال ۲۰۰۲ در یک فضاپیمای آمریکایی به فضا می‌رود.

طبق قرارداد ناسا و روسکاسموس در ماه ژوئیه، آنا کیکینا(Anna Kikina) از روسیه جای خود را با یک فضانورد ناسا که ماه گذشته سوار بر فضاپیمای روسیه سایت به ایستگاه فضای بین‌المللی رفت، عوض کرد.

انتهای پیام



منبع

جاش کاسادا(جاش کاسادا) از ناسا و کویچی واکاتا(Koichi Wakata) از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز به این دو ملحق شدند. خدمه این ماموریت قرار است بامداد روز جمعه به ایستگاه فضایی بین‌المللی مرتبط باشند و ماموریت علمی ۵۰ روزه خود را آغاز کنند.

اسپیس ایکس ماموریت کرو-5 به ایستگاه فضایی بین‌المللی که برای اولین بار به رهبری یک زن انجام می‌شود را آغاز کرده است و یک فضای روس نیز در این فضاپیمای آمریکایی حضور دارد.

درست مانند ماموریت های قبلی، خدمه ماموریت کرو-5 یک عروسک مخمل برای تعیین زمان ورود به شهر صفر با خود به همراه بردند. آن‌ها یک عروسک آلبرت اینشتین مخملی را انتخاب کردند که در داخل کپسول شناور شدند.

مرحله موشک، کپسول دراگون را به مدار اولیه رساند و تقویت کننده مرحله پایینی که قابل استفاده مجدد است، به زمین بازگشت و بر روی شناور “فقط دستورالعمل ها را بخوان” (Just Read the Instructions) در اقیانوس اطلس فرود آمد.

بخوان  فیروز نادری، دانشمند ایرانی درگذشت

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان ۴ مسافر جدید می‌شود

این ماموریت اولین ماموریتی است که یک فرمانده زن به نام نیکول آوناپو مان(Nicole Aunapu Mann) در آن حضور دارد.

آوناپو مان دومین بومی آمریکایی است که به فضای می‌رود. پیش از او تنها آمریکایی بومی که به مدار سفر کرده بود، جان هرینگتون بود که در سال ۲۰۰۲ به فضا رفت.

خدمه ماموریت کرو-۵ در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، بیش از ۲۰۰ آزمایش علمی از جمله بررسی چاپ اعضای بدن انسان در فضا و درک بهتر بیماری‌های قلبی را انجام خواهند داد.

آن‌ها توسط هفت خدمه حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

موشک فالکون ۹ در ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۳۰ به وقت ایران) موتورهای خود را روشن کرد و به فضا پرتاب شد.