ثبت اطلاعات باورنکردنی از ماه با تلفیق ۲۸۰ هزار تصویر

هر دو دهانه تیکو و کلاویوس در این عکس دیده می‌شوند که در ارتفاعات ناهموار سطح جنوبی ماه قرار دارند.

ثبت اطلاعات باورنکردنی از ماه با تلفیق ۲۸۰ هزار تصویر

ثبت اطلاعات باورنکردنی از ماه با تلفیق ۲۸۰ هزار تصویر

مک کارتی میگوید: من از تصویر نهایی کاملا هیجان زده هستم.

این نتیجه‌ی فوق‌العاده پس از ده‌ها تلاش ناموفق به دست آمد و کاربران اکنون می‌توانند دهانه‌های قابل تشخیص مانند کوپرنیک، تیکو، افلاطون، اراتوستنس و کلاویوس ماه را از نزدیک تماشا کنند.

کوپرنیک یکی از قابل توجه‌ترین دهانه‌ها در نزدیکی ماه است که حدود ۸۰۰ میلیون سال پیش شکل گرفته است. تقریباً 54 سال پیش، فضانوردان آپولو 12 در طول ماموریت خود از این مکان نمونه‌برداری کردند.

انتهای پیام



منبع

واقعی وجود دارد که به ماه خیره می‌شوید و آرزو می‌کنم کاش می‌توانم سطح مرموز ماه را از نزدیک تماشا کنید. اکنون این رویا تبدیل شده است.

ثبت اطلاعات باورنکردنی از ماه با تلفیق ۲۸۰ هزار تصویر

او افزود: من سال‌هاست که برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ام. ده‌ها بار آن را امتحان کردم و راحت، شرایط آب و هوایی خوب به اندازه کافی طول نمی‌کشد تا جزئیات در سطح ماه دیده شود، بنابراین هارد دیسک‌های من برای پروژه‌های ناتمام است.

مک‌کارتی می‌گوید: تصاویر در سطح ماه نسبتا ثابت است و این کار را در پروژه‌های بزرگی واقعاً انجام می‌دهد. نعمتی بود که آسمان با من برای ایجاد این تصویر همکاری کرد.

ثبت اطلاعات باورنکردنی از ماه با تلفیق ۲۸۰ هزار تصویر

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، مجموعه‌ای از ۲۸۰ هزار تصویر که به هم مرتبط هستند و یک تصویر واحد بی‌نظیر از ماه ایجاد کرده‌اند.

او توضیح می دهد: این تصاویر همگی از حیاط خلوت خانه من ثبت شده است. من منتظر ماندم تا بهترین شرایط فراهم شود.

بخوان  ناسا تلسکوپ را برای کشف جهان‌های بیگانه طراحی می‌کند

مک کارتی برای گرفتن عکس از ماه از حیاط خلوت خود در آریزونا حدود دو ساعت صرف کرد تا بین تلسکوپ‌ها منتقل شود. سپس او این تصاویر را به یک تصویر نهایی ۱.۳ گیگاپیکسلی تبدیل کرد که آن را «گیگامون» می‌نامد و واضح‌ترین نما از ماه که او دیده می‌شود را می‌دهد.

دو تلسکوپ مورد استفاده برای این پروژه شامل یک تلسکوپ نیوتنی ۱۲ اینچی و یک SCT یازده اینچی هستند که هر دو برای ایجاد تصویر نهایی نیاز بودند.

اندرو مک کارتی(Andrew McCarthy)، تصاویر واضحی از ماه را در کنار هم گذاشتن و مناطق دیدنی معروفی مانند مکان‌های فرود آپولو را نشان داد.

مک‌کارتی حتی موفق شد عکس نادری از دهانه‌ای افلاطون گرفته شود که به‌دلیل موقعیتش در شمال دور زمین از سویی دیده می‌شود.