مهاجران در مرز ایالات متحده با اپلیکیشن‌های نامناسب مبارزه می‌کنند


از روز جمعه، مهاجران بالقوه باید مشخصات خود را ثبت کنند و یک عکس در CBP One آپلود کنند

از روز جمعه، مهاجران بالقوه باید مشخصات خود را ثبت کنند و یک عکس در CBP One آپلود کنند.

سرنوشت ده‌ها هزار نفری که در مرز جنوبی ایالات متحده به دنبال پناهندگی هستند، از روز جمعه به اپلیکیشنی بستگی دارد که فقط 2.5 ستاره در اپ استور دارد.

برای مدیران مهاجرت، یک راه شیک و کامپیوتری برای مدیریت موج افرادی که انتظار می‌رود در زمان لغو قوانین دوران کووید وارد شوند، باید وسوسه‌انگیز بوده باشد.

اما برای افراد فقیر و خسته که تلفن هایشان کار نمی کند یا به وای فای یا برق دسترسی ندارند، این فقط یک مانع تقریبا غیرممکن است.

جرمی دی پابلو، یک ونزوئلایی 21 ساله که هفته ها در شهر سیوداد خوارز مکزیک اردو زده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این شگفت انگیز است که یک برنامه عملاً زندگی و آینده ما را تعیین می کند.

دی پابلو، که پوست تیره ای دارد، گفت که سخت ترین قسمت استفاده از اپلیکیشن CBP One تشخیص چهره است – مسئله ای که بسیاری از مهاجران با رنگ های تیره تر به آن اشاره کرده اند.

“این مانند یک بازی شانس است. تشخیص می دهد که چه کسی را می خواهد.”

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، اپلیکیشن سفارشی و حفاظت از مرزها را در ژانویه راه اندازی کرد، زیرا به دنبال راهی برای مدیریت هرج و مرج مورد انتظار در زمانی که عنوان 42 یک شبه پنج شنبه تا جمعه منقضی می شود، بود.

این اقدام در زمان دونالد ترامپ با هدف اعلام شده نگه داشتن افراد مبتلا به کووید-19 از کشور اعمال شد و به مرزبانان اجازه می داد از ورود به هر کسی امتناع کنند.

مهاجران برنامه تلفن همراه CBP One را مشکل دار و مستعد قفل شدن با سیگنال ضعیف تلفن همراه می دانند.

مهاجران برنامه تلفن همراه CBP One را مشکل دار و مستعد قفل شدن با سیگنال ضعیف تلفن همراه می دانند.

در عمل این یک راه سریع و آسان برای اجتناب از پذیرش درخواست پناهندگی بوده است.

اما با پایان یافتن وضعیت اضطراری کووید، عنوان 42 به پایان رسید و در عوض با سیاست‌های مهاجرتی منظم جایگزین شد که دولت بایدن می‌گوید مسیرهایی را برای پناهجویان قانونی و مجازات‌های سختی را برای افرادی که از قوانین پیروی نمی‌کنند ارائه می‌کند.

گوشی های قدیمی و قدیمی

از روز جمعه، مهاجران بالقوه باید نام، تاریخ تولد، جزئیات مدارک سفر خود را ثبت کنند و یک عکس در CBP One آپلود کنند. این برنامه همچنین می تواند موقعیت مکانی و جزئیات دستگاه آنها را ثبت کند.

اما تلفن های قدیمی و قدیمی این روند را سخت می کنند.

هنوز هم برای کسانی که تلفن هایشان در مسیر طولانی شمال شکسته یا دزدیده شده است سخت تر است.

آنتونیو سانچز ونتورا در خیابان‌های سیوداد خوارز بدون هیچ چیزی زندگی می‌کند و فقط چیزی را می‌خورد که می‌تواند بخرد.

برنامه پر زرق و برق CBP One تنها یکی از بسیاری از موانعی است که مهاجران می گویند باید تحمل کنند

برنامه پر زرق و برق CBP One تنها یکی از بسیاری از موانعی است که مهاجران می گویند باید تحمل کنند.

تنها تمرکز او اکنون جمع آوری پول برای خرید تلفن و دانلود برنامه است.

وی گفت: این آرزوی هر انسانی است که برای کمک به بستگان خود به آمریکا برود.

‘یک کابوس’

سیوداد خوارز درهم تنیده‌ای از خیمه‌ها و ناامیدی است، جایی که مردمی که سفرهای غیرممکنی را انجام داده‌اند، با امید و خیریه کنار می‌روند.

کسانی که تلفن دارند برای شارژ کردن سیم‌های نوردهی خیابان‌ها را جستجو می‌کنند و هر پنی را که برای خرید اعتبار برای دسترسی به اینترنت دارند پس‌انداز می‌کنند.

اما چالش به همین جا ختم نمی شود.

رونالد هوئرتا، ​​ونزوئلایی که روز چهارشنبه نتوانست از تنظیمات زبان برنامه عبور کند، گفت: «ببین، گیر کرده است.

چند متر دورتر، آنا پائولا، یک ونزوئلایی 14 ساله، به دلیل اینکه برنامه به روز شده بود و تمام اطلاعات خانواده اش حذف شده بود، با ناراحتی گریه کرد.

برخی از مهاجران بدون تلفن به مرز می رسند، و تقریباً امکان درخواست از طریق برنامه CBP One را غیرممکن می کند.

برخی از مهاجران بدون تلفن به مرز می رسند، و تقریباً امکان درخواست از طریق برنامه CBP One را غیرممکن می کند.

“خسته ام! دیگه طاقت ندارم!” این نوجوان فریاد زد و مکرراً روی «ارسال» کلیک کرد تا نمایه‌های خانواده را بازسازی کند—هر بار پیام «خطای 500» را دریافت می‌کرد.

پدرش، خوان پاوون، گفت: “این یک کابوس بود، یک عذاب بود. این برنامه باعث آسیب روحی و روانی ما شده است.”

در حالی که عنوان 42 وارد چند ساعت پایانی خود می شود، برخی از مهاجران فقط در حالی که مخفیانه از مرز عبور می کنند، بحث می کنند، به این امید که از شناسایی طولانی مدت برای رسیدن به نوعی امنیت جلوگیری کنند.

برای برخی، استراتژی کار می کند.

لوئیس کوینتانا، یک ونزوئلایی که پس از سه ماه در خیابان های سیوداد خوارز از سوراخ دیوار در ال پاسو عبور کرد، گفت: “من صبر کردم و صبر کردم و صبر کردم، اما خسته شدم، راهی برای گرفتن قرار ملاقات وجود نداشت.” .

برای رائول پینتو، وکیل شورای مهاجرت آمریکا، مشکلات زیاد این اپلیکیشن لایه دیگری از ناامیدی غیرضروری را اضافه می کند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «این ناامیدکننده است که این فرآیند مهم در اختیار فناوری قرار می‌گیرد که اغلب می‌تواند مشکل ساز باشد و برای همه قابل دسترسی نیست».

حتی یافتن مکانی برای شارژ تلفن همراه برای بسیاری از مهاجران یک چالش است

حتی یافتن مکانی برای شارژ تلفن همراه برای بسیاری از مهاجران یک چالش است.

دولت اعلام کرد که این هفته به‌روزرسانی‌های این برنامه را منتشر می‌کند و تعداد قرار ملاقات‌های موجود را افزایش می‌دهد تا از این مشکل جلوگیری کند.

پینتو امیدوار بود که اوضاع بهتر شود، اما گفت که جنبه‌های زیادی از این فرآیند وجود دارد که قابل اصلاح نیستند.

او گفت: “ما بسیار ناامید هستیم که راه جایگزینی برای مردم برای دسترسی به این فرآیند بسیار مهم و بالقوه نجات دهنده وجود ندارد.”

© 2023 AFP

نقل قول: “بازی شانس”: مهاجران با برنامه مشکل ساز در مرز ایالات متحده مبارزه می کنند (2023، 11 مه) بازیابی شده در 11 مه 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  پایان فصل طوفان‌های عظیم در مریخ