مایکروسافت فاش کرده است که نسخه مبتنی بر ابر خود را مایکروسافت آفیس سوئیت، مایکروسافت 365، به یک برنامه دسکتاپ و موبایل منتقل می شود.
به عنوان مثال، مایکروسافت 365 اکنون مرکز محتوای من – یک مکان مرکزی برای تمام محتوای ایجاد شده توسط یک فرد یا به اشتراک گذاشته شده با یک فرد – را به همه کاربران ارائه می دهد. این ویژگی قبلا فقط برای مشتریان تجاری در دسترس بود.
با برنامه جدید مایکروسافت 365، این شرکت از مشکل ترغیب کاربران به اتخاذ روش جدید دسترسی به این سرویس، با حذف همه موارد قدیمی، کنار گذاشته است.
کاربران موجود حتی مجبور نیستند انگشت خود را بلند کنند، زیرا برنامه های Office موجود به طور خودکار به برنامه جدید به روز می شوند و کاربران تنظیمات حساب خود را حفظ می کنند.
این حرکت بر همه کاربران مایکروسافت 365 در سراسر بستههای اشتراک سازمانی، آموزشی و شخصی تأثیر خواهد گذاشت.
ویژگی های جدید مایکروسافت 365
حرکت، اعلام کرد (در برگه جدید باز می شود) در رویداد سالانه Ignite این شرکت، از نوامبر 2022 به پورتال وب Office.com پایان خواهد داد و برنامه های موجود مایکروسافت آفیس روی دسکتاپ و موبایل در ژانویه 2023 حذف خواهند شد.
مایکروسافت به سرعت هرگونه تصورات نادرست در مورد این تغییر را برطرف کرد و تأیید کرد که مایکروسافت آفیس به عنوان یک محصول مستقل که کاربران می توانند به طور کامل خرید کنند به وجود خود ادامه خواهد داد.
این یک حرکت تجاری هوشمندانه است، مطمئناً هرگونه سردرگمی را که هنوز در مورد آنچه مایکروسافت 365 هست و میتواند برای همه نوع کاربران انجام دهد برطرف میکند. اینکه آیا این برنامه واقعا راحت تر از پیشنهادات فعلی خواهد بود یا خیر، باید دید.
یک سیستم برچسبگذاری سفارشی نیز برای کاربران تجاری در دسترس قرار گرفته است که به آنها امکان میدهد محتوا را به دلخواه خود سازماندهی کنند، در حالی که یک فید جدید محتوا را بر اساس عواملی مانند افرادی که با آنها کار میکنند و معمولاً روی چه چیزی با هم کار میکنند توصیه میکند.
در حالی که به نظر می رسد حرکت به سمت یک برنامه تنها برای حفظ فضای ابری مایکروسافت باشد نرم افزار آفیس ارائههایی که به خوبی برای کاربران سازماندهی شده بود، همچنین از این اعلامیه برای آزار دادن مجموعهای از ویژگیهای جدید استفاده کرد که قبل از انتقال به برنامههای موجود مایکروسافت 365 ارائه میشوند.
بسیاری از این ویژگی ها بعید به نظر می رسد که پایه و اساس آنها شکسته شود. برای مثال، فید برای توصیههای محتوا، و مرکز محتوای من، انواعی از عملکرد هستند که قبلاً به عنوان بخشی از Google Workspace.