پرورش برنج اصلاح شده ژنتیکی در خاک مریخ

این پژوهش در پنجاه و چهارمین «نشست علوم قمری و سیاره‌های» (LPSC) ارائه شد.

این گروه پژوهشی که برنج اصلاح ژنتیکی در خاک شبیه‌سازی‌شده مریخ به خوبی رشد می‌کند اما در صورتی که یک چهارم آن خاک گلدان باشد. همچنین آن‌ها را گرم می‌کنند که در هر خاکی که خاک می‌شود، می‌شود هر گونه برنج می‌تواند در آن رشد کند.

مرحله بعدی آزمایش، با یک شبیه ساز جدید خاک مریخ و سایر گونه های برنج انجام خواهد شد. پس از آن، قصد دارند یک اتاق شبیه‌سازی مریخ بسازند که دما و سیاره سرخ را تقلید می‌کند.

سه نوع برنج در خاک کشت شد که یک گونه وحشی و دو گونه ویرایش شده ژنتیکی را در بر داشت. نوع با شرایط خشکسالی، دوم قند و شوری سازگارتر بود. همچنین، دانشمندان همان سه گونه برنج را در خاک گلدان و ترکیبی از این دو رشد دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، مریخ در فاصله ۴۸۰ میلیون کیلومتری از زمین قرار گرفته است و حداقل هفت ماه از آن فاصله دارد. بدتر از آن است که چنین سفری را فقط می‌توانم هر دو یا چند سال یک بار و زمانی که دو سیاره در نزدیکترین حالت خود قرار دارند انجام دهند. بنابراین، اولین کسانی هستند که در مریخ انسان‌ها باید غذای خود را پرورش دهند.

انتهای پیام



منبع

یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهند که گیاه‌شناسان آینده مریخ می‌توانند برنج را روی سیاره سرخ کشت کنند.

خاک سیاره سرخ حاوی نمک‌های پرکلرات است که برای گیاهان، سمی در نظر گرفته می‌شود. با وجود این، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که برنج اصلاح‌شده ژنتیکی می‌تواند در رگولیت مریخ رشد کند. این پژوهش جدید نشان می‌دهد که برنج اصلاح‌شده ژنی روزی می‌تواند اولین ساکنان مریخ را تغذیه کند.

بخوان  افتتاح اولین رویداد ملی پویش با حضور وزیر علوم

دانش «دانشگاه آرکانزاس»(UArk) در این پژوهش یافتند خاک مریخ را شبیه سازی کنند. آنها برای این کار از خاک غنی از بازالت استفاده می کنند که توسط ناسا و «آزمایشگاه پیشرانش جت»(JPL) از «بیابان موهاوی»(Mojave Desert) استخراج شده بود.

«آبیلاش راماچاندران» (Abhilash Ramachandran)، پژوهشگر «مرکز علوم فضایی و سیاره‌ای آرکانزاس» (SPAC) و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌توانیم پیش از ارسال دانه‌ها به مریخ، از زمین به عنوان یک آنالوگ زمین سیاره سرخ استفاده کنیم.