سردرد و گرفتن علائم ضربه های مغزی خفیف

نتایج این پژوهش به تازگی در ژورنال مغز منتشر شده است.

با این، پیش‌بینی این موضوع که کدام یک از درمان‌های بهبودی سریع‌تر می‌خواهند و طول درمان و بهبودی خواهند داشت.

در نتیجه این تحقیقات، پژوهشگران دریافتند که این بیماران، ناهنجاری‌هایی را در ناحیه تالاموس مغز می‌کنند. با توجه به اینکه تالاموس تمام اطلاعات حسی را می‌کند و این اطلاعات را به اطراف مغز انتقال می‌دهد، ضربه مغزی باعث ایجاد مشکل در عملکرد قسمت‌های مغز نیز می‌شود.

علیرغم فقدان آسیب ساختاری در اسکنهای معمول مغز، این مطالعه نشان داد که تالاموس(thalamus)، سیستم رله مغز، به علت ضربه مغزی، بیش از حد به هم مرتبط می‌شود و در اصطلاح hyperconnected می‌شود و این موضوع ممکن است به علائم ناخوشایندی منجر شود. می شود که بیمار آن را تجربه کند.

با تجزیه و تحلیل و تحلیل اسکن‌پت، پژوهشگران ارتباط میان انتقال‌دهنده‌های عصبی و علائم طولانی مدت را شناسایی می‌کنند که این امر امکان توسعه درمان‌های هدفمند را در آینده افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، بیماران مشکوک به ضربه مغزی از طریق اسکن مغزی، سیتی‌اسکن یا MRI، آزمایش و بررسی قرارگیری می‌گیرند تا مشکلات ساختاری مانند بدن یا کبودی مشخص شود. اما حتی اگر این اسکن‌ها آسیب ساختاری را نشان ندهند، ممکن است بیماری همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

پزشکان پیش بینی می‌کنند که از هر 10 نفری که دچار حمله مغزی می‌شوند، 9 نفر از آن‌ها پس از شش ماه به بهبودی کامل می‌رسند، در حالی که مطالعات جدید حاکی از آن تنها نیمی از این افراد به بهبودی کامل می‌رسند. و این بدان معناست که ممکن است تعداد زیادی از مراقبت‌های لازم برای آسیب دیدن وجود داشته باشد.

بخوان  ثبت اولین تصویر مستقیم از یک سیاه‌چاله در حال انتشار یک فواره قدرتمند

آسیب خفیف مغزی، (ضربه مغزی) ناشی از ضربه یا تکان به سر است. این آسیب می‌تواند در نتیجه، آسیب ورزشی، تصادف در دوچرخه سواری یا یک سانحه رانندگی رخ دهد. اما با وجود خفیف بودن این ضربه‌ها، معمولاً با علائم همیشگی و بهبودی ناقص همراه است. علائم این آسیب‌ها شامل عوارض، عدم شناخت، سردرد و می‌شود.

بر اساس نتایجی که در ژورنال مغز منتشر شده است، تیم تحقیقات دانشگاه کمبریج که کمتر از نیمی از بیماران (چهل و پنج درصد آن‌ها) را دریافت می‌کنند، دچار آسیب مغزی از جمله، ضعیف و ضعیف می‌شوند.

در این رابطه دکتر Emmanuel Stamatakis از دپارتمان علوم اعصاب بالینی و بخش بیهوشی در دانشگاه کمبریج می‌گوید: «در سرتاسر جهان، ما شاهد افزایش تعداد آسیب‌های مغزی خفیف تروماتیک، به ویژه آسیب‌هایی هستیم که در نتیجه زمین خوردن افراد سالخورده و همچنین افزایش تعداد تصادفات جاده‌ای. در کم درآمد و متوسط ​​هستیم. در حال حاضر، ما روش مشخصی برای تشخیص اینکه کدام یک از این داروها به بهبودی سریع دست پیدا می‌کنند و کدامیک از درمان‌های طولانی‌تری را تجربه می‌کنند نداریم. در واقع می‌توانم بگویم، پیش‌بینی‌های بیش از حد خوشبینانه و غیر دقیق در این حوزه به این معنی است که در خطر خطر عدم دریافت مراقبت کافی هستند.»

ایسنا/اصفهان به‌تازگی پژوهش‌های کمبریج دریافتند که دانشگاه‌هایی که دچار آسیب مغزی خفیف می‌شوند، ناهنجاری‌هایی را در ناحیه تالاموس مغز تجربه می‌کنند. این ناهنجاری‌ها و عارضه‌های مغزی ممکن است در فرد به شکل بیماری، اختلال شناختی، سردرد و بروز پیدا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دانشگاه کمبریج، پژوهشگران دانشگاه کمبریج که ضربه‌های مغزی خفیف می‌تواند طول مدتی بر مغز داشته باشد را دریافت کند. هیمچnیnم ماتوناند ننهوههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه لیلات شnahathی شwd.

بخوان  هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی جدید در اروپا شد!