«بوئینگ» مالکیت موشک ماه را دزدیده است!

ویلسون از طرح دعوی قضایی پیشین مبنی بر سرقت اسرار تجاری شرکت «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) در سال ۲۰۰۶، به عنوان نمونه‌ای از الگوی رفتاری خاص‌تر رفتار مجرمانه بوئینگ یاد کرد.

شرکت «ویلسون ارواسپیس» با طرح یک شکایت در دادگاه فدرال آمریکا ادعا کرده که شرکت «بوئینگ» با ساختن نسخه کپی دستگاه‌های آن برای پروژه‌های ناسا از جمله موشک ماه، حق مالکیت معنوی را از این شرکت دزدیده است.

علاوه بر این، متهم به عدم وجود تطابق و ارائه محصولات ضعیف می شود. بر اساس این شکایت، استفاده از دستگاه‌های ناهماهنگ باعث نشت مایعات می‌شود که به طور مداوم پرتاب موشک پرتاب فضایی را به خیر پرتاب می‌کند و صدها میلیون دلار برای ناسا هزینه می‌کند اما در عین حال، به طور ناعادلانه‌ای بوئینگ را غنی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سیانبیسی، یک شرکت کوچک خانوادگی موسوم به «ویلسون ارواسپیس»(Wilson Aerospace) مستقر در کلرادو، از شرکت «بوئینگ»(Boeing) به دلایلی از ادعاهای مربوط به مالکیت معنوی در دو دهه گذشته شکایت کرده است.

انتهای پیام



منبع

ویلسون در این شکایت مدعی دستگاه‌های آن است که برای پروژه‌های ناسا از جمله «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) و موشک ماه «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) استفاده می‌کند، به بوئینگ کمک کرده‌اند تا بودجه‌های مالی و هزینه‌های قرارداد را از دولت انجام دهند. دریافت کند. همچنین، ویلسون ادعا می‌کند نسخه تقلبی دستگاه‌هایی که بوئینگ ساخته شده بود، به بروز نشان در ایستگاه‌های بین‌المللی و سامانه پرتاب فضایی می‌افزاید و زندگی‌ افراد بسیاری از جمله فضانوردان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

بخوان  دانش‌آموز دبیرستانی اپلیکیشنی برای جلوگیری از ساخت خودکشی

در این شکایت آمده است: چند بوئینگ برای برخی از کارهای خود در طول سال‌ها هزینه‌ها را به ویلسون پرداخت می‌کند اما ایده‌آینه بوئینگ به جای جبران، مالکیت معنوی ویلسون از طریق فریب و سایر روش‌های غیرقانونی بود.

شکایت این شرکت پیرامون دستگاه سفارشی مطرح شده است که ویلسون ادعا می کند برای بوئینگ ساخته شده است. در این شکایت آمده است: بوئینگ با دزدیدن گستاخه آی‌پی مربوط به دستگاه‌های مختلفی است، به جستجوهای ویلسون پاداش داد.

فلاورز گفت: ما کاملاً معتقدیم که شرکت‌های دیگری (احتمالاً شرکت‌های کوچک آمریکایی) نیز وجود دارند که بر همین کار بوئینگ قرار گرفته‌اند.

این شرکت، ۱۰ شکایت را علیه بوئینگ مطرح کرده است که ادعای نقض کپی‌رایت، اختلاس و سرقت اسرار تجاری و کلاهبرداری را شامل می‌شود.

شرکت ویلسون روز چهارشنبه شکایت را در دادگاه فدرال خود اعلام کرد. «پیت فلاورز» (Pete Flowers)، یکی از وکلای این شرکت در مصاحبه با سی‌انبی‌سی گفت: دامنه خسارات به سختی قابل تعیین است اما می‌توانم بگویم که بوئینگ، صدها میلیون دلار به ویلسون آسیب می‌زند.

بیانیه‌ای به سیان‌بی‌سی گفت که حقوقی ویلسون، مملو از نادرستی و حذفیات است، اما وقتی که در مورد آنها پرسیده شد، از ارائه جزئیات خودداری کرد. بوئینگ گفت: ما در برابر این ادعا، در دادگاه از خود دفاع کردن کرد.

در این شکایت ۷۴ صفحه، به مکاتباتی با چند کارمند بوئینگ اشاره شده است. یکی از آنها در سپتامبر 2020، سوء استفاده از بوئینگ را از IP ویلسون مطرح می کند و نگرانی از ایمنی را در مورد سختافزار مداری ایجاد کرده است. «لنس آسترلا» (Lance Astrella)، یکی دیگر از وکلای ویلسون، در مصاحبه با سیانبیسی گفت که می‌توان نسخه قبلی دستگاه را به دلیل استفاده از آن، در ایستگاه فضای بین‌المللی بین‌المللی دریافت کرد.

بخوان  خصوصیات گوشی وان‌پلاس ۱۱R فاش شد