هشدار «آژانس فضای فیلیپین» در مورد سقوط بقایای موشک چینی

آژانس فضای فیلیپین، توصیه عمومی پیشین خود را مبنی بر این که در صورت مشاهده موارد مشکوک، به مقامات محلی اطلاع داده شود، تکرار کرد. همچنین، این آژانس به مردم در مورد تماس نزدیک با بقایای موشک که ممکن است حاوی مواد سمی مانند سوخت موشک باشند، هشدار داد.

آژانس آژانس فضایی فیلیپین، توصیه‌هایی را به همه سازمان‌های دولتی مربوطه در منطقه پیش‌بینی‌شده اعلام کردند و هشدارهایی را در مسیر پرواز هوایی و دریایی پیشنهاد دادند. پیش‌بینی می‌شد که وسایل پرتاب مانند تقویت‌کننده‌های موشک و محموله‌ها، در یک منطقه واقع در ساحل رکتو سقوط کرد. کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، جدیدترین پرتاب فضای چین در سال ۲۰۲۲ که در روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر انجام شد، هشدار «آژانس فضای فیلیپین» (PhilSA) را درباره سقوط‌های فضایی ماشین به همراه داشت.

پس از پرتاب، آژانس فضایی فیلیپین در بیانیه‌ای، احتیاطی را در مورد بقایای سوخته‌شده موشک لانگ مارس ۳بی توصیه کرد.

انتهای پیام



منبع

در پی پرتاب یک موشک چینی به فضا، «آژانس فضای فیلیپین» در مورد احتمال وقوع بقایای آن روی زمین هشدار داد.

در ادامه بیانیه آمده است: همچنین، امکان شناور شدن بقایای موشک در اطراف منطقه و حرکت آنها به سمت سواحل مجاور وجود دارد. بعلاوه بر این، در حال حاضر نمی‌توان احتمال ورود مجدد و بدون کنترل مراحل ساخت موشک به جو را در بازگشت از فضای رد کرد.

یک موشک چینی «لنگ مارچ ۳بی»(Long March 3B) که روز پنجشنبه از «مرکز پرتاب ماهواره ژیچانگ»(XSLC) پرتاب شد و ماهواره «شیان ۰۲ ۱۰»(Shiyan-10 02) را حمل کرد تا برای پشتیبانی از فناوری های جدید. فضایی در مدار مانند نظارت بر محیط فضایی استفاده شود.

بخوان  فضانوردان ماموریت «آرتمیس ۲» سوم آوریل معرفی می‌شوند

در بیانیه آژانس فضایی فیلیپین آمده است: پیش‌بینی نمی‌شود که بقایای موشک روی خشکی یا مناطق مسکونی در قلمرو فیلیپین سقوط کند، در دریا نیز خطر بالقوه‌ای را برای کشتی‌ها، هواپیماها، کشتی‌های ماهیگیری و سایر کشتی‌هایی که از منطقه سقوط می‌کنند. به همراه دارد.

بقایای سوخته‌نشده

آژانس فضایی فیلیپین اعلام کرد که منطقه واقعی ممکن است به دلایل عوامل مانند چرخش زمین، آب و هوا و شرایط اقلیمی تغییر کند.