سواد تکنولوژی یا سواد فناوری چیست + اهمیت آن در زندگی | 1biti

اولین گروه شامل افرادی است که در شرکت‎های خود از مالکیت معنوی برخوردارند و از آن بهره می‎برند ولی هنوز نیاز و زمان کافی برای تدوین و پیاده‎سازی یک استراتژی جدی را در این حوزه نداشته‎اند. امیدوارم این گروه از خوانندگان با مطالعه‌ی این کتاب بتوانند شناخت اولیه‌ی مناسبی از تمامی ابعاد قراردادهای امتیاز به دست آورند. همچنین معتقدم که این گروه می‎توانند از این کتاب بهره گرفته و تصمیم بگیرند که آیا فروش یا خرید امتیاز اساساً برای آن‌ها استراتژی مناسبی به شمار می‎رود یا خیر و اگر چنین بود، بتوانند به سمت طراحی و پیاده‏‎سازی قراردادی مناسب گام بردارند. دومین گروه هدف، آن دسته از کارشناسان حرفه‎ای هستند که در یکی از ابعاد فروش یا خرید امتیاز نیز تجاربی داشته‎اند و تمایل دارند که اطلاعات خود در مورد دیگر ابعاد موضوع را گسترش دهند. برای مثال، اطلاعات ارزش‎گذاری تکنولوژی[۱] می‎تواند برای وکلای مالکیت معنوی جالب توجه باشد.

  • فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد، و روش‌های انتقال و ارتباط، که تصور می‌شود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشند.
  • به تکنولوژی می توان به عنوان فعالیتی که فرهنگ را شکل یا تغییر می دهد نیز نگاه کرد.
  • در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع می‌شوند، توسعه می‌یابند، تولید و استفاده می‌شوند.
  • انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند.

آن ها معتقدند نتیجه اجتناب ناپذیر چنین جامعه ای این است که به مرور، بیشتر تکنولوژی گرا می شود و در مقابل، آزادی و سلامت روانی خود را از دست می دهد. در عین حال، انسان ها در حال یادگیری کنترل سایر شکل های انرژی نیز بودند. اولین مورد استفاده شناخته شده از انرژی بادی، کشتی های بادبانی است؛ اولین مورد از کشتی های بادبانی به قایقی در رود نیل و در هشتمین هزاره قبل از میلاد مسیح مربوط است. از زمان های ما قبل تاریخ، مصریان احتمالا از نیروی طغیان سالانه رود نیل برای آبیاری زمین هایشان استفاده می کردند و به تدریج یاد گرفتند بیشتر نیروی آن را از طریق ساخت کانال های آبیاری مخصوص و حوضچه ها، تنظیم و کنترل کنند.

بخوان  نانو فناوری چیست؟ به زبان ساده و خودمانی نانو گستر کیمیاگران آروند | 1biti

تکنولوژی آینده

با رد ابزارگرایی، ما همچنین این باور را که فناوری فاقد قطب‌نمای اخلاقی خود است، رد می‌کنیم. فن‌آوری با چکمه‌های هفت لیگ از یک فتح انقلابی بی‌رحمانه به فتح دیگر می‌رود، کارخانه‌ها و صنایع قدیمی را ویران می‌کند، فرآیندهای جدید را با سرعتی وحشتناک به هم می‌ریزد و برای اولین بار در تاریخ امکان تحقق ایده پیشرفت را ارائه می‌دهد. EdTech طراحی و استفاده از فناوری (سخت‌افزار، نرم‌افزار) برای تسهیل و تقویت یادگیری انسان با ارائه متن، صدا، ویدئو، انیمیشن و تجربیات تعاملی است. در عصری که به سرعت در حال تحول است، زمانی که تنها راه برای ادامه دادن، یادگیری مداوم است. یکی از این خدمات که همواره بر پایه ی دانش روز و تکنولوژی های جهانی ست می توان استفاده از بستر اینترنت و ایجاد وب سایت WWW.BERAITO.COM باشد.

تأثیر بر زندگی[ویرایش]

بسیاری از فرایندهای فناوری، محصولات جانبی ناخواسته ای تولید می‌کنند که به عنوان آلودگی شناخته می‌شوند و منابع طبیعی را کاهش داده و به محیط زیست زمین آسیب می‌زنند. نوآوری‌ها همیشه بر ارزش‌های یک جامعه تأثیر گذاشته و سوالات جدیدی را در اخلاق فناوری مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش‌های اخلاق مجله خبری 1 بیتی زیستی اشاره کرد. فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد. سیستمی که از فناوری برای دریافت یک ورودی، و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد، و تولید خروجی استفاده می‌کند به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می‌شود.

بخوان  خطر جزیرهای شدن جهان تکنولوژی 1 بیتی

پیشرفت های انجام گرفته در طول تاریخ، شامل چاپ فشاری،‌ تلفن و اینترنت موانع فیزیکی در سر راه ارتباطات را کمتر کرده اند و به انسان ها اجازه داده اند تا در مقیاسی جهانی به طور آزاد با یکدیگر تعامل داشته باشند. می توانیم به فناوری اینگونه نگاه کنیم که فناوری ماشین‌هایی را تولید می کند که مردم بدون این که بدانند این ماشینها چگونه ساخته شده اند، از آن برای راحت‌تر کردن کارهای خود استفاده می‌کنند. سیستم فناوری به طوری است که چیزی را می‌گیرد،تغییر می‌دهد و سپس نتیجه را تولید می‌کند. ساده‌ترین شکل فناوری توسعه ابزارهای اساسی زندگی و استفاده از آنهاست.

http://118amoozesh.ir