اطلاعیه ویژه خبرنگارانی که تاکنون مشمول اینترنت هدیه نشدهاند 1 بیتی

آنطور که او اعلام کرده بود با راهاندازی رسمی این پروژه از امروز حدود ۳۰ هزار مشترک شرکتهای مخابرات ایران و شاتل امکان استفاده از سرویس VDSL را دارند. در چند سال اخیر، راهاندازی شبکه ملی اطلاعات به یکی از دغدغههای اصلی دولت و مجلس تبدیل شده است. همچنین وزیر ارتباطات در همان زمان از برنامهریزی و پیگیری رگولاتوری از اپراتورهای ثابت و مخابرات برای ارتقاء تکنولوژی ارائه سرویس اینترنت خبر داده اما تاکید کرد بود که در حالی که قرار بوده پروژههای این شرکتها تا پایان سال ۹۸ راهاندازی شود احتمالا تا خرداد سال آینده (۱۳۹۹) آنها تلاش خواهند کرد که ۲۵ درصد مشترکان اینترنت ثابت به سرعت ۴ برابر سرعت فعلی در سرویس اینترنت خود دسترسی داشته باشند. تنها راه غلبه بر این تنهایی و جلوگیری از تنها شدن در آینده این است که دست از نادیده گرفتن احساساتتان بردارید. بنابراین، پیشنهاد می­شود در تحقیقات آتی، این مدل در سایر بنگاه­ها آزمون شود و نتایج آن با این پژوهش مقایسه و تحلیل گردند؛ دوم این که در این مطالعه صرفا به بررسی تاثیر فعالیتهای مدیریت تکنولوژی بر چابکی پرداخته شده در حالی که در استقرار یک نظام جامع مدیریت تکنولوژی در بنگاه علاوه بر فعالیت ها به ابزارهای پیادهسازی و انتشار این فعالیتها نیز توجه می­شود و این خود یکی از محدودیتهای این پژوهش است که توصیه می­شود در پژوهش­های آتی با کنکاشی دقیق در ادبیات پژوهش ابزار متناظر با هر فعالیت استخراج و تاثیر به کارگیری آنها در چابک شدن سازمان بررسی گردد.

در آن زمان محمدجواد آذری جهرمی از افزایش حداکثر سرعت اینترنت خانگی از ۱۶ مگابیت در ثانیه به حداقل ۷۰ مگابیت خبر داده و نوشته بود که این سرعت ابتدا در شهر دزفول و با اجرای طرح توسعه شبکه شاتل در این شهر اتفاق خواهد افتاد. آنطور که او به پیوست اعلام میکند در همین زمینه هم با آزادسازی ارائه خدمات 3G و 4G توسعه خوبی در شبکه تلفنهمراه اتفاق افتاده؛ اما در شبکه ثابت به دلیل هزینه بالای سرمایهگذاری که تحریمها و بالا رفتن نرخ ارز ایجاد کرده توسعه به کندی پیش رفته است. این فناوری بسیار جالب است، اما آنطور که باید کاربردی نیست زیرا اکثر افراد میگویند که به ندرت از این صفحه استفاده میکنند. در حال حاضر به گفتهی این تیم، هنرمندانی که از این پروژه استفاده کردهاند، آن را جالب عنوان میکنند و معتقدند که این ابزار ترسی ندارد. ازاواسط اسفند تا کنون مدیران وزارت ارتباطات در گفتوگوهای مختلف خبر از افزایش ظرفیتهای شبکه ثابت و همراه برای پاسخگویی به نیاز کاربران را دادهاند؛ اما در نهایت هیچکدام از این افزایش ظرفیتها نتوانسته کاربران همیشه ناراضی ایرانی از سرعت اینترنت را راضی کند. به این ترتیب گاه درخواستهای کاربران ایرانی یک مسیر بسیار طولانی و اشتباه را تا رسیدن به مقصد و بازگشت از آن طی میکند.

در یادگیری ماشین، هدف (Goal) توسط انسانها برای ماشین مشخص میشود. ابزارهای بینایی ماشین از یک الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می کنندکه روی حجم های کوچکی از تصاویر نمونه آزمایش شده است. برای درک بهتر مفهوم اینترنت، یک شرکت کامپیوتری را در نظر بگیرید که همهی کامپیوترهای آن سازمان از طریق کابل به یک دستگاه مرکزی متصل هستند، این دستگاه با استفاده از اقداماتی ارتباطات بین کامپیوترها را برقرار و به آنها نظم میبخشد. طبق اعلام «نتبلاکس» – سازمانی مردمنهاد و فعال در زمینه امنیت سایبری و آزادی اینترنت- این اختلال در همان ساعات اولیه، حدود ۲۱ درصد از شبکه اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد. در همین زمینه هم روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری آنلاین خود خبر از بررسی این موضوع را در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا داد. به عبارت دیگر در این روش فرض میشود که آینده براساس رویدادها، روندها و الگوهای پیشرفت درگذشته سنجیده میشود. حتی بردن شکایت به دادگاه یا مطرح شدن این مشکل در شورای عالی امنیت ملی در سال گذشته هم راهگشا نبوده است. بر پایه این گزارش، متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در دسامبر سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۷.۲ مگابیت بر ثانیه بوده است.

با همه ی این ها باید گفت که هوش مصنوعی و رباتیک دو مقوله جدا از هم هستند که اهداف بسیار متفاوتی را دنبال می کنند. هوش مصنوعی نقش مهمی را در برنامه های کاربردی و استقرار IoT ایفا می کند. پس از ویدئوی اول، این تیم تحقیقاتی به نمایش موارد دیگری به هوش مصنوعی پرداختند. در آگوست ۲۰۱۷، گروه ارئه دهنده هوش مصنوعی خودکار(AMLDS) اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد استفاده از مهندسی ویژگی خودکار برای حذف حدس و گمان در علم دادهاست. تیمهای جدید مرتبط با هوش مصنوعی و شرح وظایف، باید با افزودن دانشمندان، مهندسان داده و مهندسان یادگیری ماشین به تیم ایجاد شوند. حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خیلی بزرگه و کاربرد های زیادی داره. شانس خوبی وجود دارد که شبکههای عصبی و الگوریتمهای طراحیشده هوش مصنوعی درک آنها سختتر از سیستمهای جعبه سیاه مات امروزی باشد. یکی دیگر از مثال های بکارگیری هوش مصنوعی در نحوه ی چیدمان محصولات است.

بخوان  قیمت اسب ترکمن مسابقه ای چچیلاس-رویال هورس

چه بخوایم چه نخوایم هوش مصنوعی در زندگی ما تاثیر زیادی داره؛ از سیری و الکسا بگیر تا محتوایی که شما تو اینستاگرام میبینین؛ همه درگیر هوش مصنوعی هستیم ! از سال ۱۹۵۷ تا سال ۱۹۷۴ را می توان دوران شکوفایی هوش مصنوعی دانست. همانگونه که مطرح شد، این دو محور در هوش انسان از بدو پیدایش هوش مصنوعی، به صورت دو دیدگاه معرفی شده اند. باند فرکانسی بالاتر سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد این در حالی است که باند فرکانسی پایینتر قادر به عبور از موانع خواهند بود. همچنین نتایج بررسی سرعت اینترنت سیار ایران از سپتامبر گذشته و همزمان با آغاز به کار دولت ابراهیم رئیسی نشان میدهد که سرعت دانلود اینترنت موبایل از ۲۴.۹۵ به ۲۴.۰۳ مگابیت در ثانیه طی دسامبر گذشته کاهش یافته است. تکنیک های پیشرفته آماری (به عنوان “یادگیری عمیق” نیز شناخته شده است) به حجم زیادی از اطلاعات و کامپیوترهای پر سرعت دسترسی یافته و موجب توانمندی بیشتر در “یادگیری ماشین” و استنباط شده اند.

شرکتها و سازمان پس از دستیابی به سطح قابل قبولی از کیفیت، باید کماکان به فکر توسعه کیفیت باشند و در عین حال برنامهها و راهکارهایی را برای بهبود قابلیت اطمینان تهیه و تنظیم نمایند. چرا اینترنت ایران کیفیت ندارد؟ در حالی ارائه اینترنت پرسرعت براساس آنچه در دنیا در حال رخ دادن است با اما و اگرهای فراوان در کشور روبهرو است که براساس مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی (بهمن ۱۳۹۸) برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تا سال ۱۴۰۴ و آنطور که محمدجواد آذری جهرمی در یکی از توییتهای خود نوشته است، متوسط سرعت دسترسی کاربران خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، باید به عدد ۲۵ مگابیت بر ثانیه برسد و در موبایل نیز این سرعت حداقل به ۱۰ مگابیت درثانیه رسیده باشد. اما اگر کابل اترنت مابین روتر و مودم شما خراب شود هنگام دسترسی به سایتها و محتواها از طریق اینترنت، عملکرد ضعیفی را تجربه خواهید کرد. Speakeasy/Fusion با لیست تقریبا کوتاهی از سرورهایی که دارد، امکان اندازه گیری سرعت اینترنت را برای شما فراهم میکند. در گام اول آمدیم با مشخص کردن یک چارچوب فرکانسهای رایتل را با ایرانسل و همراه اول به اشتراک گذاشتیم تا کیفیت افزایش پیدا کند و از طرف دیگر رایتل هم امکان پوشش بهتر و ارائه سرویس با کیفیتتر داشته باشد.» او با اعلام اینکه با این کار ظرفیت شبکه دیتای موبایل بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد توضیح داد: «در راهکار بعدی باید به اپراتورها فرکانس جدید بدهیم که ما بعنوان متولی واگذاری فرکانس، فرکانسهای ۱۸۸۰،۹۰۰، ۲۱۰۰ و ۲۶۰۰ را به اپراتورها داده و دیگر فرکانسی نداریم.

تاجایی که روز گذشته وزیر ارتباطات در پخش زنده اینستاگرامی خود برای ارائه گزارش به مردم در زمینه اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکل کاهش سرعت اینترنت اعلام کرد که شروع برنامه توسعه اینترنت ثابت در استانهای تهران و قم و تبدیل اینترنت ADSL کاربران این استانها به VDSL هماکنون ۳۰ هزار مشترک در استان قم به اینترنتی با ۵ برابر سرعت قبلی دسترسی پیدا کردهاند. با اینکه هنوز آمار مشخصی از میزان کاربران استفاده کننده از سرویس VDSL یا فیبرنوری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر نشده، محمدجواد آذری جهرمی در بهمن ماه سال گذشته و به صورت زنده در صفحه اینستاگرام نیز در برابر انتقاد کاربران به سرعت پایین اینترنت اعلام کرده بود که تا کنون ارائه سرویس VDSL در دزفول اتفاق افتاده و گفته بود که ظرف ۱۰ روز آینده (بهمن سال ۹۸) نیز بخش زیادی از مشترکان ADSL قم به خدمات VDSL دسترسی خواهند داشت. هرچند که فلاح جوشقانی اعلام میکند که در یک ماه گذشته و با همکاری که بین اپراتورهای ارائه کننده اینترنت پرسرعت و شرکت مخابرات و از سوی دیگر سرمایهگذاری بالا دستی این مجموعهها ایجاد شده، حالا نزدیک به ۳۰ هزار کاربر در قم به کمک ایجاد سرویس VDSL به اینترنتی با سرعت ۷۰ مگابیت بر ثانیه یعنی ۵ برابر بیشتر از سرعت قبلی روی ADSL دسترسی دارند و احتمالا تا ۲ ماه آینده ۸۰۰ هزار کاربر در تهران هم به این سرعت چند برابری دسترسی خواهند یافت.

بخوان  پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی | 1biti

به گزارش پیوست، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی عوامل زیادی را باعث توسعه کند شبکه اینترنت ثابت در چند سال گذشته میداند که از جمله مهمترین دلایل در این زمینه براساس اظهارات او تحریم، بالا رفتن نرخ ارز بوده که در نهایت تامین تجهیزات شبکه را برای اپراتورها ارائه کننده خدمات اینترنت با مشکل همراه کرده است. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میگوید که از سال ۱۳۹۳تمام تمرکز وزارت ارتباطات روی توسعه شبکه تلفنهمراه و ثابت بوده تا عقبماندگیهای پیشین در این زمینه جبران شود. فرستنده این بخش از اطلاعات را بارها و بارها ارسال میکند تا تاییدیه دریافت آنها را بدست آورد و کاربر این تاخیر ناشی از دریافت بستهها را به عنوان کند بودن سرعت اینترنت در نظر میگیرد. حالا اما به نظر میرسد لزوم و نقش افزایش سرعت اینترنت در دورکاری و خانه نشینی شهروندان در دوران شیوع کرونا، وعده ۴ برابری اینترنت پرسرعت را در گام اول حداقل برای کاربران قم و تهران به واقعیت نزدیکتر کرده باشد. اینترنتی که با کلی شوق و ذوق و با خرید کارت­های شارژ تهیه می­کردیم و پس از کسب اجازه برای قطع موقت تلفن منزل، میتوانستیم لحظاتی هر چند کوتاه ولی لذت بخش را با اینترنت حداکثر 56Kbps آن دوران بگذرانیم.

ما میخواهیم با سرعت بالا فیلمهای آنلاین را مشاهده کنیم، توییتها را بخوانیم، مقالات را مطالعه کنیم، استوری اینستاگرام ارسال کنیم و غیره. پیشبینی تکنولوژی شامل مجموعهای از فرآیندهای فرمولی شده برای مطالعه آینده تکنولوژی است که معلول پیشرفت در علوم و تغییرات اجتماعی است. جهرمی در این مورد گفته است: «هم در دولت و هم در مجلس،گفتهایم در باندی دیگر نیازهای آینده صداوسیما را تامین میکنیم، نصف درآمد حاصل از واگذاری فرکانسها به اپراتورها هم برای توسعه شبکه دیجیتال به صداوسیما میدهیم اما آنها همراهی نکردهاند. برای همین منظور ایرانسل با ارائه بسته های نامحدود ساعتی (بین ساعت 2 نصف شب تا 7 صبح) مشکل دانلود خیلی از کاربران را حل کرده است. Cat-5 – قدیمیترین و کندترین کابل شبکهای است که غالبا استفاده میشود و حداکثر عملکرد 100 مگابیت در ثانیه را با حداکثر فاصله 100 متر ارائه میدهد و دارای قابلیت گیگابایت نمیباشد. مدیریت ترافیک امروزه به شرکتهای بزرگ اینترنتی کشوری مانند زیرساخت این اجازه را میدهد که خود مسیر رفت و برگشت بستههای اینترنتی را برعهده بگیرند و این چیزی است که ظاهرا این شرکت در قراردادهای خود با شرکتهای فیبر در نظر نگرفته است و این شرکتها به شکل دلخواه بستهها و درخواستهای اینترنتی ایران را مدیریت میکنند.

Cat-6 – سریعترین کابل کشی است که از حداکثر عملکرد 10 گیگابایتی و حداکثر فاصله 50 متر پشتیبانی میکند ( Cat-6a از حداکثر مسافت 100 متری پشتیبانی میکند). مشکل بزرگی که میتواند وجود داشته باشد این است که تعدادی از بستهها به هر دلیلی به مقصد نمیرسد. تعداد زیادی از دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی وجود دارند که این شبکه و برقراری ارتباط را ایجاد می کند. نوع خودآگاه علاوه بر درک و برانگیختن احساسات با کسانی که با آنها در ارتباط است، احساسات،نیازها، اعتقادات و خواسته های بالقوه خود را نیز به همراه خواهد داشت و این همان نوع از هوش مصنوعی است که بسیاری از افراد از پیامدهای آن نگرانی دارند.

به روز نگه داشتن ارتباط با مشتری و تولید گواهی تحویل موبایل نیز به راحتی انجام میشود. پژوهشگران موفق شده اند با تلفیق هوش مصنوعی و داده های روان شناسانه، کودکان مجازی تولید کنند که قادر به فکر کردن به روش مشابه کودکان باشند. چین در حال دنبال کردن یک برنامه سه مرحله ای برای تبدیل AI به یک صنعت اصلی برای این کشور است ، برنامه ای که تا سال 2020 به ارزش 150 میلیارد یوان (22 میلیارد دلار) خواهدرسید.بایدو بر روی ساخت اتومبیل های خودران ، با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق خود ، Baidu AutoBrain سرمایه گذاری کرده است و پس از چندین سال آزمایش ، قصد دارد خودروهای کاملاً اتوماتیک خود را در سال 2018 عرضه و آن ها را تا سال 2021 به تولید انبوه برساند. دانشمندان پژوهشی در پژوهشگاه IBM مقالهای با عنوان «بهسوی خودکارسازی چرخه حیات عملیاتهای هوش مصنوعی» منتشر کردند، این مقاله مزایا و فناوریهای موجود برای خودکارسازی بیشتر فرایند ساخت مدل را با هدف محدود کردن مشارکت انسانی در ساخت، آزمایش و نگهداری یک برنامه یادگیری ماشین توضیح میدهد. کاربردهای هوش مصنوعی کجاست؟ علیرغم پیشرفت عظیم هوش مصنوعی در سال های اخیر، هوش مصنوعی و روبات ها هنوز از بسیاری جهات به ویژه در مورد حل مشکلات جدید یا پیمایش در محیط های ناآشنا گنگ هستند.

بخوان  مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

این مدل جدید میتواند ۵۵ زبان آفریقایی را با “با کیفیت بالا” ترجمه کند. در فهم زبان طبیعی، زبان طبیعی پردازش، به زبان کامپیوتر ترجمه و در نهایت، به خروجی قابل فهم توسط ماشین تبدیل میشود. فناوری تشخیص چهره کاربردهای متعددی دارد زمانی که از فیلترهای چهره هنگام گرفتن عکس استفاده میکنید تا عکس زیباتری ثبت کنید یا با استفاده از شناسه چهره قفل گوشی خود را باز میکنید، در واقع هر دو نمونهای از هوش مصنوعی هستند که به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شدهاند. بنابراین، یک اقدام کلیدی برای انجام سریع این است که بودجه پروژه آینده هوش مصنوعی خود را تعریف کنید، زیرا به بودجه زیادی نیاز دارد. دنیای اقتصاد : آینده چه خواهد شد؟ بهترین راه حل برای این مشکل این است که در تنظیمات روتر خود به قسمت Quality of Service بروید و مشخص کنید که هر دستگاه چه میزان از حجم اینترنت را میتواند استفاده کند و یا چه دستگاههایی نمیتوانند به شبکه اینترنتی شما متصل شوند.

از دهه ۱۹۵۰ به بعد، بسیاری از دانشمندان، برنامهنویسان، منطقدانان و نظریهپردازان به تحکیم آنچه امروز از هوش مصنوعی میدانیم، کمک کردند. هوش مصنوعی (AI) این امکان را برای ماشینها فراهم میکند که از تجربه یاد بگیرند، با ورودیهای جدید سازگار شوند و کارهایی شبیه به انسان را انجام دهند. شما میتوانید بهترین شبکه را داشته باشید، اما وقتی که برخی از بازیها را با رم 512 مگابایتی و پردازنده پنتیوم 4 انجام میدهید ممکن است با مشکل مواجه شوید. در یک شبکه ممکن است درخواستهای مختلفی به سمت یک سرور یا کامپیوتر ارسال شود. یا ممکن است به دلیل سیم کشی اشتباه و یا کهنه شدن و پوسیدگی سیمهای قدیمی این مشکل رخ دهد که باید این سیمها با سیمهای جدید جایگزین شوند. بیشتر شبکههای خانگی از Cat-5e استفاده میکنند، چون هم ارزان است و هم عملکرد شبکههای استاندارد را برای اکثر خانهها ارائه میدهد، اما در آینده این کابل کشی تغییر خواهد کرد.

با استفاده از یک سری از پروتکلها، از طریق اینترنت انتقال دادهها مدیریت و نگهداری سایت 1biti میشوند. محتوا به بستهها تقسیم میشوند و روی شبکه ارسال میشوند و در طرف دیگر دوباره به هم متصل میشوند. در اکثر شبکههای خانگی، اکثر دستگاهها به صورت بیسیم متصل میشوند. هر یک از این دستگاهها به صورت همزمان اطلاعات را ارسال یا دریافت میکنند. در خانوادههای امروزی حداقل یک دستگاه متصل به شبکه وجود دارد، برخی از خانوادهها ممکن است تعداد بیشتری از دستگاهها (مانند تلفن، تبلت، کنسول بازی، تلویزیون هوشمند و …) را داشته باشند که همه به اینترنت متصل میشوند. دانستن این موضوع مهم است چونکه بسیاری از شبکههای اطراف شما ممکن است از همان مورد استفاده کنند.

سیستمهای بانکداری و مالی جزو اولین صنایعی بود که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر استفاده کرد. همچنین، هوش مصنوعی در شهر هوشمند برای مدیریت ترافیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، در روشهای خلاقانه و مهارتهای فنی از راه حلها و اپلیکیشنهای مبتنی بر هوش مصنوعی در روان شناسی مهندسی (Engineering psychology) استفاده میکنند. در مقابل، شبکههای عصبی است که سیستم کلی آن با روشهای ابتکاری کار میکند و از دانش خاص-دامنه برای بهبود جستجوی فضای حالت استفاده میشود. این سیستم توانایی شبیهسازی دانش و تشخیص مهارتهای انسانی را داشت. برای مثال نمونه ای از این سیستم های دانش بنیان می تواند سیستم خلبان اتوماتیک در هواپیمای در حال پرواز باشد. سیستم تشخیص خودکار گفتار آن، هم برای درک پیامهای رادیویی دریافتی و هم برقراری ارتباط با خلبانان و کارشناسان مراقبت پرواز با استفاده از تکنیکهای پردازش زبان طبیعی عمل میکند. این شبکه های عصبی هستند که رایانه ها را قادر به انجام اعمالی از قبیل درک گفتار می کنند.