معرفی 12 وب سایت برای تست سرعت اینترنت 1 بیتی

پروژههای انجام شده در اینترنت اشیا بر اینترنت و اقتصاد، تاثیر بسیار چشمگیری داشته است به نحوی که پیشبینیها نشان می­دهد تا سال 2025 در حدود 100 میلیارد شئ متصل به اینترنت اشیا خواهیم داشت که این اتصالات تأثیر بیش از 11 تریلیون دلاری در اقتصاد جهان سایت 1biti دارد. همچنین در فهرست بهترین شهرهای جهان بالاترین امتیازها را کسب کرده است و به واسطه سرعت توسعه در زمینه های مختلف فناوری شهرت جهانی دارد. خودروهای خودران تسلا احتمالاً یکی از بهترین ماشینهای هوشمند خودرانی هستند که تا به حال ساخته شدهاند. شهرها و خانههای هوشمند بهترین تجلی حضور اینترنت اشیا در مقیاس وسیع هستند. شبکه وسیع برد بلند (LoRaWAN) یک پروتکل برای WANها است که برای پشتیبانی از شبکههای بزرگ مانند شهرهای هوشمند با میلیونها دستگاه کم مصرف طراحی شده است. ولی در سامان های بزرگ و با ابعاد وسیع که می خواهند اموال گران قیمت و حساس خود را بصورت لحظه ای در نقاط مختلف شهر، کشور و یا اقصی نقاط جهان کنترل نمایند، راهکار قابل قبول و مناسبی نیست. سیاست سازمان های مختلف (مخصوصا سازمان های بزگ و گسترده) در حفظ و حراست دارایی های خود مبتنی بر دو روش کاهش هزینه ها و یا نگهداری بهینه از اموال سازمان است و همیشه مدیران ارشد برای حفظ این اموال راهکارهای سنتی ارائه می دهند.این در حالی است که راهکارهای سنتی معمولا برای سازمان های متوسط و کوچک و با ابعاد غیر وسیع،قابل قبول است.

در مدیریت انرژی پلتفرم هوشمند پایشگر دما نیز توسط شرکتهای دانشبنیان ساخته شده است که با استفاده از سنسورهای خودپایشگر دما و رطوبت، پایشگر اتاق سرور، پایشگر دما، سنسور رطوبت خاک را از طریق ماژول پیامک یا برنامه کاربردی به کاربر اطلاع میدهد. برنامههای کاربردی بیشماری از اینترنت اشیا در دنیای واقعی وجود دارد، از IoT مصرف کننده و IoT سازمانی گرفته تا IoT تولیدی و صنعتی (IIoT). از این رو خانه هوشمند هوم به وسیلهی کنترل کننده مرکزی و اپلیکشین خود درحال ازبین بردن این ریموت کنترلهای سنتی است. اما با وجود مشکلات فراوان در این مسیر، پروژهها و استارتاپهای حوزه اینترنت اشیا در ایران در حوزههای حملو نقل، مدیریت انرژی، حفظ محیط زیست، موقعیتیابی، خودروی هوشمند، پیشبینی زلزله، کشاورزی، دامپروری، آموزش، سلامت و ایمنی، خانه ساختمان و ابزار هوشمند و بیمه مشغول به فعالیت هستند. بسیاری از شرکتهای بزرگ حوزه فینتک مانند TransferWise و Funding Circle فعالیت خودشان را از این شهر آغاز کردند. مهاجمان با سوء استفاده از دستگاههای اینترنت اشیا که از امنیت کافی برخوردار نیستند، به شبکه دسترسی پیدا کردند. با این حال این فناوری موارد استفاده برای سازمانهای کشاورزی، زیرساختها و صنایع اتوماسیون خانگی را نیز پیدا کرده است که برخی از سازمانها را به سمت تحول دیجیتالی سوق میدهد.

مادامی که از این سه نوع اینترنت بهره ببریم باید در یک محدوده مشخص باشیم و اگر از آن شعاع مورد نیاز اینترنت برای مودم فراتر برویم، نمیتوانیم از آن استفاده کنیم. مثلاً شما می توانید به کمک اتصال ترموستات منزل خود به شبکه اینترنت و اتصال آن به گوشی هوشمند از راه دور دما را تنظیم کنید. خنک ماندن CPU باعث افزایش سرعت عملکرد سیستم شما می شود و این افزایش سرعت باعث بالا رفتن سرعت اینترنت خواهد شد. ساختار یک سازمان هوشمند، بهرهوری را افزایش میدهد و این امکان را فراهم میسازد تا اطلاعات بهطور آنی برداشت و آنالیز شود و بر مبنای آنها تصمیم درست اتخاذ شود. اتحاد ZigBee Dotdot را ایجاد کرد، زبان جهانی برای IoT که اشیا هوشمند را قادر میسازد تا به طور ایمن در هر شبکه کار کرده و یکدیگر را درک کنند. استاندارد 6LoWPAN هرگونه رادیوی کم مصرف را قادر میسازد تا به اینترنت متصل شود، از جمله ۸۰۴.۱۵.۴، Bluetooth Low Energy (BLE) و Z-Wave (برای اتوماسیون خانه). سرویس توزیع دادهها (DDS) توسط گروه مدیریت اشیاء (OMG) توسعه یافته و یک استاندارد اینترنت اشیا برای ارتباطات M2M در زمان واقعی، مقیاس پذیر و با کارایی بالا است. استاندارد IPv6 بر روی شبکههای شخصی بی سیم کم مصرف (6LoWPAN) یک استاندارد باز است که توسط گروه کاری مهندسی اینترنت (IETF) تعریف شده است.

اینترنت اشیا اطلاعات بی شماری تولید میکند که با تحلیل آنها می توان به علایق کاربران دست یافت و از این رو برای سیاستگذاران بسیار بااهمیت است و وزارت ارتباطات و فناوری از بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده تا نظرات خود را مطرح کنند. کانون اصلی این بخش در واقع اهمیت تکنولوژی در اقتصاد سیاسی بینالمللی است و این پرسش را مطرح میسازند که که نوآوریهای تکنولوژیکی در این سه حوزه چگونه ماهیت اقتصاد سیاسی جهانی، ساختار نظام بین المللی، و توزیع قدرت میان بازیگران نظام را دگرگون ساختهاند. چنانکه اشاره کردیم، لاتور حتی از زبان خود آرامیس، بهعنوان یکی از بازیگران داستان، سخن میگوید.

بخوان  اخبار تکنولوژی و فناوری روز ایران و جهان Tech news agency | 1biti

قفسه های هوشمند مجهز به حسگرهایی از قبیل وزن و ردیابی حرکت، با اطلاعات تولیدشده از تگ های RFID به خرده فروشان کمک می کنند تا بتوانند با استفاده از نرم افزارهای کاربردی مرتبط، جابه جای محصولات و اقلام داخل انبار و قفسه ها را بهتر مدیریت و بهینه سازی کنند. در حال حاضر ردیاب هایی برای قلاده حیوان خانگی شما با قابلیت اینترنت اشیاء وجود دارد که به دستگاه های دیگر شما مانند گوشی موبایلتان متصل است، یا توسترهای هوشمند که وقتی غذایتان کاملاً برشته شد، به شما اطلاع می دهد و حتی آینه های هوشمندی که تمرینات درخواستی و آمار تناسب اندام شما را نشان می دهد. معلومه زیرساخت ها درست نیست.» به هرحال بر اساس کنسول های بازی سرعت اینترنت می تواند متفاوت باشد، در کنسول های قدیمی مثل ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 شما با سرعت 3 مگابیت برثانیه و پینگ 100 تا 150 میلی ثانیه می توانید بازی آنلاین انجام دهید اما در کنسول های جدید مثل ایکس باکس اس و ایکس باکس ایکس شما به حداقل سرعت بین 25 تا 30 مگابیت برثانیه نیاز دارید تا بتوانید بازی انجام دهید. محدود کردن دسترسی اینترنت به یک رایانه همیشه امکان پذیر نیست ، اما می توانید مواردی مانند تلویزیون های هوشمند ، رایانه های اضافی ، کنسول های بازی های ویدیویی و هر چیز دیگری (مانند تلفن هوشمند یا رایانه لوحی اضافی) که اتصال به اینترنت را حفظ می کند خاموش و جدا کنید.

پروتکل کاربرد محدود (CoAP) یک پروتکل طراحی شده توسط IETF است که نحوه عملکرد دستگاههای کم مصرف و محاسبه شده در اینترنت اشیا را مشخص میکند. در حوزه “کشاورزی”، “سیستم هشدار زودهنگام کشاورزی” توسط دانشبنیانها طراحی شده است که این سیستم با دریافت، انتقال و رصد پارامترهای محیطی تاثیرگذار مانند رطوبت خاک و هوا، دما، سرعت و جهت باد، تشعشع خورشید و تلههای نوری آفات و با دریافت سرویس از وبسایتهای هواشناسی، امکان تحلیل هوشمند وضعیت اقلیمی با در نظر گرفتن محصولات باغی و زراعی را فراهم میکند. این مورد که در گوشیهای هوشمند به شکل واضحتری خودنمایی میکند، در صورت قوی بودن پوشش شبکهی اینترنت همراه یا بهرهمندی از سیستم ADSL پرسرعت نیز به کندی اینترنت منجر میشود، چرا که خود دستگاه توانایی استفاده از حداکثر سرعت را ندارد. پیاده سازی اینترنت اشیاء به خرده فروشان اجازه می دهد تا موجودی خود را بصورت آنلاین ردیابی کنند. دستگاههای پوشیدنی نیز برای ایمنی عمومی استفاده میشوند، به عنوان مثال، بهبود زمان پاسخگویی اولیه در مواقع اضطراری با ارائه مسیرهای بهینه به مکان یا با ردیابی علائم حیاتی کارگران ساختمانی یا آتش نشانان در مکانهای تهدید کننده زندگی.

استاندارد OneM2M یک لایه سرویس ماشین به ماشین است که میتواند در نرم افزار و سخت افزار برای اتصال دستگاهها تعبیه شود. بسیاری از ساختمانهای تجاری به شکل فاجعهآمیزی انرژی را هدر میدهند؛ اما به لطف IoT، میتوان از حسگرها و الگوریتمهایی برای خاموشکردنِ خودکار چراغها و دستگاهها و کاهش دما، هنگامی که دفاتر کار، اتاقهای کنفرانس یا بخشهایی از ساختمان مورد استفاده قرار نمیگیرد، بهره گرفت. ممکن است شرکتها در نهایت مجبور به مقابله با تعداد زیادی ( شاید میلیونها ) دستگاه IoT شوند و جمع آوری و مدیریت دادهها از همه این دستگاهها چالش برانگیز خواهد بود. در نهایت تمام این پیشرفت ها برای کمتر استفاده کردن از کاغذ است.خیلی از کسب و کارها که تا به امروز از کاغذ استفاده میکردند در حال کم کردن کاغذ در ادارات خود هستند. معمولا این عدد کمتر از سرعت دانلود است؛ در حقیقت بیشتر فعالیتهای آنلاین پیرامون محور دانلود خواهد بود. • ۱۹۹۳: DARPA در سال ۱۹۹۳ به ابتکار محاسبات استراتژیک خاتمه داد، زیرا نزدیک به ۱ میلیارد دلار هزینه کرد و نتیجه بسیار کمتر از انتظارات بود. استفاده از سرویس های پردازشی که اطلاعات خود را از سنسورهای اشیاء تحت شبکه اینترنت اشیاء دریافت می کنند، می توانند رفتار خریداران را پیش بینی کنند و همچنین در مورد چگونگی بهینه سازی طرح های خرده فروشی برای جذب بهتر خریداران، راهکارهای بسیار خوبی ارایه دهند.

هر دوی دیشهای ماهوارهای چه در نزد کاربر و چه در ایستگاه زمینی باید بهطور دقیقی به ماهواره واسطه تنظیم باشند تا با سیگنال دیگر ماهوارهها اختلال پیدا نکنند. سیستم های حسگر ترافیک با پشتیبانی هوش مصنوعی می توانند از دوربین ها برای جمع آوری داده های لحظه ای وسایل نقلیه در جاده استفاده کرده و آنها را به یک مرکز کنترل بفرستند، این مرکز کنترل داده های نقاط دیگر را نیز جمع آوری می کند و زمان سیگنال ها را به گونه ای تنظیم می کند که ترافیک روان وسایل نقلیه تضمین شود. برای نمونه در مطالعه ای که در دانشگاه استندفورد انجام گرفت، نشان داده شد که شبکه های عصبی عمیق می توانند جهت گیری های تمایلات جنسی افراد را تنها با تحلیل چهره آن ها تشخیص دهند، این چنین توانمندی در انسان ها اصلا وجود ندارد. او گفت بعد از آخرین عمل که ۲۷ ساعت طول کشید و طی آن تنها چهار استراحت ۱۵ دقیقهای داشت «کاملا درب و داغان» است؛ اما دیدن خوشحالی این خانواده برایش شگفت انگیز بوده است. مطالعات نشان داده است که به طور میانگین هر خانواده حداقل بین 3 تا 4 ریموت کنترل برای تلوزیون، ضبط صوت، کنسولهای بازی و… درجه حرارت میتواند به طور خودکار تنظیم شود، به عنوان مثال، روشن شدن کولر در صورتی که سنسورها تشخیص دهند که اتاق کنفرانس پر است یا اگر همه افراد دفتر به خانه رفته اند، گرما را کم کنید.

بخوان  آیا در اینترنت خوب هستید؟ این است یک سریع امتحان جستجو

یک تجارت اتوماسیون خانگی میتواند از اینترنت اشیا برای نظارت و دستکاری سیستمهای مکانیکی و الکتریکی در یک ساختمان استفاده کند. گذشته از کنترل دستگاه های خانگی هوشمند، آنها همچنین وظیفه انجام چندین کار مانند ارسال پیام سریع، تنظیم یادآوری، بررسی وضعیت هوا و دریافت آخرین اخبار را بر عهده دارند. روشهای مختلفی برای آموزش الگوریتم های یادگیری ماشین وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با استفاده از اینترنت اشیاء در بستر ابری اطلاعات می توان به مشکلاتی که در مدیریت دارایی ها وجود دارد فائق آمد. اینترنت اشیاء را به سادگی می توان همان ارتباط بین اشیاء تعریف کرد که قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات ازطریق شبکه های کامپیوتری و عمل طبق اطلاعات دریافتی از سنسورهای خود یا سایر سیستم های موجود در شبکه و یا راهبر شبکه را دارا می باشند. یاندکس 60 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در روسیه به خود اختصاص داده است. با استفاده از ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل، این میزان میتواند دو برابر یعنی 6 درصد شود. کاربر با فراهم کردن مجموعه ای از دادههای آموزشی و شناسایی ستون پیشبینی فرایند را آغاز نموده و مسئله را برای حل تنظیم میکند. در این فصل شما با مفاهیمی مثل عوامل دتنش محور، جهان وامپوس، منطق، منطق گذاره ای، اثبات نظریه گذاره ای، بررسی مدل گذاره ای و غیره آشنا می شوید.

قرار بود که مرکز ملی فضای مجازی ظرف مدت شش ماه، ضمن تقسیم کار ملی و تعیین اولویتهای توسعه، گزارش اقدامات به عمل آمده در حوزه اینترنت اشیا در کشور را تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارایه کند که به نظر میرسد هیچ اقدامی خاصی از سوی مرکز ملی فضای مجازی صورت نگرفته است! این بات نت در ارائه دهنده سرور نام دامنه Dyn نفوذ کرده و بسیاری از وب سایتها را برای مدت طولانی در یکی از بزرگترین حملات توزیع شده سرویس (DDoS) توزیع شده حذف کرد. در مراقبتهای بهداشتی، اینترنت اشیا مزایای بسیاری را ارائه میدهد، از جمله توانایی نظارت دقیقتر بیماران با استفاده از تجزیه و تحلیل دادههای تولید شده. اینترنت اشیا همه صنایع از جمله مشاغل مربوط به مراقبتهای بهداشتی، مالی، خرده فروشی و تولید را تحت تأثیر قرار میدهد. از آنجا که دستگاههای اینترنت اشیا به هم متصل هستند، تنها کاری که یک هکر باید انجام دهد این است که از یک آسیب پذیری برای دستکاری همه دادهها سوء استفاده کرده و آنها را غیر قابل استفاده کند. هکرها تنها تهدید اینترنت اشیا نیستند. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ اصطلاح “اینترنت اشیا” نخستین بار توسط “کوین اشتون” در سال 1999 در شرکت “پروکتر” و “گمبل” ارائه شد و ایده آن، ایجاد پیوند میان فناوری جدید RFID و موضوع بسیار داغ اینترنت در زنجیره تأمین شرکت پروکتر و گمبل بود که مورد توجه مدیران اجرایی قرار گرفت.

در حوزه “دامپروری” اینترنت اشیا تلاش میکند وارد حوزه دامداری شود و با استفاده از سنسورهایی که در فاز اول روی گاوها نصب میشود تلاش کنند اطلاعات مربوط به حیوان را دریافت و شرایط بهینه را برای رشد، افزایش شیردهی و افزایش بهرهوری ایجاد کنند به عنوان نمونه “پلتفرم مدیریت هوشمند سلامت دام” طراحی شده است که پلتفرم مانیتورینگ و پایش بلادرنگ سلامت دام، مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا است که کنترل و ارائه گزارش از متغیرهای زیستی دام، اعلانها و هشدارها، ارائه خدمات مشاورهای هوشمند از جمله این قابلیتها است. ماشین لرنینگ باعث افزایش بهره وری در صنایع می شود، به بازاریابی محصول کمک کرده و پیش بینی دقیق فروش را ساده تر می کند.

بخوان  اینترنت چگونه کار می کند؟

تکنولوژی وابسته به سنسورها درحال تغییر کشاورزی است و به کشاورزان و باغداران امکان مراقبت بیشتر به محصولاتشان را میدهد.با توجه به افزایش کشاورزان، دیگر نیازی به شخم زدن زمین های کشاورزی وجود ندارد زیرا با آمدن تکنولوژی های جدید در کاشتن بذر زیر و رو کردن زمین کشاورزی معنایی ندارد. برای افزایش بهرهوری و میزان رقابت در صحنه بینالمللی استفاده موثر از مواد اولیه، انرژی و نیروی کار بسیار مهم است. الگوریتم های هوش مصنوعی میتواند سطح زمین را برای ایجاد صنعت کشاورزی آنالیز کند و همینطور میتواند به مشکلات گزارش شده از طرف کشاورزان رسیدگی کند تا آنان بدون مشکلی بتوانند محصولات خود را افزایش دهند. بعد از آن، مرکز MIT Auto-ID چشمانداز اینترنت اشیای خود را در سال 2001 ارائه کرد و سپس اتحادیه بینالمللی مخابرات (ITU) در طی یک گزارش، این فناوری را در سال 2005 بهصورت رسمی معرفی کرده است.

یکی از محصولات خانه هوشمند هوم دستگاههایی میباشد که به وسیلهی تلفن همراه میتوان درب منزل، محل کار و هرجای دیگر را به وسیلهی اپلیکیشین هوم باز کرد.به روزی فکر کنید که تمام کلیدهای فیزیکی جای خود را به کلید های الکترونیکی میدهند که حتی میتوانید این کلید ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. LiteOS از تلفنهای هوشمند، پوشیدنیها، برنامههای تولید هوشمند، خانههای هوشمند و اینترنت وسایل نقلیه (IoV) پشتیبانی میکند. به عنوان مثال، در بخش مصرف کننده، خانههای هوشمند مجهز به ترموستات هوشمند، لوازم هوشمند و گرمایش، روشنایی و وسایل الکترونیکی متصل از راه دور از طریق رایانه و تلفنهای هوشمند قابل کنترل هستند. در حوزه “خودروی هوشمند” پلتفرمی توسط شرکتهای دانشبنیان طراحی و اجرایی شده است که با یک گجت سختافزاری روی واحد کنترل خودرو نصب میشود و مواردی مانند میزان سوخت، سرعت، باد لاستیک ماشین و لوکیشن را اندازهگیری کرده و از طریق اینترنت، امکان مانیتورینگ این موارد را برای راننده یا صاحب خودرو فراهم میکند یا در حوزه پیشبینی زلزله با استفاده از شبکه گوشیهای تلفن همراه، علائم را دریافت و با تحلیل دادههای دریافتی، احتمال زلزله را پیشبینی و اعلام میکنند. اطلاعات بیشتری بین دستگاهها به اشتراک گذاشته میشود. به عنوان مثال، شرکتهایی که دستگاههای IoT مصرف کننده را تولید و توزیع میکنند، میتوانند از این دستگاهها برای به دست آوردن و فروش اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند.

به زودی دیگر با همچین سوالی از یک نوجوان که در حال سفارش گرفتن از ما است روبه رو نمیشویم.به جای آنها سفارش غذای خود را برروی یک صفحه لمسی انتخاب میکنیم و سپس رباتها غذای ما را آماده میکنند.در حال حاضر این تکنولوژی در برخی از رستورانها استفاده میشود.در این رستورانها میتوانید غذای خود را به وسیلهی تبلت برروی میز انتخاب کنید و از این طریق هم پول غذایتان را پرداخت کنید.در حال حاضر آماده کردن غذای ما توسط انسانها انجام میشود ولی در آیندهی نزدیک این کار به دست رباتها انجام میشود. یکی از استقرارهای قابل توجه بلاک چین موجود در برنامه پایگاه داده زنجیره تامین Walmart است که امکان نظارت بر محصولات تکی را مستقیماً به منبع آنها میدهد و به طور موثر باعث ارتقای استانداردهای تامین مواد غذایی میشود. پروتکل صف بندی پیامهای پیشرفته (AMQP) یک استاندارد منبع باز است که برای پیامهای ناهمزمان از طریق سیم منتشر میشود. به عنوان نمونه در حوزه حمل و نقل، “پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل جادهای” توسط ناجا و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای راهاندازی شده است که در این سامانه، دستگاهی بر هر خودرو شامل اتوبوسها، کامیونها، مینیبوسها و سایر خودروهای حملو نقل جادهای نصب و از طریق این دستگاه ارتباط پایداری بین سیستم و خودرو برقرار میشود.

این لحظه همان موقعی است که اینترنت اشیا به کمک شما می آید و به شما این امکان را میدهد تا از دور نیز بر وسایل و ابزارهای درون منزلتان مدیریت داشته باشید. علاوه بر این، دستگاههای متصل اغلب از کاربران میخواهند اطلاعات شخصی خود، از جمله نام، سن، آدرس، شماره تلفن و حتی حسابهای رسانههای اجتماعی را وارد کنند. بیمارستانها اغلب از سیستمهای اینترنت اشیا برای تکمیل وظایفی مانند مدیریت موجودی برای داروسازی و ابزار پزشکی استفاده میکنند. بنابراین اینکه اینترنت ماهوارهای وارد کشور شود یا خیر یک بحث دیگر است، اگر وارد شد مانند بقیه مردم از آن استفاده میکنیم اما نباید منتظر اینترنت ماهوارهای باشیم.