پرواز اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت “Eviation”، امیدوار است که گواهینامه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کند و تا سال ۲۰۲۷ هواپیما را وارد بازار کند.

“آلیس” در نهایت در سه پیکربندی عرضه خواهد شد: یک هواپیمای مسافربری با ۹ سرنشین، یک هواپیمای لوکس با ۶ سرنشین و یک نسخه هواپیمای الکترویکی باری. اندازه محدود سرنشینان این هواپیما به ظرفیت باتری مربوط می‌شود. برای کاهش آلودگی هواپیما‌های بزرگتر، دولت بایدن به دنبال سوخت‌های پایدار در هوانوردی است که ممکن است از ذرت، جلبک یا حتی زباله‌های شهری ساخته شوند.

سیاتل تایمز گزارش داد که با در نظر گرفتن همه این موارد، شرکت “Eviation”، انتظار دارد تا چندین سال دیگر گواهینامه پرواز را دریافت کند.

سیاتل تایمز گزارش داد وقتی صحبت از هواپیما‌های تمام الکتریکی در دست توسعه به میان می‌آید، “آلیس” از همه جلوتر است. اگر اداره هوانوردی فدرال برای حمل مسافر به آن مجوز دهد، “آلیس” می‌تواند به اولین هواپیمای تجاری کاملا جدید و تمام الکتریکی تبدیل شود.

هواپیما‌های تمام الکتریکی مانند “آلیس” به طور بالقوه می‌توانند آلودگی مسیر‌های کوتاه‌تر بین فرودگاه‌های کوچک و منطقه‌ای را پاک کنند.

نام “آلیس” از رمان لوئیس کارول به نام “آلیس در سرزمین” عجایب گرفته شده است. این هواپیما برای اولین بار بیش از سه سال پیش در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد.

نمونه اولیه هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان برای اولین بار ۲۷ سپتامبر در یک پرواز آزمایشی که نقطه عطف مهمی برای هوانوردی بدون آلودگی کربن است، برخاست. این هواپیمای مسافربری دارای جایگاه ۹ سرنشین، در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی در ۲۷ سپتامبر از فرودگاه بین‌المللی گرانت کانتی ایالت واشنگتن به پرواز درآمد.

بخوان  تصویری از یک مارپیچ شگفت انگیز در داده های «هابل»

شرکت “Eviation” سه سال پیش قیمت ۴ میلیون دلاری برای این هواپیما تعیین کرده بود، اما دیویس در پرواز اخیر از گفتن درباره تعیین هزینه این هواپیما خودداری کرد.



منبع

سازنده “آلیس”، شرکت “Eviation”، پرواز‌های مسافربری و باری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ مایلی را مورد هدف قرار داده است. این مانند پرواز از شهر نیویورک به بوستون یا از لس آنجلس به لاس وگاس است.

هواپیما تمام برقی  توسط شرکت مستقر در واشنگتن “Eviation” توسعه یافته است. طی روز‌های گذشته “آلیس” که یک هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی است، اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

گرگ دیویس، مدیرعامل شرکت “Eviation” به سیاتل تایمز گفت: به نظر می‌رسد تا پنج سال دیگر فناوری باتری نسبتاً مطلوبی را در اختیار داشته باشیم.

پرواز آزمایشی اخیر تنها هشت دقیقه طول کشید، اما هواپیما در آن به ارتفاع ۳۵۰۰ فوتی رسید. هدف از این پرواز جمع‌آوری داده‌ها برای بهبود طراحی این هواپیما بود که هنوز راه زیادی تا پرواز با مسافران در پیش دارد.

یکی از بزرگترین موانع برای صنعت هواپیما‌های الکتریکی نوپا، فناوری باتری است. باتری‌ها می‌توانند به جای سوخت‌های مبتنی بر نفت که امروزه استفاده می‌شوند، هواپیما را با انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه کنند، اما باتری‌ها بسیار سنگین هستند که می‌تواند هواپیما را سنگین کند و کارایی آن را کاهش دهد. به‌علاوه، آن‌ها هنوز قادر به تحمل شارژ کافی برای تامین انرژی پرواز‌های طولانی‌تر نیستند و برخی نگرانی‌های ایمنی نیز در مورد باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد که می‌توانند در صورت از کار افتادن و حتی آتش گرفتن به طور غیرقابل کنترلی گرم شوند.

بخوان  هوش مصنوعیِ خوب بر بد پیروز نمی‌شود