ربوبی که پنل‌های خورشیدی را بدون نیاز به کمک انسان می‌کند

انتهای پیام



منبع

ربات پلکو، یک ربات مستقل است که پنل‌های آلوده را بدون نیاز به انسان تمیز می‌کند. کافی است که ربات به آسانی روی پنل قرار بگیرد و دکمه «برو»(برو) فشار داده شود تا تمیز کردن را بدون نیاز به اپراتور یا اهرمک آغاز کند.

ربات‌های خودکار پلکو که توسط دو محفظه مکش قوی تثبیت شده است، می‌توان حتی پنل‌های خورشیدی را که تا ۴۵ درجه شیب دارند، تمیز کند.

ربات‌های خودکار پلکو بسیار سبک هستند و ۲۰ وزن دارند. به طوری که یک نفر می‌تواند این ربات‌ها را حمل کند و سوار کند. بدین ترتیب، نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد.

هر روز گرد و غبار روی هزاران کیلومتر مربع از پنل‌های خورشیدی در سراسر جهان می‌شوند و میزان تولید برق آنها را کاهش می‌دهد. رباتی که توسط استارت‌آپ «پلکو» (PLECO) طراحی شده است، می‌تواند خورشیدی پشت بام را بسازد که سایر ربات‌های تمیزکننده به آنها دسترسی نداشته باشند، تمیز کنند و تولید برق پنل‌ها را تا ۱۵ درصد افزایش دهند.

ربوبی که پنل‌های خورشیدی را بدون نیاز به کمک انسان می‌کند

یک ربات خودکار جدید که برای تمیز کردن پنل‌های خورشیدی پشت بام ابداع شده است، می‌توان این کار را بدون نیاز به کمک انسان انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو ساینتیست، پنل‌های خورشیدی کثیف می‌تواند تولید انرژی خورشیدی جهانی را تا پنج درصد کاهش دهد اما یک استارت‌آپ، یک ربات جدید خودکار را برای تمیز کردن پنل‌های خورشیدی پشت بام آزمایش کرده است.

پلکو، ربات خود را سبک‌ترین ربات پاک‌کننده پنل‌های خورشیدی بدون نیاز به آب در جهان نامیده است. این ربات به طور ویژه برای مقابله با چالش‌های ایمنی طراحی شده است و کارآیی منحصربه فرد در تمیز کردن پنل‌های خورشیدی است.

بخوان  مصرف فیبر خوراکی همیشه خوب نیست