۳۰ کاربرد جالب و جدید از هوش مصنوعی 1 بیتی

کارشناسان و توسعه دهندگان این نوع اینترنت هنوز به طور کامل از نحوه اجرایی شدن وب ۳.۰ آگاهی نداشته و از اطلاعات سایت 1biti جامعی برخوردار نیستند. با این حال، بسیاری از این مقالات برای خوانندگان معمولی بیش از حد فنی هستند و در نتیجه آنها نمیتوانند آموزش هوش مصنوعی را به زبان ساده فراگیرند یا دست کم درک نسبی از موضوعی که در مورد آن در اینترنت جستجو کرده اند داشته باشند. معمولا مقالات بسیار خوبی در زمینهی هوش مصنوعی (AI) و مزایای آن برای تجارت و جامعه وجود دارد. نمونههای زیادی از کاربردهای هوش مصنوعی در سراسر دنیا وجود دارد که جان انسانهای مختلفی را نجات داده است.

امروزه، از چت کردن با دوستان در یک برنامه یا خرید یک قهوه، تا استفاده از یک کارت Oyster و یا پخش موسیقی و تقریبا همه چیزهایی که ما انجام می دهیم، مجموعه ای از خرده داده ها و اطلاعات را تشکیل داده است که منجر به انفجار بی سابقه ای در داده ها شده است. این قابلیت که بیشتر در زمان تماشای ویدیو یا پخش موسیقی با گوشی یا تبلتهای سامسونگ خودنمایی میکند، حس بسیار دلپذیری را به کاربران ارائه میدهد. وی اخیرا متن مکالمات خود با چتبات را منتشر کرد. یعنی اگر گوشی خود را از 50% درصد ظرفیت باتری، به طور کامل شارژ کنید، این فقط نیمچرخه به حساب میآید. علاوه بر آن، چنانچه پزشک یا دانشجوی پزشکی باشید به طور تخصصی با مفاهیم هوش مصنوعی در پزشکی آموزش می بینید. آکادمی هوش مصنوعی نبض با هدف آشنایی نسل جوان متخصصان علوم پزشکی کشور با فناوری هوش مصنوعی تاسیس شده است. یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning): در این روش یک هدف غیر مشخص به سیستم ارائه میشود.

در ادامه، خلاصهای از فصل هفتم درس هوش مصنوعی ارائه شده است. به این حالت کلیتر در فصل ۴ پرداخته شده است. در این بخش به برخی از مهمترین مباحث فلسفی و نظرات ارائه شده در حوزه اخلاق در هوش مصنوعی، مانند پروپوزال دارتموث، استدلال گودلیان، استدلال مغز مصنوعی، اثر هوش مصنوعی، ریسکهای بالقوه هوش مصنوعی و استدلال اخلاقی، خطر انحصار (که دغدغه دانشمندانی همچون استیون هاوکینگ، ایلان ماسک و بیل گیتس است)، کاهش ارزش انسان، کاهش تقاضا برای نیروی کار انسانی، عاملهای هوشمند اخلاقی، اخلاق ماشین، هوش مصنوعی بدجنس و اخلاقمدار، آگاهی، احساسات و ذهن ماشینی، محاسبهگرایی و کاربردی بودن، حقوق رباتها، ابرهوشمندی، تکینگی فناوری و ترابشریت پرداخته شده است. پس از به دنیا آمدن دخترش، او و همسرش عهد کردند که ۹۹ درصد سهام فیس بوک خود را بهبود پتانسیل های انسانی، برابری و توسعه جهانی اختصاص دهند. هندوستان اما با سقوط پنج رتبهای حالا رتبه چهل و هشتم را به خودش اختصاص داده است. شرکتهای اپل، گوگل و مایکروسافت حالا سه شرکت برتر هستند و بعد از آنها به ترتیب آمازون و فیسبوک قرار دارند. حالا بسیاری منتظرند تا ببینند آیفون ارزانقیمت اپل در بازار چقدر با استقبال رو به رو میشود.

بازاریابی یکی از روشهای زیبا جلوه دادن محصولات به منظور جذب مشتری میباشد. نرمافزار AlphaGo که براساس هوش مصنوعی و توسط شرکت DeepMind ساخته شده بود و به خاطر شکست قهرمان بازی Go یعنی لی سِدول معروف است یکی از بزرگترین موفقیتهای هوش مصنوعی شناخته میشود. لازم به ذکر است، بهترین رویکرد معمولا بسته به مساله متفاوت خواهد بود. احتمالا سخت ترین کتاب در لیست بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی که به شما معرفی کردیم، این کتاب فیلسوف سوئدی، نیک بوسترم است که در سال 2014 به چاپ رسید. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهترین روش برای مدیریت و پردازش داده با این مقیاس است. رگرسیون تلاش برای ایجاد عملکردیست که رابطه بین داده ها و خروجی ها را توصیف کرده و چگونگی تغییر خروجی ها با تغییر داده ها را پیش بینی کند. گروهی از الگوریتمها هستند که میتوانند، الگوریتمهای خود را بهبود بدهند و الگوریتمهای جدیدی را در پاسخ به ورودیها و دادههای آموخته شده ایجاد کنند و این کار درحالی انجام میشود که فقط بر روی ورودیهایی که برای تشخیص الگوریتمها طراحی شده است، تکیه میکنند.

بخوان  هوش مصنوعی و تعاریف متعدد آن 1 بیتی

این رباتها از پردازش زبان طبیعی برای تعامل هوشمندانه و همانند یک انسان با مشتریان بهره میبرند و با افزایش تعامل این سیستمها با انسانها و کمک یادگیری ماشین اطلاعات بیشتری را یاد میگیرند. فعالیتهای دشمنان در این بازی کاملا غیرقابل پیشبینی است زیرا دشمنان در طول بازی یاد میگیرند و هیچوقت یک اشتباه را دوبار تکرار نمیکنند. هوش مصنوعی صنعتی میتواند در محصولات یا خدمات موجود تعبیه شود تا آنها را کارآمدتر، قابل اطمینان تر و ایمن تر کرده و همچنین طول عمر آنها را افزایش دهد. فیلم آموزش نرم افزار گمز (GAMS): طول مدت این دوره ۱۶ ساعت و مدرس آن دکتر مسعود آتش پز است. در این مقاله شما با نمونههایی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف آشنا شدید. چنانچه در حوزه سلامت فعالیت می کنید و علاقه مند به هوش مصنوعی هستید، پیشنهاد میکنم مقاله هوش مصنوعی در پزشکی را مطالعه کنید! نبض به دنبال ارتقای دانش بین رشتهای هوش مصنوعی در سلامت هست تا با آشنایی متخصصان علوم پزشکی، امکان همراهی تکنولوژی فنی و دانش علوم پزشکی را فراهم آورد. تا زمانی که در این شرایط سفارشات مردم سر به فلک می کشد امکان رسیدگی ارائه خدمات را داشته باشند.

هوش مصنوعی، وابسته به كامپيوترهای مورد استفاده برای فهم هوش انسانی میباشد، ولی لازم نيست كه خودش را به روش هايی كه به صورت زيستی قابل مشاهده اند محدود نمايد. اگر انجام يك كار فقط نيازمند مكانيزم هايی كه امروزه به سادگی قابل فهم هستند میباشد و برنامه های كامپيوتری كارهای خيلی مؤثر را در اين موارد میتوانند انجام دهند اين جور برنامه ها بايد تاحدودی هوشمند ناميده شوند. عامل واکنشی مبتنی بر مدل، برای محیطهای قابل مشاهده ناقص مناسب است. در اوایل ۱۹۸۰ و اواخر ۱۹۹۰، پژوهشگران هوش مصنوعی با بهرهگیری از مفاهیم احتمالات و اقتصاد، راهکارهایی جهت شرایطی ارائه کردند که عامل هوشمند با اطلاعات غیر قطعی (عدم قطعیت) و ناقص سر و کار داشت. بعضى از باب اینکه نمىدانستند مىشود یک موجود ناقص هم ادراک داشته باشد، آن را حمل کرده بودند به اینکه این تسبیح تکوینى است؛ و حال آنکه آیه غیر از این را مىگوید. AEGIS هم که یک مریخنورد بر پایه هوش مصنوعی است، همین حالا روی مریخ قرار دارد. همچنین قرار است در ماموریت مریخنورد بعدی ناسا نیز از هوش مصنوعی استفاده شود.

همچنین به ما امکان دهد تا تصمیمات تجاری بگیریم، عملیات را بهینه کنیم و بهرهوری را در بازار افزایش دهیم. 1. یادگیری ماشین (machine learning): یادگیری ماشینی (ML) زیر مجموعه هوش مصنوعی به شمار میآید که به برنامههای نرمافزاری این امکان را میدهد تا در پیشبینی نتایج، دقیقتر عمل کنند؛ البته بدون اینکه مستقیما برای این کار برنامهریزی شده باشند. زیر مجموعههای هوش مصنوعی تنها بخشی از آن به حساب میآیند و نه خود آن؛ مثلا ماشین لرنینگ (یا همان یادگیری ماشین) یا یادگیری عمیق بخشهایی از هوش مصنوعی به حساب میآیند. بازشناسی تصویر زیر مجموعهای از بینایی کامپیوتر است و به فرآیند شناسایی یا تشخیص یک شیء یا ویژگیهای مشخصه موجود در تصاویر دیجیتالی (از طریق روشهای یادگیری ماشین) اطلاق میشود. یکی دیگر از این شرکتها کوالایف است که یک سیستم دیجیتالی به منظور تشخیص بیماریهای قلبی ساخته است. یک سازمان به نام سازمان مراقبت از بهداشت کامبیو یک سیستم تصمیمگیری کلینیکی به منظور پیشگیری از سکتههای قلبی ساخته است که در مواقعی که بیمار در معرض سکته قرار دارد به پزشک معالج وی هشدار میدهد. سازمانهای زیادی برای مراقبت از جان انسانها به هوش مصنوعی تکیه کردهاند.

بخوان  «اخبار تازه های تکنولوژی جهان»: 1 بیتی

اگر ما ماشینی بسازیم که بتواند مانند مغز انسان یا بخشی از آن کار کند و فعالیتی انجام دهد، به آن هوش مصنوعی Artificial Intelligence میگوییم؛ مثلا ترجمه يك زبان به زبان ديگر. در پژوهش تازهای که در حوزهٔ هوش مصنوعی انجام گرفت، واژهٔ هوش در عبارات «عوامل عقلانی» و «عوامل هوشی»، معنا شد. با افزایش مجموعه دادهها این سیستم هر روز هوشمندتر از قبل خواهد شد. واقعیت آن است ماهیت ابزار با هدف یعنی علت، شکل میگیرد، و از همینجاست که اساساً ماهیت تکنولوژی با علیت پیوند میخورد.«زیرا هر جا هدفی دنبال شود و وسیله ای بکار رود، هر جا که ابزاری حاکم باشد علیت هم حاکم است».

این موضوع باعث میشود بازی خیلی چالشبرانگیز باشد و بازیکنها را تشویق میکند استراتژی خودشان را در طول بازی تغییر دهند. تابحال به این موضوع فکر کردهاید که اگر دستگاههای هوشمند میتوانستند به خلق هنر و موسیقی بپردازند چه اتفاقی میافتاد؟ این امر به صرفهجویی در حرکات خاص انجامشده توسط رباتها و اصلاح دائم آنها کمک کرده و نصب و جابجایی دستگاههای رباتیک را آسان مینماید. امروزه سیستمهای رباتیک بهعنوان دستگاههای منبع باز با قابلیتهای این هوش به فروش میرسند. با کمک الگوریتم ژنتیک یک سری از مسائل به راحتی قابل حل میشوند. برخی از پژوهشگران هوش مصنوعی، ایجاد رفتار هدفمند و پویا برای NPCها را در میان وظایف قابل انجام در تولید بازیها، به عنوان یک مساله حل شده فرض میکنند. برخی از نمونههای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به سختی قابلکشف بودند.

کمپانی آمازون، با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، کالاهای مورد علاقه مشتریان را شناسایی کرده و به آنها معرفی میکند. هنوز يك تعريف جامع از هوش كه به ارتباط آن با هوش بشری وابسته نباشد وجود ندارد. مسأله اين است كه ما هنوز نمیدانيم كه در حالت كلّی چه انواعی از روال های محاسباتی را برای فراخوانی هوش میخواهيم استفاده نماييم. امروزه هوش مصنوعی حرف اول را می زند و در بسیاری از حوزه ها کاربرد دارد به طوریکه مهندسین و پزشکان به دنبال یادگیری و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های کاری خود هستند. هوش مصنوعی حافظه محدود، توانایی ذخیره دادهها و پیشبینیهای قبلی را هنگام جمعآوری اطلاعات و سنجش تصمیمهای بالقوه دارد (اساسا به دنبال سرنخهایی در مورد آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، به گذشته نگاه میکند).

در اینجا ما درمورد کاربردهای هوش مصنوعی در زمینههایی مانند بازاریابی، مالی و بانکداری صحبت خواهید کرد. هیچ انسانی قدرت و سرعت محسبات کامپیوتر را ندارد اما زمانی که صحبت از هوش مصنوعی می شود اصلا ربطی به قدرت محاسبات ندارد. مدل های رایانه ای بزرگ به زبان طبیعی که نوشتن و صحبت کردن را یاد میگیرند، گامی بزرگ در جهت هوش مصنوعی است که می تواند جهان را بهتر درک کرده و با آن تعامل داشته باشد. به اصطلاح اشخاص غیرحرفهای، هوش مصنوعی عبارت است از درک این مطلب که ماشینها میتوانند دادههای خارجی را تفسیر و استخراج کرده و یاد بگیرند، تا به شکلی کارکردی، کارهای شناختی که به انسان نسبت داده میشود را انجام دهند. ماشینها به دلیل اینکه میتوانند میزان زیادی داده را در زمان خیلی کمی تحلیل کنند برای این کار مناسب هستند. یادگیری نیمهنظارتی (Semi-supervised Learning): این روش مقدار کمی از دادههای برچسب دار را با مقدار زیادی از دادههای برچسب دار در حین آموزش با هم ترکیب میکند. اين گره ها توسط اتّصال هايی به هم وصل میشوند.

برای ایجاد محیطی با هدف توسعه این فناوری به همکاری بین انسان و ماشین و همچنین ضرورت تغییر مهارتهای شغلی نیاز خواهد بود. این به معنی ایجاد الگوریتم برای طبقهبندی، تجزیه و تحلیل، و ترسیم پیشبینی از دادهها است. 2. یادگیری عمیق (deep learning): نوعی یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (AI) است که روشی را تقلید میکند که انسان به واسطهی آن، انواع خاصی از اطلاعات را به دست میآورد. از Deep Learning برای استخراج تمام جزئیات چهره با استفاده از شبکههای عصبی عمیق استفاده میشود. در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک از هوش مصنوعی برای تایید چهره مورد استفاده قرار میگیرد و در آن یادگیری ماشین و Deep Learning نیز به منظور شناسایی قابلیتهای چهره و تگ کردن دوستانتان مورد استفاده قرار میگیرند.

بخوان  متخصص تکنولوژی پزشکی هسته ای در بابل ، بهترین دکتر تکنولوژی پزشکی هسته ای بابل پذیرش24 | 1biti

علاوه بر آن دورههای آنلاین بسیاری هستند که میتوانند به یادگیری کمک زیادی کنند. یادگیری با ناظر (Supervised Learning): سوالات و جوابها به کامپیوتر ارائه میشود و به کمک الگوریتمها، رابطه بین سوال و جوابها توسط سیستم کامپیوتری مشخص میشود. یادگیری بدون ناظر (Unsupervised Learning): در حالت عدم وجود ناظر، تمرکز بر روی یافتن الگو بین دادهها قرار میگیرد. یادگیری نیمه نظارتی بین یادگیری بدون نظارت و یادگیری با ناظر قرار دارد. نسخه های جدید این دستگاه به دلیل سادگی در استفاده مورد تحسین قرار دارند اما جامعه تکنولوژی جهان هرگز آنچه در ابتدا به عنوان اولین نمونه از Zune ارائه شد را فراموش نخواهد کرد.

یکی دیگر از نمونههای کاربرد هوش مصنوعی در شبکههای اجتماعی توئیتر میباشد. آمازون اکو یکی از نمونههایی است که نشان میدهد هوش مصنوعی میتواند به خوبی زبان انسان را به فرمانهای متناسب با آن تبدیل کند. آنها میتوانند شرایط غیرمعمول را تشخیص دهند و متناسب با آن تنظیم شوند. این تصمیمها خیلی اوقات ممکنه با اون چه انسان از هوش مصنوعی میخواد همپوشانی نداشته باشه یا حتی منافات داشته باشه. حالتهای جدید به وسیله جهش ژنتیکی و همپوشانی (Crossover) تولید میشوند که حالتهای دوتایی از جمعیت را با هم ترکیب میکند. قطعاً بعد از اتمام این همهگیری هم افراد بیشتری در مورد روشهای قدیمی خود در پیشبرد امور جلسات یا روزهای کاری تجدید نظر خواهند کرد و از دنیای دیجیتال بیشتر از قبل در زندگی خود بهره خواهند برد. کمپانیهایی مانند Waymo قبل از اجرای سیستم تاکسیهای عمومی برپایه هوش مصنوعی خودشان تستهای مختلفی را در Phoenix انجام دادند. خیلی از بانکها از مدتها قبل از سیستمهای برپایه هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مشتریان، تشخیص ناهنجاریها و کلاهبرداریها استفاده میکنند.

این سرور امکان دسترسی برخی کشورها از جمله ایران را به خدمات خود نمیدهد. احتمال این که انسانها نتوانند چنین کابوس وحشتناکی را تحت کنترل خود در آورند زیاد است. چنین دستیاران رباتهای چت میتوانند به طور خودکار از آموزگاران تقلید کنند، سطح تخصص یک زبانآموز را درک کنند و اطلاعاتی را انتخاب کنند که به خوبی در سطح خاصی مناسب باشد. این ویژگی خاص پایتون باعث شده است که این زبان به عنوان یک انتخاب عالی برای مهندسان در سطحهای گوناگون تازهکار تا پیشرفته در نظر گرفته شود و نیازی به داشتن تجربه زیاد در برنامه نویسی برای کار در زمینه هوش مصنوعی وجود نداشته باشد. وی اظهار داشت که AI به قدر کافی هوشمند، اگر عملکردهایی را که انتخاب می کند برای رسیدن به هدفی خاص باشد، رفتاری همگرا نشان خواهد داد، بطوریکه منابع را بدست آورد یا خودش را از خاموش شدن محافظت کند. علاوه بر این پیش بینی می شود که با نزدیک شدن باتری های لیتیوم- یون به پایان عمر خود، باتری های سدیم- یون (Na-ion) به عنوان نسل آینده باتری های کم حجم، نازک و قابل حمل در دستگاه های الکترونیک قابل حمل و پوشیدنی کاربرد خواهند داشت. از دید کسب و کارهای آنلاین رایانش ابری به معنای بهبود همکاری و بهره وری و همچنین کاهش قابل توجه هزینه است.