هوش مصنوعی و تعاریف متعدد آن 1 بیتی

برخی سرویسدهندهها به کلی مسیر خود را از اینترنت قطع کردند و برخی دیگر با وجود بازگذاشتن مسیر، ترافیک اینترنتی را بلوکه میکردند. اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در زمینه رمزگذاری چه خواهند بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟ اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در کشور هند چه خواهد بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟ این شرکت در سال گذشته میلادی درآمد ۳۷۸ میلیون دلاری به دست آورد و رشد سالانه ۱۱۹ درصدی را تجربه کرد.

در واقع بسیاری این موضوع را به ماهیت تکنولوژی که به روز است، مربوط میدانند و معتقدند که ذات مدرن تکنولوژی باعث میشود شرکتهای فعال در آن برای حفظ جایگاه و البته روند رشد خودشان تلاش بیشتری کنند. به این ترتیب اطلاعات میتوانند وارد پرینتر شده و سپس لایهای باریک از ماده اولیه مانند پلاستیک یا فلز را داخل پرینتر قرار داده و اشیای مختلف را از طریق این پرینترها تولید کنند. حالا یازده سال است که موسسه تحقیقاتی Equilar با همکاری نیویورک تایمز با تحلیل اطلاعات اولیه در این زمینه، فهرست پردرآمدترین مدیران دنیا را منتشر میکند. حالا اما از زمان زورآزمایی اولیه صنعت تکنولوژی با دیگر صنایع بر سر کسب ثروت خیلی گذشته است. در همینراستا و با کمک فهرست ثروتمندترین و بزرگترین سرمایهگذاران جهان منتشر شده توسط مجله فوربس، به تازگی مجله بیزینس اینسایدر فهرستی از بزرگترین و ثروتمندترین سرمایهگذاران عرصه تکنولوژی در سراسر جهان منتشر کرده است؛ افرادی که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت تکنولوژیهای جدید در دنیا داشته و باعث رشد اقتصاد و صنعت کشورهایشان میشوند.

هر چند ارزش بازار برند این شرکت نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته، اما با این وجود به رقم بالای ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است تا در دنیا اولین و برترین باشد. آنها نام این پروژه را ARPANET گذاشته بودند که می توان به عنوان اولین اینترنت به حساب آورد. او گفت: “اغلب، عواملی همچون هزینههای تولید، تداخلات دارویی بالقوه، و عوامل دیگری که دانشمندان از آن آگاه نیستند، وجود دارد.” با استفاده از این دانش، پژوهشها میتوانند به سمت مسیرهایی سوق داده شود که دوام و استمرار بیشتری دارد. شرکت یاهو که در چند سال اخیر به دنبال مشکلات مدیریتی از این فهرست معتبر و مهم بیرون افتاده بود، حالا با مدیریت ماریسا مایر توانست دوباره به لیست ۱۰۰ برند با ارزش دنیا برگردد و به این ترتیب رتبه ۹۲ آن را از آن خود کند. این نوع یادگیری شامل الگوریتمهایی است که بر روی دادههای بدون برچسب آموزش میبینند، یک الگوریتم مجموعه دادهها را تجزیهوتحلیل میکند تا همبستگیها یا استنباطهای معناداری را ترسیم کند.

دنیایاقتصاد- در میان شرکتهای بزرگ جهان آنهایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت میکنند، معمولا روند رشد را هم با سرعت بیشتری طی میکنند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این میان اما عملکرد مدیران این شرکتهای مهم و تاثیرگذار در روندهای بینالمللی، اهمیت زیادی در رشد یا سقوط آنها دارد. آگاهی از روندهای تکنولوژی و تخمین آینده تقریبا جزئی از وظایف متخصصان تکنولوژی در بخشهای تحقیق و توسعه بسیاری از شرکتها است. لكساندر ویسنر-گروس می گوید، هوش مصنوعی که برای به حداکثر رساندن آزادی عمل در آینده هدایت می شود، اگر افق برنامه ریزی آنها بیش از آستانه خاصی باشد،دوستانه و اگر افق برنامه ریزی آنها از این آستانه کوتاه تر باشد، غیر دوستانه تلقی می شود.

Baidu: موتور جستوجوی بزرگ چینی همچنان با تکیه بر استراتژی جنجال برانگیزش در حوزه موبایل به سرعت در حال رشد است. پیشرفت ویژه در زمینه رمزگذاری یا بهبود عملکرد در این حوزه را در سال ۲۰۱۶ چگونه پیشبینی میکنید؟ پیشرفت ویژه در زمینه تکنولوژی یا بهبود عملکرد در این حوزه را در سال ۲۰۱۶ در کشور هند چگونه پیشبینی میکنید؟ پاسخ: بهنظر من شاهد پیشرفت ادامهدار و سریع در حوزه پردازش زبانهای انسانی برپایه روشهای یادگیری عمیق خواهیم بود و عملکرد ترجمه ماشینی میتواند در این راستا بهبود یابد. از آنجا که انسان انتخاب می کند چه داده هایی باید برای آموزش یک برنامه هوش مصنوعی استفاده شود ، پتانسیل تعصب انسانی ذاتی است و باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. پلیس کنش کند کردن سرعت اتوموبیلها را به سرعتگیرها محول میکند.

بخوان  با قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی آشنا شوید +عکس 1 بیتی

رونمایی شده که از آن برای اطلاع یافتن از میزان مصرف آب یک خانه استفاده میشود. گفته میشود تا سال ۱۹۹۶ میلادی تصور میشد اتفاقات و کارهایی که در اینترنت انجام میشود شرم آور است، اما با گذشت زمان و نشان دادن ابعاد دیگری از استفادههای اینترنت به جز استفادههای نظامی به مردم آنها پذیرفتند که این اختراع آن طور که فکر میکردند نبوده است. پاسخ: گفتوگوهای آنلاین ما بهطرز چشمگیری تحت تاثیر دستیارهای مجازی گفتوگو قرار خواهند گرفت که به ما کمک خواهند کرد تا بخندیم و البته خلاقیت بیشتری داشته باشیم،. پردازش زبان طبیعی در مواردی همچون ترجمه و خلاصهسازی خودکار متون، ایجاد جملاتی به زبان طبیعی (به صورت نوشتار و گفتار) و تکنولوژی تشخیص گفتار (به عنوان مثال در گفتگو با دستیارهای مجازی و یا در هنگام سرچ صوتی)، دستهبندی متون و بسیاری حوزههای دیگر کاربرد دارد. تراشههای صوتی این شرکت در بسیاری از محصولات شناخته شده بازار مانند آیپد مینی و آیفون بهکار برده میشود. حالا بسیاری منتظرند تا ببینند آیفون ارزانقیمت اپل در بازار چقدر با استقبال رو به رو میشود. فروش قابل توجه آیفون و آیپد این شرکت درآمد ۱۶۹ میلیارد دلاری را در سال گذشته میلادی برای آن به ارمغان آورد.

البته رشد فروش شرکت در جهان ۳ درصد اعلام شده است. به این ترتیب این شرکت نرخ رشد سالانه ۷۸ درصدی را تجربه کرده است. بهطور کلی متوسط درآمد مدیران این فهرست در سال مالی 2016 برابر با 9/ 16 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2015 رشد 9 درصدی را تجربه کرده است. این یعنی ۸۱ درصد رشد نسبت به سال قبل. فروش آمازون تنها در آمریکای شمالی ۲۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان داد و به ۷۹/ ۱۳ میلیارد دلار رسید. این شرکت اما درآمد ۶/۱۳۶ میلیون دلاری را برای خودش در سال ۲۰۱۲ ثبت کرد که نسبت به سال قبل آن تا ۸۸ میلیون دلار رشد کرده بود.

امسال نیز به مانند سال ۲۰۰۶ شرکت انرناک از ایالات متحده رتبه اول پیشتازان تکنولوژی را به دست آورد. امسال نیز این سازمان در مرحله اول ۲۲۵شرکت را که در زمینه انرژی، تکنولوژی اطلاعات و بیوتکنولوژی فعالیت میکردند انتخاب کرد که در نهایت در مرحله پایانی انتخاب، ۴۷ شرکت به عنوان پیشتازان تکنولوژی در سال ۲۰۰۷ انتخاب شدند. «بابی کوتیک» مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت Activision Blizzard که در زمینه طراحی و توسعه بازیهای ویدئویی فعالیت میکند، با درآمد سالانه 1/ 33 میلیون دلاری جایگاه سوم را در اختیار دارد. جالب است بدانید که «سافرا کتز» مدیر ارشد مالی شرکت اوراکل که از سال 2001 در هیاتمدیره این شرکت حضور دارد و نقش مشاور رئیس را به عهده دارد، پردرآمدترین مدیر زن دنیاست. خرید استارتآپ واقعیت افزوده OCULUS در سال گذشته و اعلام اینکه هدستهای Rift این شرکت از اوایل ۲۰۱۶ وارد بازار میشود یکی از دلایل رشد سهام و موفقیت ۳/ ۶ میلیارد دلاریزوکربرگ است. ADSL2، امروزه بهعنوان یکی از ابزارهای شناخت توسعه صنعت فناوری دیجیتال و رشد فرهنگی یک جامعه به شمار میرود. باتوجه به تغییراتی که انجام شد میزان وام دهی حدود پنج برابر رشد میکند. نکته جالب و مهم در این زمینه آن است که سافرا کتز تنها مدیر زنی است که برای دومین سال متوالی در میان 10 مدیر پردرآمد جهان قرار گرفته است.

حالا و در آستانه سال جدید میلادی مایکروسافت نظر ۱۶ نفر از محققان بخشهای مرتبط با تکنولوژیهایی از نسل آینده را در مورد پیشرفت تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ جویا شده است. همچنین Evan Spiegel و Bobby Murphy بنیانگذاران اسنپچت یکسال و نیم پس از آنکه به فیسبوک برای پیشنهاد ۳ میلیارد دلاریاش نه گفتند حالا ارزش این استارتآپ را به ۱۶ میلیارد دلار رساندهاند و همزمان خود را به لیست ۴۰۰ میلیاردر فوربس وارد کردهاند. هیالی از مدیران شرکت انرناک انرژی، پس از اعلام نتایج انتخاب سال ۲۰۰۷ گفت: ما از اینکه مقام اول پیشتازان تکنولوژی را به دست آوردهایم احساس افتخار میکنیم و خوشحالیم که میتوانیم در راهحل مشکلات جهانی گام برداریم.

بخوان  قیمت، خرید انواع پی ال سی PLC- فروشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی سیماتیک کنترل

زمانی که آمازون سود فصل دوم مالی اش را اعلام کرد نتایج اعجاب آور بود. این پرسشی است که بسیاری از کسانی که در بخش تکنولوژی مشغول به کارند همواره از خود و دیگران میپرسند. با استفاده از این سیستم میتوانید حتی در صورت سفر به یک کشور دیگر، زمین کشاورزی خود را مدیریت کنید. اگر چنین پروژهای به واقعیت بپیوندد، مشکل انرژی کره زمین تا میلیونها سال حل خواهد شد و فاجعههای زیست محیطی هم رخ نخواهد داد. افت چند ماه اخیر اوراکل در حالی رخ میدهد که این شرکت برنامههای جدیدی را برای رایانش ابری به اجرا درآورده است. این شرکت همچنین با درآمد حاصل از فروش ۷/۱۲۶ میلیارد دلار رتبه بیست و هفتم را از این نظر به خودش اختصاص داده است. بیست و ششمین شرکت بزرگ دنیا اما این روزها در میان مردم جهان به عنوان یک تولیدکننده بزرگ لوازم مصرفی الکترونیک شناخته میشود.

دیگر شرکتهای این فهرست، آلفرسکو سافتویر، بریچ پورت نتورک، کام اسکورنتورکز، هلوسافت، دریش سافت و آیس موبایل قرار دارند که در زمینه تکنولوژی سایت 1biti اطلاعات فعالیت میکنند. امروزه بیش از ۷۰۰ هزار مایل کابل زیردریایی مربوط به اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد که حدود ۲۸ برابر طول خط استوا است. «تام روتلج» مدیر عامل شرکت مخابراتی Charter Communications که به خاطر ارائه خدمات در زمینه تلویزیونهای کابلی شناخته می شود، با درآمد سالانه 98 میلیون و 12 هزار و 344 پردرآمدترین مدیر عامل جهان شناخته و معرفی شده است. جایگاه نهم و دهم هم به ترتیب با درآمد سالانه 25 و 7/ 24 میلیون دلار در اختیار «راندال استفان» مدیرعامل شرکت مخابراتی AT&T و «هاک تان» مدیرعامل شرکت بزرگ Broadcom است. «ماریسا مایر» مدیرعامل محبوب شرکت یاهو هم با درآمد سالانه 7/ 25 میلیون دلار در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است. شرکت سونی نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری، با رونمایی از خودروی الکتریکی جدید خود در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲، زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد. یکی دیگر از اهداف وب ۳.۰ ایجاد وب سایتها و اپلیکیشنها بر پایه هوش مصنوعی است.

اینترنت و میزبانی وب! در بهمن ماه سال پیش نیز رسانههای روسی گفتند مقامهای این کشور در حالی بررسی قطع موقت اینترنت از شبکه جهانی هستند. این شبکه اجتماعی پرطرفدار بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و به همین خاطر پتانسیل درآمدزایی آن واقعاً عالی است. آنها هر سه در دهه سوم زندگیشان به سر میبرند و استارتآپی که در زمینه اجاره اتاق و خانه و آپارتمان تاسیس کردهاند، حالا ۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین در این اتاق برگههای سفید بسیاری و هزاران قلم وجود دارد. ما احتمالاً در سال جدید خبرهایی در مورد پیشرفت های بزرگ کیوبیت خواهیم دید. اما به نظر من این دید بسیار ساده لوحانه است! بسیار عالی در این مقاله در مورد جنبه های مختلف هوش مصنوعی بحث شده بود و برای آشنایی دید کلی نسبت به مسأله داده شد. ما همچنین قصد داریم تا تصورات غلط را روشن کرده و در مورد مفاهیم مختلف در مورد AI بحث کنیم. ایده افزودن حسگرها به اشیا و هوشمندسازی آنها در طول دهههای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مورد بحث قرار گرفت. مارک زوکربرگ ۳۱ ساله در سال ۲۰۱۱ یعنی چهارسال قبل ۱۷ میلیارد ثروت داشت اما حالا ثروت او به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

در واقع شکل فعالیت و روند رشد این شرکتها است که نام آنها را ماندگار میکند. بررسیها نشان میدهد که میزان حقوق دریافتی روتلج در یک سال گذشته رشد 499 درصدی داشته است. این وبسایت که در واقع بزرگترین تجارت الکترونیک در منطقه آمریکای شمالی را در اختیار دارد، دارای 2/90 میلیون کاربر فعال و ثبت شده است و در 13 کشور این منطقه فعالیت میکند. Baidu شرکت ۹۱Wireless را که یکی از بزرگترین فروشگاههای اپلیکیشن چین است، با قیمت ۹/۱ میلیارد دلار خریده است تا به این ترتیب جایگاه خودش را در این حوزه تقویت کند. در واقع، به جای مشخص کردن دادههایی که کاربر متخصص فکر میکند دارای بیشترین صحت برای انجام دستهبندی هستند، به ماشین اجازه داده میشود که خود این اطلاعات را پیدا کند. در واقع، هوش مصنوعی در دستان عده اندکی نیست. اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی چه خواهند بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد را در تعامل با رایانهها تغییر خواهند داد؟ اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در اروپا چه خواهند بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟

بخوان  قطعات گیربکس لیفتراک سهند دیجی فورک لیفت | توکو لیفتراک

در سنگاپور به ازای هر هزار نفر 5/ 0 استارتآپ وجود دارد و هزینه نوشیدن یک قهوه در آن برابر با 67/ 3 دلار است. آنها از هفت سرمایهگذار تقاضای ۱۵۰ هزاردلار در ازای ۱۰ درصد از سهم این شرکت را کردند اما هیچکدام از آن سرمایهگذاران به این پیشنهاد پاسخ ندادند. ایوان اشپیگل اخیرا در یک سخنرانی گفته من همواره با این پرسش مواجه میشوم؛ چرا این شرکت را نمیفروشید؟ با اینکه این حرف پشتوانه به پشتوانه ادله محکم موجود در آن زمان گفته شده بود اما هوش مصنوعی هنوز راه طولانی را برای رسیدن به اهداف نهایی یعنی پردازش زبان طبیعی ، تفکر انتزاعی و خودشناسی در پیش داشت. سرویس اینترنت توربو به سرویسی گفته میشود که در آن سرعت تا جایی که خط مشترک ظرفیت داشته باشد، بالا می رود. پاسخ: در سال ۲۰۱۶ شاهد حضور معماری جدیدی برای تراشهها خواهیم بود که میتوانند تاثیری شگرف در پردازشهای مرتبط با فرآیندهای یادگیری داشته باشند و مطمئنا عملکرد موجود در خصوص واحدهای پردازش گرافیکی نیز به مراتب بهبود خواهد یافت. گسترش تکنولوژی بهکارگیری منابع انرژی تجدیدپذیر و کمآلاینده، توجه به حفاظت از محیطزیست و کاهش اثرات تخریبی صنایع بر محیط زندگی، یافتن راههای نوین بهکارگیری تکنولوژی در زندگی روزمره انسانها و گسترش صنایع مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلیترین معیارهای این سازمان جهانی در انتخاب پیشتازان تکنولوژی است.

هر روز اخبار زیادی در مورد فناوری و تحولات شرکت های بزرگ مرتبط با حوزه فناوری به سرتاسر جهان مخابره می شود. همچنین کیت ساختهشده در این شرکت میزان مصرف گاز در دستگاههای خانگی را کاهش میدهد بدون آنکه از میزان حرارت بکاهد. این شرکت که به وسیله تیم هیالی و دیوید بروستر احداث شده است، در زمینه مطالعه و تولید سامانههای توزیع بهینه انرژی به خصوص گاز فعالیت میکند. تمامی این شرکت ها بر روند توزیع خود کنترل دارند. این تغییرات منجر به استقلال بیشتر استارتآپهای زیر مجموعه گوگل و تمرکز این شرکت روی تجارت اصلی خود شد. این تکنولوژی حالا در سراسر دنیا بیشتر توسعه پیدا کرده است. تصور کنید که هم بتوان آب شیرین تولید کرد و هم فلزات بیشتر برای باتریها و وسایل الکترونیکی به دست آورد، این یک فرایند برد- برد خواهد بود. این در حالی است که گروهی از مدیران و سرمایهگذاران ثروتمند در سراسر دنیا هستند که همکاریهای زیادی برای توسعه تکنولوژی در کشورشان کردهاند. این شرکتها به خاطر تاثیرگذاری زیادشان در زندگی روزمره افراد دنیا و تغییر سبک زندگی آنها، در این سالها توانستهاند بهترین رتبهها را در دستهبندیهای مختلف شرکتهای جهان در اختیار بگیرند. برخی از این ایدهها هیچ گاه به عرصه استفاده عمومی در نمیآیند و برخی نیز زندگی انسانها را متحول میکنند.