با قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی آشنا شوید +عکس 1 بیتی

گوگل و ولوو از معرفی یک سیستم یکپارچه متصل به اکوسیستم گوگل خبر دادند که به مالکان خودروهای ولوو این امکان را میدهد که با دستورهای صوتی فعالیتهای خودرو را انجام دهند. در صنعت خودروسازی این ظرفیت وجود دارد تا خودروهای هوشمندی روانه بازار کرد که مجهز به دستگاههای توکاری باشند که اطلاعات راننده را ثبت میکنند. خودروهای خودران توسط غولهای فناوری مانند تسلا اولین قدم به سوی آینده را به ما نشان دادهاند. 1. هنر ایجاد ماشین هایی که وظایفی را انجام می دهند که انجام آن ها توسط انسان ها نیاز به هوش دارد. این محدودیت به خصوص شامل تامین حیاتی تراشههای پیشرفته و دیگر قطعات مورد نیاز این شرکت میشد.

متاسفانه برخی از پژوهشهای انجام شده در این حوزه کاربرد چندانی ندارند و زمانی که قرار باشد پژوهشگری به شکل تخصصی در این زمینه کار کند به بودجه کافی و ارتباطات بینالمللی نیاز دارد. خوشبختانه اساتید و دانشجویان هوش مصنوعی تعامل خوبی با موسسات تحقیقاتی نظیر پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم پزشکی دارند، اما این کافی نیست. اینکار نیازمند منابع مالی است که برخی از شرکتها و حتی دانشگاهها یا بودجه کافی برای اینکار را ندارند یا علاقهای به تخصیص بودجه در این زمینه ندارند. بلوتوث از آن زمان گسترش یافته است تا دستگاههایی مانند هدفون ، هدست ، بلندگوهای بی سیم قابل حمل و سمعک را به منابع صوتی مانند تلفن ها ، رایانه های شخصی ، گیرنده های استریو و حتی اتومبیل ها پیوند دهد.

“مدلهای فعلی ماشینهای تولید متن میتوانند جملاتی بنویسند که شاید برای بسیاری از انسانها قانعکننده باشد، اما آنها اساساً در حال تقلید از چیزی هستند که در زمان آموزش آن را فرا گرفتهاند. به طور مثال سلول های خورشیدی، انرژی بسیاری در طول روز تولید میکنند ولی کارایی آنها در شب تقریباً صفر است. منجر به ظهور کنش رانندگی میشود. دوربین های مرتبط با پایگاه داده های تشخیص چهره حاوی میلیون ها پیکسل عکس است که به راحتی از روی گواهینامه رانندگی برای شناسایی مجرمان مظنون استفاده می شوند. زمانی که قرار باشد بهطور جدی روی مبحثی نظیر پردازش زبان طبیعی کار کنید و مدلی قدرتمند در این زمینه پیادهسازی کنید نیازمند برقراری تعامل با متخصصان این حوزه هستید که اینکار به سختی انجام میشود. به زودی شاهد رشد و پیشرفت های بی شمار در حوزه هوش مصنوعی در کشورمان خواهیم بود? ISP بی سیم (WISP) خدمات اینترنت را به وسیله شبکه های بی سیم ارائه می دهند. رایانه های شخصی می توانند به صورت بی سیم به صفحه کلید و موس ها متصل شوند. بیت کوین به جای استفاده از نام ، شناسه مالیاتی یا شماره های تأمین اجتماعی ، خریداران و فروشندگان را از طریق کلیدهای رمزگذاری متصل می کند.

مکینزی میگوید، تأثیر هوش مصنوعی بر اقتصاد جهانی این است که تا سال ۲۰۳۰، ۱۳ تریلیون دلار فعالیت اقتصادی در جهان ایجاد خواهد کرد. یک گزارش پیشبینی میکند که بازار جهانی روباتیک، انتظار میرود با رشد ۲۶درصدی تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار برسد. این الگوریتم قادر است از آموخته های قبلی خود به منظور حل مسائل جدید استفاده کند. رویکردی که امروزه از سوی شرکتهای بزرگ عرضه فناوری دنبال میشود این است که اطلاعات کاربران را جمعآوری و در ادامه از این طلاعات بهمنظور آموزش الگوریتمهای خود استفاده کنند. اطلاعاتی که ضبط میشود به سازمانهای بیمهگر کمک میکند هر زمان تصادفی اتفاق افتاد، سازمان بیمهکننده با ارزیابی هوشمند اطلاعات تصادف و اطلاعاتی که از قبل جمعآوری شده بررسی کنند که آیا راننده همواره بی احتیاط است یا خیر. Neutral Tandem: یک شرکت مخابراتی که ارائه دهنده خدمات تماس، اطلاعاتی و ویدئویی است. استاندارد. سیستم فشرده سازی صوتی MP3 در اواسط دهه 90 پدیدار شد ، اما اولین پخش کننده تلفن همراه MP3 تا سال 1998 در دسترس مصرف کنندگان نبود ، هنگامی که Saehan کره جنوبی MPMan را پخش کرد که یک پخش کننده مبتنی بر فلش بود که می توانست حدود 12 آهنگ را در خود جای دهد.

بخوان  رشته رادیولوژیتکنولوژی پرتوشناسی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر | 1biti

گسترده شدن این فناوری عظیم درافزایش کیفیت زندگی بشر و پیشرفت علم و تکنولوژی سایت 1biti نقش مهمی دارد. ■ مناطق تحت پوشش وایمکس مبین نت : اغلب نقاط ایران تحت پوشش وایمکس مبین نت قرار دارن اما در بزرگ مثل تهران ، پوشش وایمکس مبین نت بهتر و گسترده تره . تفکر درباره شباهتها و تفاوتها در درک و حل بهتر مسائل راهگشا هستند. دو ایده اول مربوط به فرایندهای تفکر و استدلال است، در حالی که دیگران با رفتار سرو کار دارند. مفهوم بیطرفی اینترنت به زبان ساده میگوید که ISPها باید با تمام دادهها به طور یکسان رفتار کنند. تنها در ایالات متحده پیش بینی می شود صنعت تشخیص چهره از 3.2 میلیارد دلار در سال 2019 به 7 میلیارد دلار تا سال 2024 رشد کند. شرکت تحلیلگر گارتنر تخمین می زند که blockchain تا سال 2025 176 میلیارد دلار ارزش برای مشاغل و رقمی معادل 3.1 تریلیون دلار تا سال 2030 فراهم می کند.

در این مفهوم، تکامل کاملا متفاوت از الگوریتمهایی است که مردم معمولا به آنها فکر میکنند-به عنوان وسیلهای برای رسیدن به یک هدف. من نگرانم که چت رباتها مردم را طعمه خود کنند. همچنین درمورد فعال شدن گزینه جست و جوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتورهای جست و جو، گفت: «این هم جزو سلب حقوق مردم است. هر دو فعالیت ، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را شامل می شوند که این نگرانی ها شامل دسترسی گسترده صاحبان برنامه ها به حریم شخصی کاربران است و همچنین دسترسی هکرها به اطلاعات ایمن شماست. این سیستم در سال 1996 توسعه یافت ، این فناوری در ابتدا تقریباً به طور انحصاری توسط مشاغل مورد استفاده قرار گرفت تا کارمندان از راه دور بتوانند به طور ایمن به اینترانت شرکت دسترسی پیدا کنند. از آنجا که blockchains به عنوان یک دفترچه دیجیتال ایمن کار می کند ، این سیستم به عنوان یک سپر امنیتی از محصول و استارت آپ ها است.

امروزه نرمافزارهای هوشمندی که در صنایع مختلف نظیر حملونقل، پزشکی (پردازش تصویر) و تحلیل دادهها استفاده میشوند کارکرد مطلوب خود را به اثبات رساندهاند. هوشمندی در خطوط تولید یکی از مهمترین نیازهای کشور است که مختص به صنعت خودروسازی نیست. متاسفانه به دلیل عدم وجود منبع قابل استناد در این زمینه این امکان فراهم نیست که رقم دقیقی که متخصصان هوش مصنوعی در ایران دریافت میکنند را اعلام کرد. ولی GAN مبحث باحالیه و میتونید از این دو تا منبع استفاده کنید برای هم تئوری و هم کدنویسی. پایتون و R محبوبترين زبانهای کدنویسی در این زمینه هستند، زیرا مجموعه قدرتمندی از ابزارها از جمله مجموعه گستردهای از کتابخانههای یادگیری ماشین را به کاربران ارائه میکنند. زیرا ماشینهای هوش مصنوعی برای رسیدن به این مرحله و درک نیازهای انسان، ابتدا باید انسانها را درک کنند.

پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۵ به ۵۷۱.۴۲ میلیارد دلار برسد. براساس این گزارش، انتظار میرود که بازار جهانی امنیت سایبری با ۱۲,۳ درصد رشد از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶، به ۳۴۵.۴۲ میلیارد دلار برسد. سرگرمی در قرن گذشته ، به دلیل معرفی فناوری های فشرده سازی MP3 و MP4 ، بسیار قابل تحمل تر و پیشرفته تر شده است. محبوبیت این فرمت در سال 1999 هنگامی که شاون فانینگ دانش آموز 19 ساله این نرم افزار را در Napster ایجاد کرد و به کاربران این امکان را داد که فایل های MP3 را با یکدیگر به صورت رایگان در اینترنت به تعامل بگذارند بیشتر شد.

بخوان  هوش مصنوعی منابع: google.com (website)

پرسپترون ها، پرسپترون های چند لایه و شبکه های پایه شعاعی از جمله معروف ترین شبکه های feedforward هستند.شبکه های عصبی با تکنیک هایی چون نظریه هب، GMDH یا یادگیری رقابتی می توانند برای مشکل کنترل هوشمند (برای روباتیک) و یادگیری به کار برده شوند. در لایه اینترنت٬ سرایند یا هدر مختص به IP به بسته یا Packet ای که از لایه بالاتر یعنی لایه انتقال دریافت شده٬ افزوده خواهد شد. پیامهای خرید، حجم مانده و اتمام بسته از طریق سیستم برای شما ارسال میشود . توسعه دستگاه های منابع محدود متصل به اینترنت به این معناست که برنامه های کاربردی دیگر مانند سیستم های هشدار اولیه زلزله و سونامی می تواند توسط خدمات اضطراری برای ارائه کمک مؤثر واقع شود. وب در واقع به صفحاتی که شما را به جهان اینترنت متصل میکنند گفته میشود. از این پروتکل، برای دستیابی به اینترنت و بهرهمندی از خدمات گوناگون آن همچون وب یا رایانامه استفاده میگردد. شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. یک دانشجوی هوش مصنوعی یا یک علاقهمند به مبحث هوش مصنوعی به چه مهارتهایی نیاز دارد؟

آمار و ریاضیات: تسلط بر مفاهیم ریاضی و آماری دومین فاکتور مهمی است که باید روی آن متمرکز شوید. اگر در زمینه جبر و احتمال، معادلات دیفرانسیل، انتگرال، زیگما و مباحث دیگر اطلاعات مختصری دارید باید روی یادگیری این مباحث وقت زیادی بگذارید. ○ تست تورینگ شامل مفاهیم اصلی هوش مصنوعی مانند دانش ،استدلال ،پردازش زبان طبیعی و یادگیری میباشد. پایتون، آر، جاوا، سیپلاسپلاس و متلب از گزینههای اصلی در این زمینه هستند. سه تن از رزیدنت های ارشد از بیمارستان بریگام و زنان (BWH) این فرصت را داشتند تا طی یک برنامه ی شناور از فعالیت های آموزشی ، تجربی و تحقیقاتی در بیمارستان عمومی ماساچوست و مرکز بالینی بیمارستان بریگام ، خود را در استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) ، غوطه ور کنند. آیا یک ماشین میتواند از خود آگاه باشد؟ هر جزء اطلاعات به دریاچه دادهای میرود که میتواند به شرکتها کمک کند تا تصویری کامل از زندگی شما تولید کنند.

گزارشی که سایت معتبر Elsevier منتشر کرده نشان میدهد اروپا در نظر دارد تحقیقات گستردهای در ارتباط با هوش مصنوعی انجام دهد و بودجه کلانی برای این منظور در نظر گرفته است تا فاصله خود با ایالات متحده و چین را کمتر کند. در سالهای پیش، این شرکت طی نمایشگاه CES، از اولین جیپییو ۷ نانومتری Radeon VII خود پردهبرداری کرد. اما به غیر از این خطرات فاجعهآور که به نظر نمیرسد در آیندهی نزدیک تحقق پیدا کنند، میتوانیم به ۵ خطر فوری اشاره کنیم که میتوانند طی همین چند سال آینده مشکلات زیادی را ایجاد کنند. این فناوری علاوه بر اینکه مغز تشخیص چهره است ، هوش مصنوعی به حل مشکلات بحرانی در حمل و نقل ، خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی نیز کمک می کند (به عنوان مثال ، یافتن سرطان پستان که توسط چشم انسان قابل تشخیص نیست). هنوز شکاف بزرگی میان دانشگاه و صنعت وجود دارد که باعث شده دانشگاه نتواند مشکلات صنعت را شناسایی کرده و از مزایای بالقوه هوش مصنوعی استفاده کند.

بیت کوین نخستین بار در تاریخ 1 ژانویه 2017 آستانه 1000 دلار را شکست ، در دسامبر همان سال 19000 دلار صعود کرد و سپس در اوایل سال 2018 حدود 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. میزان بازار جهانی محاسبات ابری در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۶،۷۰۰ میلیون دلار ثبت شده است و پیشبینی میشود با رشد ۲۹,۲ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۸.۵۳۰ میلیون دلار برسد. اِیتیاندتی: بزرگترین سرویسدهنده مخابراتی آمریکا در حال حاضر سی و سومین شرکت بزرگ جهان است و با ارزش بازار ۲۹/۱۸۷ میلیارد دلار هفدهمین شرکت ارزشمند جهان هم به حساب میآید. همانطور که توسط یک گزارش پژوهشی پیشنهاد شده است، بازار جهانی تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ با رشد ۱۲ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۷۵ میلیارد دلار برسد. در اغلب شرکتهای بزرگ مثل مایکروسافت واحد مشخصی بهنام تحقیق و توسعه وجود دارد که افراد شاغل در این واحد تنها وظیفه تحقیق و پژوهش را دارند. اما یکی از داغترین میدانهای رقابت، دستیارهای مجازی از جمله سیری اپل، الکسای آمازون، دستیار مجازی گوگل و کورتانای مایکروسافت هستند. بازار جهانی واقعیت افزوده و مجازی در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱,۳۲ میلیارد دلار به ثبت رسیده است.

بخوان  تکنولوژی ابری (Cloud) چیست و چه مزایایی دارد؟ 1 بیتی

بیت کوین یک نوع رمزنگاری دیجیتالی است که با افزایش محبوبیت رقم های بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است، و این یکی دیگر از فناوریهایی است که با ناشناس بودن محبوبیت پیدا کرده است. Fountech یکی از شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی است که به کمپانی های مختلف کمک می کند تا آن را به کسب و کار خود وارد کنند. خوشبختانه وضعیت آموزش هوش مصنوعی در ایران نسبتا مطلوب است و سرفصلهای آموزشی دانشگاههای ایران به استانداردهای جهانی نزدیک هستند، اما به دلیل اینکه دانشگاهها و موسسات آموزشی خارجی در حوزه آموزش از فناوریهای بهروزی استفاده میکنند، هنوز با معیارهای جهانی فاصله داریم، اما در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی ایران جایگاه خوبی دارد.

این سوالی است که مدیران شرکتهای بزرگ دنیا هر روز از مشاورانشان میپرسند. تسلط بر فناوریهای مرتبط با بزرگ دادهها: بزرگدادهها با دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین عجین شدهاند. به بیان دقیقتر با رصد آگهیهای مندرج در سایتهای کاریابی مشاهده میکنیم که شرکتها عمدتا به دنبال جذب متخصصان یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، بینایی ماشین، تحلیل دادهها، هوش تجاری، متخصص استقرار سامانههای هوش تجاری و مشاغل این چنینی هستند. حالا یازده سال است که موسسه تحقیقاتی Equilar با همکاری نیویورک تایمز با تحلیل اطلاعات اولیه در این زمینه، فهرست پردرآمدترین مدیران دنیا را منتشر میکند. در حال حاضر ایالات متحده به لحاظ تعداد مقالات منتشر شده در جایگاه اول جهان قرار دارد و پس از آن چین، آلمان انگلستان، فرانسه و اسپانیا قرار دارند. با وجود IPFS هم چنان میتوانیم از فضای ابری دانلود کنیم، اما پس از دانلود، تمام کاربران میتوانند آن فایل را از دستگاه ما دریافت کنند. نوع دیگری از تخلف وجود فروشگاههاییست که فعالیت واقعی ندارند و تنها برای دریافت وام تشکیل میشوند و کالایی خرید و فروش نمیشود. ثبت کد ملی، رمز ثابت (pin1) یا رمز یکبار مصرف دریافتی از دستگاه توکن، انتخاب نوع رمز (رمز ثابت یا رمز یکبار مصرف) و تصویر امنیتی.

در کوتاه مدت انتظار میرود این بازار در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. با اینحال، با توجه به مهارتها و کاری که یک متخصص هوش مصنوعی انجام میدهد، قاعدتا حقوقی معادل ۱۵ میلیون تومان دریافت میکنند. اگر فرض کنیم که فارغالتحصیل رشته مهندسی نرمافزار هستید و با مباحث پایه علوم کامپیوتر آشنایی دارید برای ورود به دنیای هوش مصنوعی باید مهارتهای موردنیاز این رشته را یاد بگیرید. به بیان دقیقتر، بخش قابل توجهی از تجهیزات موردنیاز در تحریم هستند و امکان استفاده از آنها فراهم نیست. خوشبختانه برای یادگیری هوش مصنوعی نیازی نیست که حتما به دنبال استاد باشید، زیرا برنامههای آموزشی آنلاین و تعاملی خوبی در بستر اینترنت وجود دارند که اجازه میدهند مهارتهای موردنیاز را بیاموزید. بهطور معمول دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی مشکل خاصی از بابت پیدا کردن شغل در حوزه کاری خود ندارند، البته به شرطی که مهارتهای موردنیاز بازار کار را آموخته باشند. مشکل دیگری که متخصصان هوش مصنوعی با آن روبرو هستند عدم برقراری تعامل سازنده با سایر فعالان این حوزه نظیر علوم انسانی و پزشکی است.