«اخبار تازه های تکنولوژی جهان»: 1 بیتی

به این ترتیب، خلاصهای از فصل سوم درس هوش مصنوعی در این بخش شرح داده شد. اونیمیت یک ربات صنعتی بود که در دهه ۱۹۵۰ توسط جورج دیول اختراع شد و تبدیل به اولین رباتی شد که در خط مونتاژ جنرال موتورز در نیوجرسی شروع به کار کرد. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کارنگی ملون، ربات یادگیرنده تصویر بی پایان (NEIL) را منتشر کرد که یک سیستم یادگیری ماشین معنایی است که میتواند روابط تصاویر را مقایسه و تحلیل کند. هوش مصنوعی تکنولوژی آینده است که میتواند با مشکلات متعدد در زمینههای مختلف از رباتیک، علوم پزشکی، لجستیک و حمل و نقل، امور مالی، و هزاران خدمات رفاهی در صنایع مقابله کند.

دانشمندان با الهام از این روش، به فرایند خود-تجمعی سلولها علاقهمند میشوند. از طریق این روشها، محققان هوش مصنوعی را میسازند که قویتر، عمومیتر و قادر به یادگیری سریعتر با دادههای کمتر است. در یک مثال اخیر، دو بازوی ربات با یکدیگر کار کردند، با یک دست یادگیری برای تنظیم چالشهای سختتر و سخت تری که دیگری را برای گرفتن و گرفتن اشیا آموزش میدادند. قبلا این سیستمهای خودکار فقط باید دو رقم آخر سال را تغییر میدادند اما اکنون هر چهار رقم سال باید تغییر میکرد. درخواست هوش مصنوعی برای یافتن و مونتاژ این بلوکهای سازنده برای ما یک تغییر الگو است. آلفاگو از دیپمایند گوگل، یک برنامه کامپیوتری است که بازی بزرگ «گو» را انجام میدهد و قهرمانان مختلفی (انسانها) را شکست داده است. یک ماشین را به تصویر میکشد که به یک ربات یاد میدهد راه برود، سپس با هوپاسکاچ بازی کند، و بعد شاید بتواند با گو بازی کند. سیستم ۲۰۱۸ بخشی از یک پروژه در حال پیشرفت گوگل به نام اتوML است، که همچنین از NAS برای تولید تصفیهخانه استفاده کردهاست، یک خانواده از مدلهای یادگیری عمیق که کارآمدتر از مدلهای طراحیشده توسط انسان هستند، و به سطوح بالایی از دقت در وظایف تشخیص تصویر با مدلهای کوچکتر و سریعتر دست یافتهاند.

شما در معرض ریاضیات، برنامهنویسی، یادگیری ماشینی قرار خواهید گرفت و خیلی بیشتر از آن دانش وسیع خود را گسترش خواهید داد. ساموئل عبارت یادگیری ماشینی را حین صحبت درباره برنامهنویسی کامپیوتری که بتواند بهتر از انسانی که آن را نوشته، شطرنج بازی کند، برای اولین بار استفاده کرد. در این مقاله، ما به دنبال پاسخ دادن به برخی از رایجترین سوالات در مورد هوش مصنوعی هستیم. ثروت جک ما در انتهای سال 2018 در حدود 35.2 میلیارد دلار برآورد شده است. این مجموعه مجلدات بسیاری را در برخواهد گرفت و اتمام این مجلدات به ماه¬ها، بلكه سال¬ها وقت و حوصله نیازمند است. فناوری vibraimage (هوش مصنوعی) به طور بالقوه می تواند شناسایی تهدیدات بالقوه و یا جلوگیری از حوادث در منطقه با تجزیه و تحلیل وضعیت عاطفی فرد از اندازه گیری حرکات سر و گردن 3Dدر تصاویر ویدئویی میتواند حرکت های میکرو ارتعاشات عضلات چشم را اندازهگیری کند که میتواند مقامات ایده ای از موقعیت احساسی فرد را نشان دهد. با این حال، وقتی این رباتها رها شدند تا یاد بگیرند، خیلی زود راههایی یافتند تا از محیط خود به روشهایی استفاده کنند که محققان آنها را پیشبینی نکرده بودند. اما این که رباتها یاد میگیرند هیجانانگیز نیست-این روشیکه آنها یاد میگیرند هیجانانگیز است.

در حالی که اینترنت اشیا، ظرفیت های زیادی را در تمامی صنایع به ارمغان می آورد، بسیاری از قابلیت های جدید را به بسیاری از اشیاء مختلف می دهد. با توجه به اینکه همه برنامهها و نرمافزارهای اینترنتی در دهه ۱۹۰۰ ساخته شده بودند، بعضی از سیستمها در انطباق با فرمت سال جدید ۲۰۰۰ به مشکل برخوردند. اولین نشانه این بود که توجه و سرمایهگذاری در تحقیقات هوش مصنوعی کاهش خواهد یافت. ساخت زبانهای جدید برنامهنویسی، رباتها و آدمهای ماشینی، پژوهشهای تحقیقاتی، و فیلمهایی که افرادی را نشان میداد که با هوش مصنوعی ساخته شدهاند، محبوبیت بیشتری یافت. «هوش خودآگاهی» (Self-Awareness Intelligence): سیستم هوش مصنوعی است که هوشیاری، هوش فوقالعاده، خودآگاهی و احساس داشته باشد؛ به عبارت دیگر، یک انسان کامل باشد. دامنه گسترده فعالیت Daphne Koller همبستگی بین دانشگاه و صنعت را نشان میدهد که ویژگی مشخصی در فعالیتش در حوزه هوش مصنوعی است.

حالا اینتل تصمیم گرفته است با مایکروسافت، دل، اچ پی و لنوو که از شرکتهای فعال در زمینه تکنولوژی و از سازندگان بزرگ رایانه و لپتاپ در جهان هستند، همکاری کرده و مودمها و تجهیزات رایانهای توسعه دهد که قابلیت پشتیبانی از نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G را داشته باشد. پدر او دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین دانش آموختگان دکترای علوم رایانه ای از دانشگاه میشیگان و استاد علوم رایانه و هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی میشیگان و مادرش گلوریا پیج، استاد برنامه نویسی رایانه در دانشگاه ایالتی میشیگان است. حذف سریع اکنون تنظیمات پیشفرض رایانههای ویندوزی است، اما همچنان میتوان با تغییر به گزینه «عملکرد بهتر» از طریق منوی مدیریت دیسک، به روش قدیمی عمل کرد. AI های امروزی میتوانند چالشها را تحت شرایط خاصی حل کنند اما زمانی که آن شرایط حتی کمی تغییر کنند، شکست میخورند. گفته میشود که ما میخواهیم یک ماشین هوشمند ایجاد کنیم، اما مهم نیست چه شکلی باشد-فقط هر چیزی که جواب میدهد را به ما بدهید. بنا به استدلال سیاستگذاران در سطوح ملی و بینالمللی در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل سال ۲۰۱۸ و ادعای بانک جهانی در سال ۲۰۱۹، بهرهگیری از فناوریهای جدید، خبر از افزایش بهرهوری صنعتی و نرخ رشد کشورهای در حال توسعه میدهد.

بخوان  مراقب موبایل Scam باشید

این شبکه برای حل چنین مسائلی دارای مجموعه دادهای به نام «HASYv2» با ۱۶۸۰۰۰ تصویر با ۳۶۹ نوع «دستهبندی» (Classification) متفاوت است. ویژگی منحصر به فردی که این بعد با تکنولوژی دارد ، همانا شمولیت آن نیاز همه تکنولوژیهای نوین به آن است . کلون این تلاشها را به عنوان تلاش برای کشف بلوکهای سازنده برای هوش مصنوعی بدون دانستن این که به دنبال چه چیزی هستید و یا چه تعداد بلوک نیاز دارید، توصیف میکند. تنها چیزی که کلون میتوانست بگوید این بود که OpenAI مناسب بود. این AIS ها با اهداف ساده و ابزارهای ساده برای رسیدن به آنها آغاز شدند: یک جفت باید دیگری را پیدا میکردند که میتوانست پشت موانع متحرک پنهان شود. پروفسور سینتیا بریزیل، ربات کیسمت را طراحی کرد که میتوانست احساسات را با صورت خود تشخیص داده و شبیهسازی کند. وزیر صنعت و تجارت بینالمللی ژاپن ۸۵۰ میلیون دلار به پروژه نسل پنجم کامپیوتر اختصاص داد، که هدف آن، طراحی کامپیوترهایی بود که میتوانستند گفتگو کنند، به زبانهای مختلف ترجمه کنند، تصاویر را تفسیر کنند و استدلالی شبیه به استدلال انسان بیان کنند. به این ترتیب اطلاعات میتوانند وارد پرینتر شده و سپس لایهای باریک از ماده اولیه مانند پلاستیک یا فلز را داخل پرینتر قرار داده و اشیای مختلف را از طریق این پرینترها تولید کنند.

اصل دوم آن است که، مهمترین خصوصیت سطح مادی واقعیت ـ که انسان در این جهان نیز بخشی از آن است ـ تغییرات مستمر ذاتی وجودی به هدف نیل به سطوح بالاتر وجودی است. و یادگیری عمیق در راستای استفاده هوشمند از داده ها، به کامپیوتر ها قدرت تحلیل منطقی و پردازش هایی با سرعتی فراتر از سرعت بشری را میدهد. همچنین کیت ساختهشده در این شرکت میزان مصرف گاز در دستگاههای خانگی را کاهش میدهد بدون آنکه از میزان حرارت بکاهد. سه سال بعد، Real مرزهای آنچه را که میتواند از ابتدا تولید شود را به جلو میراند. در ابتدا، به دلیل فقدان داده و همچنین منابع تکنولوژیکی برای مقاومت در برابر ظرفیت انجام جایگشت ها و ترکیبات پیچیده، هوش مصنوعی آنقدر که تصور میشد موفق نبود. در این مطلب 5 سایت برتر و معتبر در حوزه تکنولوژی را معرفی میکنیم.

برنامهریزی حرکت، فرآیند شکستن یک وظیفه حرکتی به «بدویاتی» مانند حرکت مفاصل یک فرد است. هوش مصنوعی نیز محدود به کار ویژهای است که برای تکمیل برنامهریزی شده است. تلاشهای او و همکارش بود که ساختن اولین کامپیوتر دنیا را ممکن کرد، ماشینی که کارهایی را که برایش برنامهریزی شده بود انجام میداد. زمانیکه نیروهای آلمانی برای رمزنگاری پیامهای خود به نیروهایشان از ماشینی به نام «enigma» استفاده میکردند؛ دانشمند انگلیسی به نام آلن تورینگ «Alan Turing» برای رمزگشایی کدهای ماشین آلمانیها، ماشین دیگری به نام «bombe» را همراه تیمش اختراع کرد. در هر حال همانطور که چت بات ها گفتگو کردند، از زبان انسانی منحرف شدند (برنامهنویسی شده به انگلیسی) و با زبان خودشان شروع به گفتگو کردند. تأثیری که در طول ۵۰ سال پس از انتشار کتاب، همواره بر جنبشهای عدالت اجتماعی و محیط زیستی مشهود بوده است. شبکه اجتماعی فیس بوک به 140 زبان دنیا در دسترس است و در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که 70 درصد آنها خارج از آمریکا هستند و اندونزی پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. با اینحال، تنوع تجهیزات، همراه با نیاز به آنالیز دستی دادههای جمعآوری شده، به این معنی است که دادههای با کیفیت بالا همیشه در دسترس نیست و هر داده در دسترس، اغلب برای تصمیمگیری مفید نیست.

بخوان  دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1397 در گرایش تکنولوژی پرتوشناسی و در رشته گروه علوم تجربی | 1biti

چشمانداز کامپیوتری را در نظر بگیرید: یک دهه پیش، موفقیت بزرگ در تشخیص تصویر زمانی حاصل شد که سیستمهای دستی موجود با سیستمهایی جایگزین شدند که خودشان را از ابتدا آموزش میدادند. وسایل نقلیه خودکار: با وجود بعضی از نکات منفی که درباره وسایل نقلیه خودکار مختلف بیان میشود، میتوان فرض کرد فشار بیشتری برای خودکارسازی فرایند راندن از نقطه الف به نقطه ب و ذخیره مخارج مورد نظر برای استخدام نیروی انسانی، وجود داشته باشد. او میگوید اگر این روند ادامه یابد شرکتها باید برای بازارهای مختلف محصولات مختلف ایجاد کنند که این باعث واگرایی و جدایی بیشتر (شرکتها) از هم خواهد شد. اما پس از آن مدل بیرونی عملکرد مدل درونی را در نظر میگیرد-تصاویر را به خوبی شناسایی میکند، میگوید-و از آن برای یادگیری نحوه تنظیم الگوریتم یادگیری آن مدل برای افزایش عملکرد استفاده میکند. سپس مدل 3D و در تجسم2D با ترکیبی از پردازش تصویر و مدلهای یادگیری عمیق قرار نمایندگی وسایل نقلیه به عنوان معیارهای شباهت، تقسیم بندی و تشخیص آنو مالی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر این فلسفه کار کند، اپل جایگاه خود را از قدرت و کنترل برروی آیفون، به بخش جدیدی در بازار گسترش می دهد.

کلون تلاش برای ساخت هوش مصنوعی واقعا باهوش را بلند پروازانهترین تلاش علمی در تاریخ بشر مینامد. این یک چیز فوق العاده است که ما در قطار دچار کسالت و سر رفتن حوصله نمی شویم یزرا می توانیم یوتیوب تماشا کرده و در اینستاگرام هشتگ ها را دنبال کنیم». بدیهی است که فرصتهای شغلی را نمیدزدیدهاست. علاوه بر فرصتهای شغلی گسترده ایجاد شده توسط AI که پیش از این مورد بحث قرار گرفته بود، مزایای دیگری نیز دارد، مانند تکمیل حلقه وظایف یا کارهای تکراری که انسانها باید بدون عیب خطای مستعد انسان انجام دهند. هوش مصنوعی پردازش زبان آلیبانا (گروه فناوری چینی) در آزمون درک مطلب و خواندن استنفورد، هوشی بهتر از انسان دارد. در برخی موارد چنین ارتباطاتی سرعت پیشرفت شغلی، کاریابی در دنیای فناوری و افزایش قدرت شغلی افراد را ارتقا میبخشد. آنها توانایی انجام محاسبات سریعتر در مقایسه با سرعت انسان در طیف وسیعی از مشکلات با نتایج دقیق را دارند.

برخی اکنون فکر میکنند که اتخاذ این رویکرد و اجرای آن ممکن است بهترین راه برای هوش عمومی مصنوعی باشد. این همکاری بهمنظور دسترسی زودهنگام کاربران و عموم مردم به فناوری جدید ۵G در سراسر کشورهای جهان شکل گرفته و قرار است مودمهایی که قادر به اتصال به شبکه اینترنت همراه ۵G هستند در تعطیلات کریسمس سال آینده میلادی در برخی کشورهای پیشگام و داوطلب روانه بازار شوند. ، مدیر ارشد نوآوری در شرکت IBM و رییس شورای فناوری در مجمع جهانی اقتصاد، در گفتگویی خاطرنشان میکند که جامعهی جهانی به یک گردهمایی نیاز دارد تا توافقات لازم در زمینهی منافع و خطرات ناشی از این تکنولوژیها حاصل شود.فهرست حاضر، فرصتهایی را به جهانیان معرفی میکند تا ابعاد مختلف این فناوریهای نوظهور را قبل از فراگیر شدن در نظر گرفته و نگرانیهای مربوط به اثرات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را بررسی کنند.در این فهرست فناوریهایی معرفی شده است که چند سالی از شناخته شدن آنها میگذرد. اگر حق با کلون باشد، استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هوش مصنوعی میتواند گام مهمی در مسیری باشد که یک روز منجر به هوش عمومی مصنوعی (AGI) میشود -ماشینهایی که میتوانند فکر انسان را بیرون کنند.

آنها فاقد توانایی انسانی هستند که حتی در کودکان خردسال نیز یافت می شود تا نحوه کار جهان را بیاموزند و از این دانش عمومی در شرایط جدید استفاده کنند. دوره ای که سرمایهگذاری و توجه به این موضوع، کاهش یافت. ما از تلفنهای هوشمندی استفاده میکنیم که دستیار صدا دارن، و کامپیوترهایی را به کار میبریم که کارکردهای هوشمندی دارند که خیلی از آنها را بدون توجه به ظرایف آن به راحتی استفاده میکنیم. به گزارش پول نیوز به نقل از مجله ی فوربس؛ شرکت چند رسانه ای فوربس در یک گزارش سالانه، میزان درآمد هر شرکت از برندش را ارزیابی می کند. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکتهای مختلف مانند سونی، سامسونگ و ال جی هر سال جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES معرفی میکنند. در همان سال، دانشگاه استنفورد گزارش ۱۰۰ ساله هوش مصنوعی را منتشر کرد.

بخوان  دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1397 در گرایش تکنولوژی پرتوشناسی و در رشته گروه علوم تجربی | 1biti

هوش مصنوعی همچنین کاربردهای خود را در بسیاری از زمینههای دیگر، مانند موضوعاتی از قبیل رباتیک، علوم پزشکی، لجستیک و حمل و نقل، امور مالی، و هزاران خدمات رفاهی در صنایع پیدا میکند. سپ هاچریتر و خورگن اشمیدبر دانشمند کامپیوتر، یک حافظه طولانی کوتاهمدت (LSTM) طراحی کرد که نوعی از معماری شبکه عصبی متناوب (RNN) است که برای تشخیص گفتار و دست خط به کار رفت. جیمز اسلاگل دانشمند کامپیوتر، سنت (انتگرالگیر خودکار نمادین) را طراحی کرد که یک برنامه ذهنی حل مسئله بود و تمرکز آن بر انتگرال نمادین در حساب دیفرانسیل سال دوم دبیرستان بود. به این ترتیب حضور سنگاپور در رتبه دوم این ارزیابی به عنوان برترین کشور آسیایی از نظر آمادگی شبکهای قابل توجه است. رایجترین روش برای خودکار کردن این فرآیند این است که اجازه دهیم هوش مصنوعی طرحهای شبکهای ممکن زیادی را ایجاد کند و اجازه دهد شبکه به طور خودکار هر یک از آنها را امتحان کند و بهترین آنها را انتخاب کند. سوالی که به طور طبیعی مطرح میشود این است که آیا AI در نهایت آن قدر قدرتمند خواهد شد که بتواند تمام مشاغل ما را بدزدد؟ این گردهمایی در سال 1993 توسط سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در Mountain View، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

اما این دادهها چگونه به پیشرفت تکنولوژی، هوش تجاری و تکنولوژی سایت 1biti آینده کمک میکنند؟ این وبسایت تجاری که تخفیفهای ویژه خدمات مسافرتی را در اختیار کاربرانش میگذارد، سود ۴۸۱/۱ میلیارد دلاری را در سال گذشته میلادی به دست آورده است. اگرچه چاپ سه بعدی ممکن است در مقایسه با سایر تکنولوژی های جدید کمی جا افتاده باشد اما تکنولوژی چاپ سه بعدی و ۴ بعدی کاربردهای بسیار گستردهای در تکنولوژی آینده خواهدداشت و با ترکیب بسیاری از مسائل تجاری مانند شخصیسازی انبوه، دگرگونکننده آینده خواهد بود. تقاضا برای متخصصان خبره AI سریعتر از همیشه در حال افزایش است. کتابخانه MLPACK: این کتابخانه دارای الگوریتمهای قابل گسترشی است که کاربران میتوانند آنها را در راه حلهای یادگیری ماشین خود ادغام کنند. روشهایی نظیر «تحلیل خوشهها» (Cluster Analysis) و «تحلیل مؤلفه اساسی» (Principal component Analysis)، از جمله مهمترین الگوریتمهای یادگیری نظارت نشده هستند. گزارش وی سبب شد حمایت دولت انگلیس از تحقیقات هوش مصنوعی تا حد زیادی کاهش یابد. به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «سپاه با استفاده از هوش مصنوعی، در رزمایش موشکی و پهپادی روز گذشته، بار دیگر قدرت خودباوری را به همه ما یادآوری کرد. مایکروسافت یک ربات به نام کورتانا را منتشر کرد که نسخه مورد نظر آنها از دستیار مجازی مشابه ربات سیری در سیستم عامل ios است.

همچون Zoom در مایکروسافت هم سرویس مایکروسافت تیمز یک عامل جهش این شرکت در این دوران بود همچنین سرویسهای رایانش ابری این شرکت نیز یک عامل پیش برنده کسبوکار آن بود بهطوری که به گفته ساتیا نادلا در این سال درآمد سرویسهای کلاد شرکت برای نخستین بار از ۵۰ میلیارد دلار گذشت که ۳۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان میدهد. مروری بر لیست ۴۰۰ ثروتمند جدید جهان و آمریکا که همه ساله توسط فوربس منتشر میشود حالا تغییرات جدیدی را به همه نشان میدهد. زبان Julia توسط شرکت MIT در سال ۱۳۹۱ شمسی (۲۰۱۲ میلادی) توسعه یافته است و نسبتاً زبان جدیدی به حساب میآید. اگر به این لیست دقت کنید، دو شرکت چینی و یک شرکت محبوب کره ای را می بینید که عملکرد بسیار خوبی در این رقابت داشته اند.