مراقب موبایل Scam باشید

سیستمهای هوش مصنوعی قوی (Strong AI) سیستمهایی هستند که وظایفی مشخص را شبیه به انسان انجام میدهند. در واقع، به جای مشخص کردن دادههایی که کاربر متخصص فکر میکند دارای بیشترین صحت برای انجام دستهبندی هستند، به ماشین اجازه داده میشود که خود این اطلاعات را پیدا کند. پاسخهای ارائه شده به این پرسشها به تعریف واژههای هوش و خودآگاهی و مشخص شدن اینکه دربارهٔ چه ماشینی بحث میشود، بستگی دارد. این گونه دستیارهای صوتی، خود قادر به جمله سازی برای پاسخ به سوالات کاربران هستند و دیگر پاسخهای تکراری نمیدهند. نویسندگان استوارت راسل و پیتر نورویگ در کتاب درسی پیشگامانه خود، آن را اینگونه تعریف کردهاند: رویکردی مدرن، با یکسان سازی کار خود پیرامون موضوع عوامل هوشمند در ماشینها.

جواب این سؤال بستگی به این دارد که از چه کسی آن را میپرسیم. یک شخص غیرمتخصص که در زمینهی تکنولوژی دانش اندکی دارد در جواب این سؤال خواهد گفت که AI مانند یک ربات ترمینیتور (Terminator) است که بهتنهایی قادر به فکرکردن و انجامدادن کارهای مختلف است. مالکیت معنوی در تمام نقاط زندگی ما نفوذ کرده است از خرید لباس و خوردنی های مختلف گرفته تا سرگرمی مورد علاقه ی ما. دو مبحث شبکههای عصبی و یادگیری عمیق بسیار بهم پیوسته و مرتبط هستند و همین امر موجب شده تا گاهی از آنها به جای یکدیگر نامبرده شود. بر اساس این تعریف، یک شبکه عصبی، مجموعهای از نورونهای نرمافزاری است که ساخته و به هم متصل شدهاند، این اتصالات امکان تبادل پیام با یکدیگر را برای نورونها فراهم میکند. اما این دو در حقیقت با یکدیگر متمایز هستند.

به عنوان مثال ، هندوستان ، کوشش زیادی به عمل می آورد تا پشتوانه های فراساختاری فنی و مناسبی را بری مدیریت و برنامه ریزی توسعه خود فراهم آورد . همچنین می تواند برای برنامه ریزی فعالیت های تعمیر و نگهداری در شیوه ای کارآمد، با هماهنگی وظایف بین ارائه دهندگان خدمات مختلف و کاربران این امکانات استفاده شود. بهطور کلی، هوش مصنوعی یک اصطلاح فراگیر و پوششی برای گستره وسیعی از الگوریتمها و رویکردهای کامپیوتری است که امکان حس کردن، استدلال، اقدام، تطابق با رفتار انسانی و یا حتی فراتر از توانمندیهای آن را مطرح میکنند. جراحیهای رباتیک خطای بسیار کمی دارند و میتوانند بهطور مداوم و بدون خستگی جراحیها را بهصورت شبانهروزی انجام دهند. بله همانطور که می دانید در دنیای امروزی بدون اینکه حتی متوجهش باشیم تکنولوژی در حال مدیریت ما است نه اینکه ما آن را مدیریت کنیم.

از اهداف کلان پژوهشگاه در برنامه راهبردی تا افق ۱۴۰۴، مشارکت هدفمند در توسعه مرزهای دانش و تولید جهانی آن است که یکی از راهبردهای این هدف گسترش و توسعه کمی و کیفی مقالههای علمی پژوهشی است. و همچنین تمام اطلاعات جهان به لطف شبکه جهانی وب بسیار گسترده است. تا آنجا که هیچ تعریف واحدی از این رشته در سطح جهانی هنوز پذیرفته نشده است. امروزه پیشرفت هوش مصنوعی به میزانی بوده که رباتها میتوانند در کف هتلها و کارخانهها گردش کنند و حتی دستگاههایی وجود دارند که قادر به انجام گفتوگوی – تا حدی – طبیعی با انسان هستند. TN، TFT، VA و IPS در واقع همگی LCD با تفاوتهایی در تکنولوژی هستند. پاردیپ دابی در همین رابطه میگوید: «یادگیری عمیق جادو نیست، ریاضیات است! گروهی از متخصصان دادهکاوی و هوش مصنوعی اینتل در مطلبی که در وبلاگ این شرکت منتشر شد در این رابطه میگویند: «در یادگیری ماشین نظارت شده سنتی، سیستم نیازمند یک کاربر متخصص است تا ماشین از دانش دامنهای او برای تشخیص اطلاعات (که به آن ویژگی گفته میشود) در دادههای ورودی استفاده کند.

بخوان  اطلاعات مرد تنبل به هوش مصنوعی

پیش بینی می شود اندازه بازار این فناوری تا سال ۲۰۲۰ به سطح ۱۳٫۸ میلیارد دلار درآمد برسد و قطعاً یکی از ۱۰ فناوری برتر در نظر گرفته شده برای امسال خواهد بود. در طول آموزش، کاربر متخصص دادهها را از طریق شبکه عصبی عبور میدهد، فرآیند تصحیح-خطا برای هر نمونه داده اتفاق میافتد و این کار تا زمانی که بهترین پارامترهای شبکه به دست آیند تکرار میشود. امیر خسروشاهی، مدیر ارشد فناوری گروه محصولات هوش مصنوعی اینتل در همین رابطه میگوید: «ما قصد داریم نوع جدیدی از هوش مصنوعی را بسازیم که میتواند دادهها از هر نوعی را درک کند». هیچ چیزی به جز توصیف پروژه در فاز کشف وجود ندارد، کسب و کار و درک دادهها به توسعه دهندگان کمک میکند تا مشکلات را بشناسند و راه حلی برای آنها بیابند.

در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم. آیا ما بیاد نگران این موضوع باشیم؟ نکتهی مهم این است که این موارد صرفاً چندین مثال از هزاران کاربردی است که هوش مصنوعی (AI) در صنعت و زندگی روزمرهی ما دارد. پس از این برهه و با وقوع شکست در روشهای هوش مصنوعی مطرح، دورهای آغاز شد که از آن با عنوان «زمستان هوش مصنوعی» (AI winters) یاد میشود و طی آن سرمایهگذاری در این حوزه با کاهش شدید مواجه شد.

این سیستمها به افزایش تعداد کسانی کمک میکنند که به محصولات وب سایت یا اپلیکیشن دسترسی دارند. در یک بیمارستان بزرگ چشم پزشکی در چین، با استفاده از یادگیری ماشین توانایی شناسایی دلایل بالقوه نابینایی برای متخصصان بالینی، از ۷۰ الی ۸۰ درصد به ۹۳ درصد ارتقا یافته است. با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP)، هوش مصنوعی (AI) میتواند این بررسیها را برای فعالیتهای مشکوک اسکن و فیلتر کند و تجربهی مشتری بهتری ایجاد کند. زبان Prolog برای برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست ؟ عمدهترین محدودیت در تعریف هوش مصنوعی به زبان ساده “ساخت ماشینهایی که هوشمند هستند” این است که در واقع توضیح نمیدهد که هوش مصنوعی چیست؟ در مطلب پیش رو، به برخی از تعاریف و اصطلاحات مورد استفاده در این زمینه پرداخته شده است. تیم هوش مصنوعی اینتل در مطلب خود که در رابطه با هوش مصنوعی منتشر شده در رابطه با آموزش چنین میگوید: «آموزش، فرآیندی است که طی آن، سیستم الگوهای موجود در دادهها را کشف میکند.

در حال حاضر جهان در «بهار هوش مصنوعی» به سر میبرد و چهار دلیل عمده آن وجود کامپیوترهای بیشتر (پردازش ابری ظرفیت بالایی را برای کامپیوترها در همه زمینهها فراهم کرده است)، حجم دادههای بیشتر (که متناسب با افزایش تعداد دوربینها و حسگرها بیشتر میشوند)، الگوریتمهای بهتر (رویکردها از سمت و سوی پژوهشهای دانشگاهی به دستیابی به تواناییهای انسانی در اجرای امور مانند توانایی خواندن و درک مطلب تغییر کردهاند) و البته سرمایهگذاری گسترده در این حوزه است. این محصولها عمر باتری مناسبی همراه با قیمت پایین به شما ارائه میدهند. از دیگر نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید، باتری و درگاههای ارتباطی است. مثلا ممکن است در یک برند از گوشی متصل به درایور باشد در یک گوشی دیگر به باتری و دوربین و سایر قطعات. در انواع گوشیها حداقل 6 ساعت استفاده با صفحه نمایش روشن در گوشیهای میانرده به کاربر ارائه شده و میزان باتری بیشتر یعنی 8 الی 10 ساعت صفحه روشن نیز، در پرچمدارها و حتی گوشیهای میانرده قابل دستیابی است.

بخوان  برترین نمایشگاههای تکنولوژی در جهان 1 بیتی

فروشگاه اینترنتی 19کالا مفتخرست که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و گسترده در سطح کشور توانسته به صورت تخصصی در زمینه فروش گوشی موبایل و ارایه بهترین خرید گوشی و سایر محصولات و همچنین شناخت همه جانبه این محصولات بهترین خدمات را برای مشتریان خود به ارمغان آورد و بهترین تجربه و رضایت از خرید را برای مشتریان خود فراهم کند، خصوصاً آن دسته از افرادی که زمان برایشان از اهمیت یک بیتی زیادی برخوردارست. این سایت زندگی خود را با تمرکز بر رایانه شخصی و علاقه شدید به صحنه رقابتی FPS در آن زمان آغاز کرد، اما در طول سال ها رشد کرده است تا همه جنبه های بازی را پوشش دهد – رایانه شخصی، کنسول، مستقل، بازی های تخته ای و هر چیز دیگری که تیم و برای خوانندگان سایت جالب است. مناسبترین قیمتهای گوشی موبایل در سایت کالاتیک قابلمشاهده هستند البته این بستگی به برند و مدل انتخابی شما هم دارد.

البته با توجه به نوسانات ارزی این رقم متغیر است. اگر با Google Allo کار کرده باشید، حتما دقت فوقالعاده بالای آن در پاسخ های پیشنهاد شده به ازای پیامها، شما را شگفتزده کرده است. در اصل ، نهادهای هوش مصنوعی با آگاهی انسانی ادغام می شوند و فواید شناختی برای گونه های انسانی به ارمغان می آورند. از منظر فلسفی، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که به انسانها کمک کند تا زندگی معنادارتری، عاری از هر گونه سختی، داشته باشند؛ علاوهبراین به مدیریت شرکتها، ایالتها و کشورها کمک میکند تا بهروشی عمل کنند که برای همهی بشریت مفید باشد.

تا اینجا متوجه شدیم که هوشمصنوعی چیست و احتمالاً چند مورد از سیستمهایی را در نظر گرفتیم که در حال حاضر با هوشمصنوعی کار میکنند و با آنها آشنا هستیم یا با آنها سروکار داریم. با وجود انواع کاربری و لپ تاپ با سختافزارهای متنوع، فاکتور قیمت یکی از مهمترین عوامل هنگام خرید محسوب میشود. با این وجود صحتی که ماشین به آن دست یافته همچنان از صحت خروجیهای انسانی بیشتر است. گروهی از متخصصان هوش مصنوعی شرکت اینتل، با عنوان «گروه محصولات هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence Products Group) در تلاش برای تولید کردن سختافزار، نرمافزار، علم داده و پژوهشهایی هستند که بتوانند قابلیتهای انسانی و فرا انسانی را در ماشینها ایجاد کرده و تواناییهای جدیدی را برای زندگی انسانها به ارمغان بیاورند. رمان “اریوون” نوشته ساموئل باتلر ایدهای را به بازی گرفت که عنوان میکرد ماشینها در آیندهای نامعلوم، پتانسیل داشتن آگاهی را دارند.

فراموش نکنید که اگر تکنولوژی را مدیریت نکنید بعد از مدتی او شما را مدیریت خواهد کرد و روی شما تسلط خواهد داشت. او میگوید: این قضیه همین حالا هم در جریان است. این اختلاف نظرها از یکسو و وجود لغات و اصطلاحات متعدد در حوزه هوش مصنوعی از سوی دیگر موجب شده تا درک آن بسیار پیچیده به نظر بیاید. این مبحث برای برخی به پیچیدگی ساخت یک مغز شبیهسازی شده و برای برخی دیگر به سادگی یک آدم آهنی است. حال اگر به هر دلیلی چه سهوی یا عمدی برخی از رانندهها دچار تخلف شوند، باید جریمه پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت خلافی خود، جریمه دو برابر خواهد شد. AI در هسته اصلی خود، شاخه ای از علوم کامپیوتر است که هدف آن پاسخ مثبت به سوال تورینگ است. هدف از هوشمصنوعی کمک به تواناییهای انسانی و گرفتن تصمیمهای هوشمندانه برای آینده است. مقاله تورینگ تحت عنوان “ماشین آلات و هوش محاسباتی” (1950)، و آزمایش متعاقب آن به نام تورینگ (Turing)، هدف اساسی و چشم انداز هوش مصنوعی را تعیین کرد.

بخوان  روش آزمایش شده و درست برای اینترنت در جزئیات گام به گام

هوش مصنوعی در برگیرنده گستره وسیعی از مفاهیم مرتبط با علوم کامپیوتر است که از آن جمله میتوان به ادراک، منطق و یادگیری اشاره کرد. در حالی که ریشههای تاریخی AI طولانی و عمیق هستند، اما تاریخچه آن به شکلی که امروزه در مورد آن فکر میکنیم، به کمتر از یک قرن برمیگردد. به بیان ساده، یادگیری عمیق یک روش خاص یادگیری ماشین است که بر اساس استفاده از شبکههای عصبی بنا نهاده شده. بر همین اساس است که سیستم غربالگری چشم Aier سلامت چشمها را بررسی میکند و موتور جستوجوی Bing پاسخ سوالات شما را میدهد. در گذشتههای دور در سال ۱۹۵۰ پدران علم هوشمصنوعی مینسکی (Minsky) و مککارتی (McCarthy) آن را بهعنوان هر کاری که به هوش انسانی نیازمند است و ماشین انجام میدهد توصیف کردند.

این نوع در یک زمینه محدود عمل میکند و شبیه سازی هوش انسانی است. این نوع سیستمها را برای مثال میتوان در اتومبیلهای خودران یا در رباتهای اتاقهای عمل بیمارستان مشاهده کرد. برای شرایط غیر اورژانسی، بیماران میتوانند با استفاده از سیستم AI بیمارستان علائم خود را تجزیهوتحلیل کنند، علائم حیاتی خود را وارد سیستم کنند و بررسی کنند که به مراقبت پزشکی احتیاج دارند یا نه. با این کار فشار کاری برای پزشکان نیز به حداقل میرسد؛ زیرا فقط بیماران اورژانسی که به درمان احتیاج دارند به بیمارستان مراجعه میکنند. مدیریت تکنولوژی از دانشهای خاصی است که شاید هر فرد مبتدی نتواند آن را بیاموزد زیرا این رشته نیاز به وقت و زمان طولانی مدت و زیادی برای آموزش دارد و تنها با صرف زمان کوتاه قادر نخواهید بود آن را از بر شوید. در آن زمان کار اصلی آنها ساخت اسیلوسکوپ (نوسان نگار) بود.

منطق فازی شاخه هوش مصنوعی برای اصلاح و بازنمایی اطلاعات نامطمئن با تجزیه و تحلیل میزان صحت فرضیه است. اگرچه این تعاریف به نظر میرسد برای یک فرد عادی انتزاعی و کوتاه باشند، اما به تمرکز این حوزه به عنوان یک شاخه از علوم رایانه کمک میکند و طرحی برای تزریق ماشین آلات و برنامهها با یادگیری ماشین و سایر زیر مجموعههای AI فراهم میکنند. با هر بار تلاش و افزایش قدرت اتصالات، موفقیت شبکه افزایش یافته و شرایطهایی که به شکست میانجامند حذف میشود. مهمترین علت موفقیت شیائومی، مقرونبهصرفه و مناسب بودن قیمت مححصولات به خصوص در بخش گوشیهای هوشمند بوده است. به همین خاطر قصد داریم در اینجا به بررسی قیمت برندهای معروف بپردازیم و از قیمت روز گوشی های، اپل، سامسونگ، هواوی و شیائومی صحبت کنیم.