متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

بسته به اینکه در بیمارستان های خصوصی یا دولتی باشند، حقوق متفاوتی دریافت می کنند. حقوق این افراد با توجه به سطح تحصیلات، مهارت و سابقه کاری بین 5 میلیون تا 10 میلیون است. افرادی که خودشان مراکز تصویر برداری راه اندازی می کنند، درآمد خیلی بالاتری از افرادی که در این حرفه مشغول هستند، کسب می کنند. رادیولوژیست ها با استفاده از روش های تصویربرداری به دیدن داخل بدن و ارزیابی وضعیت بیمار می پردازند. یک رادیولوژیست با دستور پزشک متخصص نسبت به روش تصویربرداری می پردازند و در صورت لزوم آزمایش های اضافی را انجام می هد. انتخاب واحد اینترنتیتقویم دانشگاهیآیین نامه های آموزشیبرنامه هفتگی و لیست دروسبرنامه کارآموزیدفترچه راهنمای آموزشیفرایندهای آموزشی، پژوهشی و ..

  • کار در این رشته همیشه هست اما کار با شرایط و حقوق مصوب انجمن پرتونگاری کمتر پیدا می‌شود.
  • تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد.
  • با مراجعه به صفحه پزشکانمتخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی، می‌توانید لیست تمام پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران را مشاهده کنید.
  • باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشتی درمانی از شرایط بند «ج» مستثنی هستند اما عضویت حداقل یک رادیولوژیست در آن‌ها الزامی است.

تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد. ادامهٔ تحصیل یا گذراندن دوره‌های تکمیلی در رشته تکنولوژی رادیولوژی انواع و اقسام دارند، همانند تکنولوژیست ام آر آی، تکنولوژیست پزشکی هسته‌ای (پت و اسپکت)، تکنولوژیست پرتودرمانی، و … برای هر کدام، تکنولوژیست بایستی مراحل تحصیل و آزمون بورد گرایش مربوطه را گذرانیده باشد.

بخوان  ایلان ماسک؛ اعجوبه تکنولوژی در جهان 1 بیتی

تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند موفق به قبولی نهایی در گرایش های آن شوند؟ مسلما داشتن مشاور و ترتیب اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند. در مقاله زیر اطلاعاتی در خصوص داشتن بهترین انتخاب رشته به داوطلبان داده شده است. محیطی که تکنولوژی پرتوشناسی باید در آن کار کند شامل بیمارستان مجله خبری 1 بیتی ها و مراکز تکنولوژی پرتوشناسی و پرتودرمانی است. بخاطر محیط کار این افراد باید شخصی که این رشته را مطالعه می کنند شخصیتی داشته باشد که بتواند با بیماران ارتباط برقرار کند. همینطور باید دروسی را که به صورت تئوری در دانشگاه یاد می گیرد بتواند در کار عملی به کار گیرد و همچنین در درس زیست شناسی، ریاضی و فیزیک قدرت داشته باشد.

ادامه تحصیل رادیولوژی در دانشگاه‌های کانادا

زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیک که بر مبنای آن، کار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امکان اشتباه در این کار وجود دارد. دانشجویان این رشته قبل از هرچیز باید دروس پایه شامل فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی را سپری کنند و در ادامه سراغ دروس تخصصی تصویر برداری پزشکی بروند. فارغ التحصیلان این دوره آموزشی قادر خواهند بود در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور به عنوان همکار در کنار کارشناسان و متخصصین این رشته کلیه خدمات لازم را انجام دهند. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.

بخوان  کل اطلاعات برای درک موبایل

معرفی رشته موزه داري

فيزيك پزشكي، فناوری تصویربرداری پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، علوم تشریح (آناتومی)، مهندسی پزشکی، نانوتکنولوژی، زيست فن آوري پزشكي گرایش‌های ارشد این رشته هستند. در حیطه‌ی کاری، کارشناس این رشته میتواند در زمینه‌های سی تی اسکن، ام آر آی، رادیوگرافی‌های ساده و اختصاصی، ماموگرافی (کارشناس‌های خانم)، هیستروسالپینگوگرافی (کارشناس‌های خانم)، میلوگرافی(تصویربرداری از کانال نخاعی) و گرافی‌های رنگی (با ماده کنتراست) مشغول به کار شود. همچنین کار با تکنولوژیه‌ای به‌روز دنیا مانند PET Scan (تصویربرداری از تومورهای سرطانی) که البته این دستگاه‌ها در ایران کم است و به تعداد انگشت شماری است. آنژیوگرافی و انجام گرافی‌های دهانی و دندانی و به دست آوردن تراکم استخوان نیز از زمینه‌هایی است که یک کارشناس می‌تواند فعالیت کند.

http://118amoozesh.ir