ایلان ماسک؛ اعجوبه تکنولوژی در جهان 1 بیتی

در بخش بعدی از این مقاله به بررسی شرکت در رویدادها و ارائهها برای بهبود مهارت هوش مصنوعی و برنامه نویسی آن پرداخته شده است. در این مرحله کامپیوترها از همه لحاظ نسبت به انسان ها برتری خواهند یافت. سوزنهای کوچک بدون ایجاد درد در انتهای عصب، به پوست نفوذ میکنند و میتوانند به سرنگ متصل شوند. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از مهم ترین رویدادهای هوش مصنوعی آورده شده است. شاید آن روز خیلی دور نباشد که این فناوری برای همگان در دسترس باشد. این موارد شامل تولید پایگاههای اطلاعاتی باکیفیت از مجموعه بیماران متنوع شامل مردان و زنان و اصلاح مدلهای ریاضی برای توضیح بسیاری از فرایندهای تعاملی در بدن است. موارد ذکرشده، برخی از فواید پزشکی با محاسبات و شبیهسازی رایانهای است. هوش انسان قادر به مشاهده، تجزیه و تحلیل مسائل و قضاوت در موارد گوناگون است؛ اما هوش مصنوعی بر اساس برنامه ها، قوانین و رویه های از پیش تعیین شده در آن، تفکر میکند و کار مربوط به خود را انجام میدهد. روپوست شامل سلولهای زنده و مایع معروف به مایع بینابینی است.

این فناوری به اواخر دهه 90 باز میگردد و با توجه به سرعت در حال رشد آن، در آینده اتفاق بزرگی رقم خواهد زد. Airbus ،Ampaire ،MagniX و Eviation چند نمونه از شرکتهای بزرگی هستند که روی پروژهی پروازهای الکتریکی کار میکنند. برای نمونه شرکت سونی به احتمتل خیلی زیاد در پاییز امسال برای رونمایی از کنسول پلی استیشن ۵ خود، قید برگزاری سمینار و جشن رونمایی را خواهد زد. برای مثال، برخی ساعتهای هوشمند شامل یک حسگر هستند که بهطور خودکار به افراد دربارهی لختگی دهلیزی و ضربان قلب نامنظم هشدار میدهند. هدفون های نسل جدید می توانند ضربان قلب و فعالیت های فیزیکی کاربران را تحت کنترل قرار دهند و امکان گوش دادن به موسیقی مورد علاقه را برای آنها فراهم کنند.

محاسبات مکانی در قلب این صحنه، گام بعدی در همگرایی مداوم جهان فیزیکی و دیجیتال است. صنعت درحالحاضر از یکپارچهسازی حسگرهای اختصاصی، دوقلوهای دیجیتال و اینترنت اشیاء استفاده کرده است تا بهرهوری را بهینه کند و به احتمال زیاد در آینده از رایانش فضایی مکانی نیز استفاده خواهد کرد. جهانی را تصور کنید که در آن یک اپلیکیشن میتواند علاوه بر برنامهریزیهای مالی، به شما برای پسانداز، دریافت وامهای کمبهره و دیگر خدمات مالی رایج کمک کند. فقدان دانش جامع در مورد عملکرد مغز انسان، محققان را در تلاش برای تکرار عملکردهای اساسی بینایی و حرکت قرار داده است. درمجموع بهعنوان داروهای دیجیتال، نرمافزار میتواند مراقبتهای پزشکی سنتی و حمایت از بیماران را هنگام دسترسینداشتن به مراقبتهای بهداشتی یا محدودبودن دسترسی افزایش دهد؛ نیازی که مخصوصا در روزهای شیوع کووید ۱۹، تشدید شده است. امروزه شرکتهای مختلفی در دنیا به کار چاپ سهبعدی مشغولند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه میکنند. طبق محاسبات انجام شده، ۲/۵ درصد کربن تولید شدهی سال ۲۰۱۹ در جهان مربوط به مسافرتهای هوایی بوده است که این رقم تا سال ۲۰۵۰ میتواند افزایش سه برابری داشته باشد.

تریسی کیدر برنده جایزه ادبی پولیتزر در کتاب خود به خوبی گزارشی از این تکنولوژی و روند پیشرفت آن سایت 1biti منتشر کرده است. بهعنوان مثال، شاید اگر انسانهای مجازی میتوانستند در بعضی از مراحل یک آزمایش برای واکسن ویروس کرونا، جایگزین افراد واقعی شوند، ممکن بود روند پیشرفت ابزاری پیشگیرانه را سرعت بخشیده و روند همهگیرشدن این بیماری را کاهش دهند. این آژانس همچنین راهنمایی برای طراحی و آزمایش داروها و دستگاههایی که شامل بیماران مجازی است را منتشر کرده است. با پوشیدن هدست گسترش واقعیت مجازی یا مشاهدهی تصویر هولوگرافیک، نهتنها دستورالعملهای تعمیر، بلکه نقشهی مکانی از اجزای دستگاه را به نمایش میگذارد. در هر نسل، به طور تصادفی، جوابهای نامطلوب حذف میشوند و تغییرات کوچکی در جوابهای دیگر ایجاد میشود. وظیفه چاپگر سهبعدی دقیقاً مانند هر چاپگر معمولی چاپ است؛ اما چاپ اشیاء جامد سهبعدی از یک فایل دیجیتال.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

این رهنمودها شامل مجموعهای از اندازهگیریهای کلیدی مانند میزان انتشار و میزان مصرف آب درنظرگرفتهشده برای بهبود عملکرد و شفافسازی آنها بود. شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام برای کارهای مختلف بهشدت به هوش مصنوعی متکی هستند. بهبود : هوش مصنوعی می تواند با بهبود تجربیات برای کاربران نهایی و ارائه توصیه های بهتر محصول، همه محصولات و خدمات را به طور موثر بهبود بخشد. برای مثال سیلیکون قادر به نگهداری چهار برابر لیتیوم یون بیشتر نسبت به گرافیت و مس امروزی است، هرچند که ظرفیت معمولا به سرعت کاهش مییابد. به این جهات، فناوری در تمامی فعالیتهای انسانی جلوهنمایی خواهد کرد و از دانش و معرفت انسان بر نیازهای خویش متأثر خواهد شد. بسیاری دیگر از میکرونیدلها نیز در آزمایشگاههای بالینی برای استفاده در درمان دیابت، سرطان و درد نوروپاتیک درخواست میشوند. پزشکی با محاسبات و شبیهسازی رایانهای باید قادر به ارائهی ارزش مؤثر به هزینه برای بیماران، پزشکان و سازمانهای بهداشت و درمان باشد تا آنها را برای استفاده از این تکنولوژی جدید تشویق کند.

اگر توییتر گزینه ی مورد علاقه ی شما نیست پس ممکن است فیس بوک, اینستاگرام, اسنپ چت یا هزاران رسانه ی اجتماعی دیگر باشند. برخی ابزارهای مشابه ساعتهای هوشمند نیز طراحی شده است که توانایی تشخیص اختلالات تنفسی، افسردگی، آلزایمر و موارد دیگر را دارد. چرا که همه این موارد به مرور زمان در حال پیشرفت است، اما آنچه این روزها بیش از هر چیزی در این صنعت مورد توجه است، عجین شدن تکنولوژیهای موبایلی بر اجرای آپشنهای مبتنی برفناوریهای روز ماشینها است. با استفاده ی هر چه بیشتر از این ابزارها، دقت آن ها نیز افزایش می یابد. این فناوری برای اولین بار، در دهه 1970 طراحی شد و پس از آن در دهه 1980 پیشرفت کرد و استفاده از آن افزایش یافت.

را به واقعیت تبدیل کند. فناوری به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر (از جمله اقتصاد جهانی امروز) کمک کرده و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کردهاست. در این سال امکان ایجاد یک کمربند امنیتی برای زمین در برابر برخورد شهاب سنگ ها ایجاد خواهد شد. اگرچه بهطور مؤثر دیاکسیدکربن را به مولکولهای دیگر فقط در واکنش به نور فرابنفش تبدیل میکند، آلایش آن با نیتروژن انرژی موردنیاز برای انجام این کار را کاهش میدهد. در سالهای اخیر محققان روشهایی را توسعه دادهاند که پیوند دوگانهی مقاوم میان کربن و اکسیژن را در دیاکسیدکربن میشکنند. باتوجهبه تاریخچهای هوش مصنوعی دارد و پیشرفتی که طی چند دهه اخیر داشته است، میبینیم که شبکههای عصبی مصنوعی و فناوریها بهسرعت در حال تکامل هستند. متخصصان در این زمینه با ابداع فناوریهای مدرن وساخت دستگاههای پیشرفته ،در طی چند سال اخیر کمک مهمی به بشر نموده و زندگی و کارها را اسانتر و جذابتر و دقیقتر نمودهاند.

توسعهی کاتالیزورهای جدید که تحت نور مرئی بیشتری کار میکنند، هدف اصلی این تحقیق بوده است. همچنین در افرادی که ارتباط اجتماعی کمتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد که درگیر علائم فیزیکی استرس مزمن شوند. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه عواملی مانند سن و وزن بیمار، محل تزریق و تکنیک تحویل بر اثربخشی این فناوری تأثیر میگذارند، موردنیاز است. پزشکی با محاسبات و شبیهسازی رایانهای، امکان انجام ارزیابیهای سریع و ارزان از ایمنی و اثربخشی و کاهش شدید تعداد افراد زندهی موردنیاز برای آزمایشها را فراهم میکند. سفر فضایی این تجربه را برای شما فراهم میکند تا سوار یک شاتل فضایی شده و از فضای بیرونی زمین بازدید کنید. تحقیقات نظری و عملی در این زمینه محاسبات کوانتومی ادامه دارد و بسیاری از مؤسسات دولتی و نظامی از تحقیقات در زمینه رایانههای کوانتومی چه برای اهداف غیرنظامی و چه برای اهداف امنیتی حمایت میکنند. شما هر چقدرم در ریاضیات خفن باشید ولی در نهایت باید اون الگوریتم رو پیادهسازی کنید. بهنظر میرسد که هر روز یک الگوریتم جدید، کامپیوترها را قادر میسازد تا بیماری را با دقت بیسابقهای تشخیص دهند. تنها با چند کلیک ماوس کامپیوتر می توانید به هر نقطه از اینترنت بروید و بدون اینکه متوجه شوید وارد یک دنیای کاملاً جدید شوید!

بخوان  رشته تکنولوژی پرتوشناسی «رادیولوژی» | 1biti

تجربه کاربری: تعامل با برنامههای بلاک چینی به طور عام و اپلیکیشنهای حوزه وب سه به طور خاص سخت است چرا که بسیاری از این پلتفرمها شامل مراحل مختلفی هستند که برای کار با آنها نیاز به اپلیکیشنهای دیگر مثل کیف پول است. ساخت بسیاری از موادشیمیایی مهم برای سلامتی و آسایش انسان، باعث مصرف سوختهای فسیلی میشود؛ درنتیجه فرایندهای استخراجی نیز به انتشار دیاکسیدکربن و تغییر آبوهوا دامن میزنند. بهگفتهی اتاق فکر چاتهام هاوس، ساخت یکی از اجزای اصلی بتن، یعنی سیمان، حدود ۸ درصد از انتشار گاز دیاکسیدکربن در کل جهان را تشکیل میدهد. پیشرفتهای رخ داده در تبدیل دیاکسیدکربن به موادشیمیایی، مطمئننا توسط شرکتهای نوپا يا شرکتهای دیگر در سالهای آتی تبلیغ و توسعه داده میشوند. یک سیستم هوش مصنوعی که با توجه به توضیحات متنیِ دریافتی تصاویر مربوطه را تولید میکند، نشان داده است که داخل سیاه چاله ها چگونه میتواند باشد. از دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در شبکههای اجتماعی میتوان به امکان تجزیهوتحلیل دادهها برای بازاریابها اشاره کرد.

کامپیوترهای کوانتومی قادر به حل مشکلاتی هستند که برای کامپیوتر معمولی بسیار بزرگ هستند. زمانی که برای یافتن آدرس مورد نظر خود، از نرمافزارهای مسیریاب تلفن همراه خود استفاده میکنید، در اصل از روشهای هوش مصنوعی استفاده میکنید. این سیستم، سوابق پزشکی بیمار و بهروزرسانی های زمان واقعی را به دستگاههای تلفن همراه و بخش اورژانس ارسال میکند، سریعترین مسیر رانندگی را برای رسیدن به این فرد مشخص میکند و چراغهای قرمز عبور از ترافیک را قطع میکند. این اتفاق به تصویب یک مصوبه جدید در دولت پیشین ختم شد که نتیجه آن میتواند تقویت اختیارات و نفوذ رگولاتوری برای برخورد با اپراتورهای حوزه باشد. فتوولتائیک، شاخهای فناوری مربوط به تولید جریان الکتریکی در محل اتصال دو ماده است.

بخش اول به معرفی مسئله هوش مصنوعی اختصاص دارد. همچنین، روشهای هوش مصنوعی که در درجهی اول برای تشخیص تصویر ایجاد شدهاند، باید برای ارائهی بینشهای بیولوژیکی توسعه یابند. چنین شناختی از افراد روز به روز دقیقتر میشود و میتواند فرصت بالقوه بزرگی برای جنبههای مختلف باشد. ازنظر تاریخی، الکترولیز به برق زیادی احتیاج داشت که تولید هیدروژن از آن طریق چندان منطقی نبود. پس بهجای ذخیرهی برق اضافی در آرایههای باتری، میتوان از برق اضافی برای هدایت الکترولیز آب و ذخیرهی برق به شکل هیدروژن استفاده کرد؛ ۲. فناوری جدید و نوظهور میتواند از نورخورشید برای تبدیل دیاکسیدکربن به موادشیمیایی موردنیاز استفاده کند. طراحی غیر متمرکز بلاک چین، گسترش و هماهنگی آن را بسیار ارزان تر می کند.

اگر مارتا هنگام خوابیدن ناگهان سقوط کند، مبلمانش برای محافظت از او تغییر مکان میدهند و زنگ هشدار برای پسرش و ایستگاه نظارت محلی به صدا درمیآید. قدرتی که خود را در این گزاره نشان میدهد؛ این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است. وقتی او به آشپزخانه میرسد، میز برای راحتی دسترسی او به یخچال و اجاق گاز حرکت میکند و تغییر مکان میدهد. توانمندی تکنولوژیک (Technological Capability) بر اساس تعاریف ارایه شده و تجارب بدست آمده از سازمان های مختلف، به معنی مجموعهای از مهارتهای انسانی است، این مجموعه مهارتها شامل موارد مدیریتی و فنی است و همه آنها برای استقرار و بهرهبرداری از یک مجموعه صنعتی و تکنولوژی همراه با بازده مناسب مورد نیاز است. از این زبان در توسعه و برنامه نویسی وب، «شبکههای کامپیوتری» (Computer Network)، علم داده، هوش مصنوعی و سایر موارد استفاده میشود. وی در حوزه فضا به تایم گفت: «هدف کلی این است که اجازه دهیم حیات در چندین سیاره توسعه یابد و بشریت را به یک تمدن فضایی تبدیل کنیم.» هدف بزرگ بعدی ساخت یک شهر خودمختار در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمینی است، شبیه کشتی نوح آینده.

بخوان  آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان | asilight

بدون این فناوری، پزشکان نیاز به انجام آنژیوگرافی تهاجمی برای تصمیمگیری و چگونگی مداخله داشتند. هوش مصنوعی قوی یا عمومی زمانی به دست میآید که ماشینها تواناییهایی شناختی انسانها را بدون دخالت انسانی داشته باشند. به غیر از این موارد، هوش مصنوعی دارای برنامههای کاربردی مختلفی است که میتواند در حوزههایی همچون پردازش زبان طبیعی، مراقبتهای بهداشتی، خودروهای خودران، بازیهای هوشمند، تشخیص گفتار، تشخیص متن، تشخیص امضا، مدیریت امور مالی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. فیلم علمی تخیلی “متروپلیس” به کارگردانی فریتز لانگ، دختری رباتی را نمایش میداد که از نظر فیزیکی قابل تمایز با انسانی شبیه به خودش، نبود. به عنوان نمونه، شبکههای بیزی میتوانند روابط احتمالی میان بیماریها و علائم آنها را نمایش دهند. این شرکتها به بسته به نوع درخواست، به چاپگرهای کوچک، متوسط یا بزرگی مجهز هستند که کار چاپ را انجام میدهند.

در داخل جوهرهای زیستی در حقیقت سلولهای زندهای وجود دارد که تحت شرایط مشخص قابلیت تبدیل به بافت را دارند. اگر این سوزنها به حسگرها متصل شوند، آنها میتوانند در عرض چند دقیقه، علایم بیولوژیکی نشاندهندهی سلامت یا وضعیت بیماری مانند گلوکز، کلسترول، الکل، موادمخدر یا سلولهای ایمنی را اندازهگیری کنند. از ماه مارس ۲۰۲۰ اپل مجبور به بستن کل فروشگاههای خود در سراسر جهان شد و این هم ضربه دیگری به اقتصاد این شرکت بود. میکرونیدلها همچنین میتوانند خطر انتقال ویروسهایی را که ازطریق خون منتقل میشوند، کاهش دهند و ضایعات خطرناک حاصل از استفادهی سوزنهای معمولی دهی میکرونیدلها، تغییر موضعی فشار در روپوست یا غشای میانی ایجاد میکنند که مایع سیال یا خون را بهوسیلهی یک دستگاه جمعآوری میکنند. جامعهی علمی و شرکای صنعتی در حال پرداختن به این مسائل ازطریق ابتکاراتی مانند پروژهی قلب زنده با استفاده از این سیستمها هستند. ایران به سبب فعالیتهای هستهای و روسیه به دلیل شروع جنگ با اوکراین مورد تحریم عمده کشورها قرار دارند و با کمبودهای متعددی در صنایع مختلف مواجه شدهاند. در مقایسه با LCD و OLED ،QLEDها نسبت کنتراست بالاتر و طول عمر بهتری دارند. حوزه یادگیری ماشینی که با یک شبکه عصبی پیچیده و چند لایه سر و کار دارد یادگیری عمیق نامیده میشود.

در این گزارش چندین فناوری که باعث تغییر جهان فردا میشوند را ذکر کردیم. اگر تکنسین با نسخهی واقعیت مجازی از مکانی دورافتاده سروکار داشته باشد تا چندین ربات را بهصورت مستقیم راهاندازی کند، الگوریتمهای محاسبهی فضایی میتوانند به بهینهسازی ایمنی، کارایی و کیفیت بهتر کار او کمک کنند. لورنس لری پیج که به صورت سادهتر با نام لری پیج شناخته میشود، کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل را در سال 1995 تأسیس کرد؛ موتور جستجویی که در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده و یکی از برترین شرکتهای فعال در حوزه فناوری به شمار میرود. با استفاده از اندامهای مجازی، مدلسازی با تغذیهی دادههای آناتومی و تشریحی صورت میگیرد که از تصویربرداری با رزولوشن بالا از یک عضو حقیقی فرد و تبدیل به یک مدل ریاضی پیچیده از مکانیسمهایی عملکرد اندام آغاز میشود.الگوریتمهایی که روی کامپیوترهای قدرتمند کار میکنند، معادلات بهدستآمده را حل میکنند و یک عضو مجازی را تولید میکنند که شبیه اندام واقعی یک انسان رفتار میکند. آنها میتوانند این امکان را برای وسایل نقلیهی مستقل فراهم کنند که اطراف و گوشهوکنار خود، سیستمهای ناوبری زیر آب، سیستمهای هشدار سریع برای فعالیتهای آتشفشانی و زمینلرزه و اسکنرهای کنترلکنندهی فعالیت مغزی یک فرد در زندگی روزمرهاش را بتواند مشاهده کنند.