فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

بسیاری از بطری ها از پلاستیک حاوی نانوکیل ها ساخته می شوند که مقاومت به عبور اکسیژن, کربن دی اکسید و رطوبت را افزایش می دهند و این به حفظ آب و گاز و افزایش عمر قفسه ای تا چند ماه کمک می کند. کامپیوترهای سریع تر، کوچک تر، و قدرتمندتر که برق بسیار کمتری مصرف می کنند، با باتری هایی با دوام طولانی تر ، مدارهای ساخته شده از نانولوله های کربنی می توانند در حفظ رشد قدرت کامپیوتر، حیاتی باشند و اجازه دهند قانون موری ادامه یابد. در ادامه این بخش مهم و مفید از نمناک 10 اثر نانوتکنولوژی وجود دارد که زندگی ما را به صورت روزانه تحت تاثیر قرار می دهد. در کنار اين پيش‌بيني‌ها، اين سوال بايد مطرح شود که جايگاه کشورهايي که به نانوتکنولوژي دسترسي ندارند، در بازارهاي آينده و اقتصاد جهاني چه خواهد بود.

  • به لطف نانوتکنولوژی, انواع زیادی از حسگرهای شیمیایی برای کشف یک ماده شیمیایی خاص در سطوح بسیار پایین برنامه ریزی شده اند و این قابلیت برای سیستم های نظارت و امنیت در آزمایشگاه ها, مکان های صنعتی و فرودگاه ها ایده آل است.
  • ذخيره‌سازي اطلاعات در مقياس فوق‌ العاده کوچک، با استفاده از اين فناوري مي‌توان ظرفيت ذخيره سازي اطلاعات را در حد ۱۰۰۰ برابر يا بيشتر افزايش دهد و نهايتاً به ساخت ابزارهاي ابرمحاسباتي به کوچکي يک ساعت مچي منتهي شود.
  • و شما می‌توانید شفافیت منحصر بفردی را در این ریز ذرات مشاهده نمایید.
  • کاربردهای نانو بسیار گسترده تر است و پژوهش های علمی در این زمینه هنوز ادامه دارد.
بخوان  اینترنت اشیا صنعتی 1 بیتی

نانوحامل ها به عنوان حامل دارو برای شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، که مستقیماً دارو را به تومور و یا تامین خون منتقل می کنند، در حالی که بافت سالم را حفظ می کنند. همان طور که داروها پیش می روند، ممکن است نیاز به تشخیص همزمان چندین مشخصه زیستی برای شناسایی سرطان برای انتخاب درمان داشته باشد. سنسورهای پایه نانومقیاس و نانوسیم ها می توانند بیومارک های سرطانی را تشخیص دهند.

کاربردهای نانو در محیط زیست

تا سال ۱۹۸ ، با توسعه میکروسکوپ تونل زنی روبشی که می تواند اتم های منفرد را “ببیند”، فناوری نانو مدرن آغاز شد. به تعریف ساده فناوری نانو علم، مهندسی و فناوری است که در مقیاس نانو انجام می شود ، یعنی حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر. فناوری نانو ممکن است روش‌های به دست آوردن و استفاده از انرژی را دگرگون کند. به طور مثال این احتمال وجود دارد که فناوری نانو با کاهش هزینه ساخت صفحات خورشیدی و تجهیزات مرتبط، انرژی خورشیدی را اقتصادی تر کند در نتیجه دستگاه‌های ذخیره انرژی کارآمدتر می‌شوند. فن آوری نانو برای ارائه یک روش جدید و بهبود یافته برای تشخیص و درمان سرطان طراحی شده است. دستگاه های مقیاس نانو می توانند با مولکول های بیولوژیکی بزرگ روی سطح و داخل سلول های درگیر در سرطان تعامل داشته باشند.

آبکاری لوستر در تهران

تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت داده پرداز همراه ایرانیان محفوظ است. و هزاران هزار کاربرد متنوع دیگر در بخش های مختلف مجله خبری 1 بیتی زندگی روزمره انسان. معالجه سرطان با استفاده از روش فتودینامیک بر اساس نابودی سلول های سرطانی به وسیله لیزر.

بخوان  فرش 1200 شانه کاشان تراکم 3600 ⭐️ قیمت فرش 1200 شانه جدید کارخانه️ فرش کاشان-فرش شادرخ

اکسید زیرکونیم که در صنعت بیشتر با اسامی مانند زیرکونیا شهرت داشته و شناخته می‌شود، ماده‌ای با کاربردهای بسی… افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد. اينگونه شبيه‌سازي‌ها براي بهبود قطعات کاشته‌شدة زيست‌سازگار در بدن و جهت فرآيند کشف دارو، الزامي خواهدبود. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. به طور مشابه، نانوذرات مغناطیسی هدفمند در حال توسعه هستند، که تنها هنگام استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی قابل مشاهده نخواهند بود، بلکه با استفاده از هیپرترمی سلول ها را از بین می برند.

http://118amoozesh.ir