تربیت آدم‌ها مهم‌ترین فناوری است

حق جوی جوانمردان گفت: وقت آن رسیده است که از ابزارهایمان استفاده شود مانند ابزارهای تنظیم‌گری و نوآوری، همچنین به همه ابزارهایمان توجه می‌شود و به خودمان یادآوری می‌کنیم که باید سازوکارهای را بسازیم و کارهایی را انجام دهیم که نیاز به انجام آنها باشد.

مراسم اختتامیه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. در این مراسم، شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و مشاور رئیس بنیاد نخبگان، با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی نمونه خوبی است برای حضور در حوزه فناوری و نوآوری کشور چه اتفاقی می‌افتد، اظهار کرد: جشنواره شیخ بهایی دماسنج بسیار دقیق برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری دانش‌آموزان کشور است، هم به لحاظ قدمت و هم به آن. از نظر جامعیت و دربرگیرندگی، چرا که از همه جای ایران در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، زمانی که به ساختارهای مانند زیر ساخت‌های تخصصی آزمایشگاه‌های ملی فکر می‌کردیم، طراحی کنیم و به نظر می‌رسد که در این زمینه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند در این زمینه باشد و هم در اجرا پیشقدم باشد.

حق جوی جوانمرد با تاکید بر اینکه در همه جای شبکه جهانی جشنواره‌ها فرصتی برای ساختن هستند، تصریح کرد: در این جشنواره برای همه نوع شبکه سازی فرصت وجود دارد. در واقع، هر آدمی در زندگی آدم‌های خوبی است که می‌شناسد و بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که هر کسی این را می‌شناسد که یک رفیق راه خوبی پیدا کند.

انتهای پیام

بخوان  جیمز وب از کهکشان فانتوم تصویر برداری کرد+ عکس



منبع

و در پایان، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، گفت: اگر از من سوالی را مطرح کنم که برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور مهم‌ترین چیزی است که لازم است، می‌گویم «آدم است». به نظرم مهم‌ترین فناوری، فناوری تربیت آدم‌ها است و با ارزش‌ترین عامل این ماجراها معلم‌ها هستند، کسانی هستند که می‌دانند همه نسل‌های بعد می‌توانند باشند، دیگران را حمایت می‌کنند و اجازه می‌دهند که از زمان‌های سخت عبور کنند. و آنچه را که ما را یک ملتتاب آور کرده و در صدر نگه داشته و می سازد می شود همچنان تمدن، عشق و امید است.

ایسنا/اصفهان مهم‌ترین فناوری، فناوری تربیت آدم‌ها است و با ارزش‌ترین عوامل این ماجراها معلم‌ها، کسانی هستند که آنچه را که می‌دانند، همه را در اختیار نسل‌های بعد می‌گذارند.

وی ادامه داد: با توجه به جشنواره‌های غرفه‌ها و آدم‌هایی که در غرفه‌ها حضور دارند، به نظر می‌رسد که تمام زحماتی که معاون علم و فناوری پیشین هستند و همچنین تمام دست‌کاران دانش‌آموزان اکوسیستم فناوری و بنیان کشور کشیده‌شده‌اند، باعث می‌شود که اکنون ما به سطحی برویم. از بلوغ و پختگی رسیده ایم.