تعریف تکنولوژی چیست؟ گروه تحقیقاتی طلوع | 1biti

فناوری یا تکنولوژی بخشی از فرهنگ است فناوری یک فعالیت انسانی است به همین دلیل قدیمی تر از دانش و مهندسی است اگر ساده‌تر بخواهیم بیان کنیم فناوری به معنای تبدیل کردن علم و دانش هر چیزی که داریم به عمل است. با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمندی که گام به گام یاد می‌گیرند Machine Learning، می‌توانیم بیگ دیتا را تجزیه و تحلیل کنیم و آن را در زندگیِ بشری به کار بگیریم. معمولاً برای حرکت‌ها و تصمیمات مهم و بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. آیا تا به حال اسمِ چنین تکنولوژی به گوشِ شما خورده است؟ این فناوری به سرعت در حالِ توسعه‌ است و قرار است منجر به اتصالِ دستگاه‌های مختلف بشود. مثلاً فرض کنید در یک روز گرم تابستانی دارید از محلِ کار به خانه باز می‌گردید.

  • در توسعه منابع انسانی، همواره بایستی ظرفیتهای جدید انسانی را شناخت، تا توسعه قابلیتها و کیفیتهای انسانی به‌صورت یک فرآیند دائمی انجام شود.
  • دانشمندان و مهندسان عمدتا ترجیح می دهند تا تکنولوژی را به جای چیز هایی که مردم آن ها را تولید و از آن ها استفاده می کنند به صورت علم کاربردی تعریف کنند.
  • حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد،‌ تمدن مینوسی ها در جزیره کرت یونان، جاده ای ۵۰ کیلومتری ساختند که کاخ Gortyn در بخش جنوبی جزیره را با گذر از کوه ها به کاخ Knossos در شمال جزیره مرتبط می کرد.
  • سیستم فناوری به طوری است که چیزی را می‌گیرد،تغییر می‌دهد و سپس نتیجه را تولید می‌کند.
  • بسیاری از واژه های عربی از زبان پارسی گرفت شده که آنها را تغییر داده و در واژه نامه خود به شکل دیگری نوشته اند.
بخوان  فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی | 1biti

در کل تکنولوژی این گونه تعریف می شود، مجموعه ای از ابزار ها، اطلاعات و تجربه هایی که از علم سرچشمه می گیرد. که در طراحی، توسعه، سیستم ها و فرایند های گوناگون و ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. مديريت هر مجموعه با تدوين هدف ها، تنظيم برنامه ها و تخصيص منابع، سازماندهي، تامين و پرورش نيروي انساني، ايجاد انگيزش و رهبري و سرانجام، نظارت و ارزيابي فعاليت هاي يک مجموعه در بقا و رشد و تحول آن مجموعه نقش اساسي دارد. نقش مديريت در انتقال و توسعه تکنولوژي فقط در سطح بنگاه ها و مؤسسات اقتصادي، اجتماعي مهم نيست. بلکه مديريت در سطوح مختلف اداره جامعه، در انتقال و توسعه تکنولوژي نقش دارد.

ابعاد مدیریت تکنولوژی:

در نهایت از نظر کسانی که تکنولوژی را به‌کار گرفته و از آن لذت می‎برند، تکنولوژی ماهیتی بسیار جالب، جذاب و همیشه متغیر دارد که امکان زندگی سالم‎تر، شادتر، امن‎تر و بهتر را فراهم می‎آورد. جمع دیدگاه‎های مختلف که دنیای تکنولوژی را شکل می‎دهند (همچون ملاحظات همان فرد نابینا)، تصویری جامع‎تر از تک تک این دیدگاه‎ها است. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. اما یک ویژگی مهم دیگر در تمام فناوری‌ها وجود دارد که می‌خواهم آن را شناسایی و بر آن تأکید کنم. از آنجایی که این ویژگی یکی از ویژگی‌های همه فناوری‌ها است، اضافه کردن، محدود کردن یا گسترش آن تعریف نیست، اما چیز مهمی در مورد آنچه فناوری‌ها انجام می‌دهند بیان می‌کند.

تأثیر بر صنعت و بازار کار[ویرایش]

یکی دیگر از ویژگی‌های تکنولوژی AI پردازش‌ تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم مجله خبری 1 بیتی و بر پایه تصویر است. به عنوان مثال می‌توان به انواعِ پردازش‌گرهای تصویر در دوربین‌های دیجیتال اشاره کرد.

بخوان  به هر چیزی نگویید هوش مصنوعی! 1 بیتی

پیجر یا پیجو چیست و چگونه کار می کند؟

اختراعات در طول قرون وسطی نیز ادامه داشت و اختراعاتی مانند ابریشم و زین اسب در چند صد سال اولیه پس از سقوط امپراتوری روم ساخته شدند. تکنولوژی قرون وسطایی شاهد استفاده از ماشین های ساده (مانند اهرم، پیچ و قرقره) و ترکیب آن ها برای ساخت ابزار های پیچیده تر مانند فرغان، آسیاب بادی و ساعت ها بود. عصر رنسانس، بسیاری از این نوآوری ها را، از جمله چاپ فشاری (که ارتباط بیشتر علمی را تسهیل کرد)، به همراه آورد و تکنولوژی بیشتر و بیشتر به علم مرتبط شد که این امر موجب آغاز یک چرخه پیشرفت مشترک برای این دو زمینه شد. پیشرفت های تکنولوژیکی در این عصر، عرضه پایدارتر غذا و دسترسی بیشتر به کالاهای مصرفی را به همراه داشت. پیشرفت های پیوسته منجر به اختراع کوره و بادبزن ها شد و برای اولین بار توانایی ذوب و شکل دهی به فلزات مانند طلا، مس، نقره و سرب( فلزات نیتیو که به شکل نسبتا خالص در طبیعت یافت می شوند) به دست آمد. مزایای ابزار های مسی نسبت به ابزار ها ساخته شده با سنگ، استخوان و چوب به سرعت برای انسان های اولیه مشخص شد و مس نیتیو احتمالا از اوائل دوره سنگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

http://118amoozesh.ir