دومین پرتاب خصوصی به ایستگاه فضایی به ۲۱ ماه موکول شد

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دومین ماموریت ویژه ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) بار دیگر به تعویق افتاد.

ماموریت Axiom 2 یا Ax-2 از مرکز فضایی کِنِدی ناسا در فلوریدا با یک موشک «فالکون 9» متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس پرتاب خواهد شد و حامل چهار فضا در کپسول دراگون است که برای این مأموریت، Freedom نام گرفته، به ایستگاه فضای بین‌المللی خواهد رفت. بود.

انتهای پیام



منبع

پرتاب ماموریت اختصاصی ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به Ax-2 که قرار است توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» انجام شود، اکنون برای ۲۱ ماه (۳۱ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

این شرکت بر روی پروژه‌های جاه‌طلبانه دیگری نیز کار می‌کند و قصد دارد در سال‌های آینده ماژول را به ایستگاه‌های بین‌المللی بفرستد. سپس این مجموعه از ماژول‌ها از ایستگاه‌های بین‌المللی جدا می‌شوند و به یک ایستگاه فضای خصوصی در مدار تبدیل زمین می‌شوند.

ناسا، اسپیس‌ایکس و شرکت اکسیوم اسپیس مستقر در هیوستون ابتدا هشتم ماه را برای پرتاب ماموریت Ax-2 هدف قرار داده بودند تا چهار فضانورد را برای اقامت تقریباً ۱۰ روزه به ایستگاه‌های بین‌المللی بفرستند.

این دومین سفری فضایی برای کپسول Freedom خواهد بود. این شرکت در پرتاب گذشته در سال ۲۰۲۲ ماموریت کرو-۴ شرکت اسپیس‌ایکس را به ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی منتقل می‌کند.

خدمه ماموریت Ax-2 پگی ویتسون(Peggy Whitson)، جان شافنر(John Shoffner)، ریانه برناوی(Rayyanah Barnawi) و علی القرنی(Ali AlQarni) هستند.

اداره ماموریت‌های فضایی ناسا ساعاتی قبل در توییتی نوشت: ناسا، اسپیس‌ایکس و اکسیوم اسپیس برای پرتاب ماموریت Axiom ۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت ۵:۳۷ بعد از ظهر به منطقه زمانی شرقی روز یکشنبه ۲۱ ساعت کاری انجام دادند.

بخوان  صید شهاب سنگ از اعماق اقیانوس با یک آهنربای عظیم

پگی ویتسون فضانورد سابق ناسا است که اکنون فرماندهی این ماموریت را بر عهده دارد. شافنر یک سرمایه‌گذاری است که برای این هواپیما خرید می‌شود. همچنین برناوی و القرنی اعضای اولین کلاس‌های فضایی عربستان سعودی هستند و اولین نفرات از این کشور خواهند بود که از ایستگاه‌های بین‌المللی بازدید کنند.

این ماموریت ماموریتی که از نامش پیداست، دومین ماموریتی خواهد بود که توسط شرکت اکسیوم اسپیس سازماندهی و اجرا می‌شود. اولین ماموریت این شرکت موسوم به Ax-1، چهار فضانورد خصوصی را برای بیش از دو هفته در آوریل 2022 با استفاده از موشک شرکت اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضای بین‌المللی فرستاده شده است.

گفتنی است که برناوی اولین زن سعودی خواهد بود که به فضا می‌رود.

ناسا روز ۳ مه اعلام کرد که این ماموریت در این تاریخ به پرواز در نیامد، اما تاریخ پرتاب را ارائه نکرد. امروز ناسا تاریخ جدید پرتاب این ماموریت را اعلام کرده است.