راهنمای هوش مصنوعی

یادگیری عمیق زیر مجموعه اصلی یادگیری ماشین است؛ یادگیری ماشین دامنه محدودی دارد؛ همچنین در تلاش است تا ماشینهایی بسازد که بتوانند تنها وظایف خاصی را که برای آنها آموزش دیدهاند، انجام دهند. نظام آموزش عالی ما در بهترین حالت، عالم تربیت میکند؛ در صورتی که جامعه موفق نیاز به انسانهای عامل دارد؛ یعنی کسانی که بتوانند بین علم و عمل پل بزنند، نه انسانهایی که فقط یادگیرندهاند. میتوان با جسارت گفت که HP Envy x360 بهترین لپ تاپ زیر 1000 دلار در حال حاضر است، یک لپ تاپ پریمیوم همه کاره که با قیمت رقابتی فقط 699 دلار در دسترس است. آیفون نامی است که از ابتدا با تصمیم استیوجابز، بنیانگذار شرکت اپل روی انواع گوشیاپل گذاشته شده است.

در جایی مثل کشور ما که هنوز چنین بازاری شکل نگرفته است، باید یک نیاز ملی بزرگ وجود داشته باشد که توسعه تکنولوژی را به یک الزام اجتماعی تبدیل کند. به همین دلیل با توجه به بالا رفتن نرخ دلار و به تبع آن، افزایش شدید قیمت موبایل ، این برند در کشور ما نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته است. کالج دارتموث در ایالت نیو همپشایر ایالات متحده جایی است که عبارت هوش مصنوعی یا Artificial intelligence برای اولین بار سال ۱۹۵۶ در آنجا متولد شد. ملل دیگر ممکن است در صنعتی خاص برتر باشند، اما هیچ کشوری در این زمینه به وسعت و عمق ایالات متحده نمیرسد.

اینترنت اشیا (IoT) به سیستمی از اشیای متصل به اینترنت گفته میشود که قادر به جمع آوری و انتقال دادهها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. دستگاهها بهطور پیوسته در حال جمعآوری و انتقال داده هستند و اینترنت اشیا در آینده به طرز چشمگیری رشد میکند. فاصله بین کشف اولیه و تجاریسازی به “دره مرگ” مشهور است، زیرا در حالی که مؤسسات تحقیقاتی یک تعهد و حکم واضح برای پژوهشهای بنیادی دارند و شرکتهای خصوصی نیز بسیار ماهرند و محصولات جدید به بازار عرضه میکنند، تغییر مسیر دادنهای زیاد در تکنولوژیهای نوین، در طی این مرحله که تعهد وجود دارد ولی هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد، منجر به فرسودگی نوآوری میشود. آیا معیارهای قابلاندازهگیری برای تعیین خودآگاهی و ذیشعوربودن وجود دارد؟ اما برای یک شرکت خصوصی که برای یک ایده جدید میلیونها دلار هزینه میکند، حتماً دلیل بزرگتری برای ادامه مسیر وجود دارد.

تکنولوژی در زندگی و دوره های مختلف تاثیر گذاری تکنولوژی بر زندگی ، که می توان آن را به سه دسته کشاورزی، صنعتی و فرا صنعتی تقسیم کرد مطرح شده است. خودآگاه: این دسته مرحله نهایی هوش مصنوعی بوده که فعلاً فقط در حد یک نظریه است. هوش مصنوعی اغلب به دو دسته اصلی تقسیمبندی میشود. هوش محدود مصنوعی به سیستمهای اشاره میکند که با استفاده از قابلیتهای شبهانسانی خود تنها میتوانند یک وظیفه را بهصورت خودکار و مستقل انجام دهند. در نتیجه این ماشینها تنها در مواردی استفاده میشوند که بخواهیم به صورت خودکار به مجموعه محدود یا ترکیبی از ورودیها پاسخ دهند.

هوش مصنوعی در زمینههای خلاق دیگری نیز کاربرد دارد. چاپ ۴ بعدی فرایندی است که از طریق آن یک شی چاپ شده سه بعدی بر اثر تأثیر انرژیهای ورودی و خارجی مانند دما، نور یا سایر محرکهای محیطی، خود را به ساختار دیگری تبدیل کند. چاپ سه بعدی، فرآیندی است که در آن چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه به لایه مواد مطابق با مدل دیجیتالی سه بعدی، اشیای سه بعدی را ایجاد کند. خرید اینترنتی گوشی های هوشمند یکی از بهترین روشهای خرید است که در اختیار کاربران قرار گرفته و در سایت ایسل نیز میتوانید با توجه به نیاز خود یک مدل را انتخاب کرده و خریداری نمایید. اما به هرحال یکی از بهترین گزینه ها توی این محدوده قیمتی لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – NXB است. شاید بسیاری تشکیک ایجادکنند عدد دو درصد از کجا استخراج شده است، ولی این عدد برای تقریب ذهن گفته شده است که همان معیار بهرهوری حداکثر ۲ درصد از ظرفیت ذهنی انسانها مبنای قیاس قرار گرفته است.

بخوان  برترین تکنولوژیهای جهان معرفی شد - قوه قضائیه 1 بیتی
فردی که سهامدار پلتفرم ایرانسل یا واتساپ و تلگرام و فیسبوک را خریداری کرده قطعا هوشمندی اقتصادی و درک مفاهیم تکنولوژی را از سایرین بیشتر داشته است و چه بسا بسیاری میگفتند این پلتفرمها تقلبی است و اندک زمانی تشکیلات آن جمع میشوند و تا جایی که به خاطر دارم پلتفرم ایرانسل برای جذب مخاطب سیمکارت رایگان میداد. گفته میشود استخراج رمزارزها فقط در آمریکا، از مصرف یکسال الکتریسیته در بعضی کشورها هم بیشتر است. سیستم Artificial intelligence محدود که فقط در انجام یک کار خاص باهوش است. ویژگی MP3، ویدئو، مرورگر اینترنت، chat و تصویر در آنها بارز است. بنگالور سیلیکون ولی هندوستان است، این شهر مرکز فناوری هندوستان محسوب می شود و پوشش اینترنت WiFi در قسمت اعظم شهر وجود دارد. فریم ورک Zend همچنان بهصورت روزانه در حال توسعه است و یک راه حل عالی برای ساخت برنامه های PHP در مقیاس بزرگ محسوب میشود. کمپانی Razer به صورت تخصصی روی طراحی و عرضه لپ تاپهای گیمینگ تمرکز کرده است و Razer Blade 15 هم از این قاعده مستثنی نیست.

پیشرفت تکنولوژی تا جایی ادامه پیدا میکند که بشر با ادغام ژنها و ترکیب انسانها بتواند موجودات مجله یک بیتی جدیدی خلق کند. همه مواردی که گفتیم، ارتباطی با خورد و خوراک انسانها یا حتی حیوانات نداشتند؛ اما بالاخره کشاورزی هم سهمی از فناوری دارد. البته در حال حاضر هم ماشینهای بدون راننده وجود دارند؛ اما این فناوری گسترش بیشتری خواهد یافت. او گفت: “اغلب، عواملی همچون هزینههای تولید، تداخلات دارویی بالقوه، و عوامل دیگری که دانشمندان از آن آگاه نیستند، وجود دارد.” با استفاده از این دانش، پژوهشها میتوانند به سمت مسیرهایی سوق داده شود که دوام و استمرار بیشتری دارد. میخواستم راهنماییم کنید باتوجه به سرعت پردازنده و باتری و ظرافت و زیبایی کدومشون ارزش خرید بیشتری داره ؟ یکی از بهترین لپ تاپ های مخصوص گیم و کارهای گرافیکی که ارزش خریدی بالایی دارد لپ تاپ ایسر مدل AN715-51-73V6 است. در این بخش به ارتقای ارزش فردی در جامعه کمک خواهد کرد.

به منظور پل زدن در آن فاصله (یعنی دره مرگ)، سازمانهای جدید به پا خواستهاند تا بر روی پیکره اصلی SEMATECH، نمونهای بسازند که بتواند سرسختترین مسائل را حل کند. این فناوری، زیرمجموعه یادگیری ماشین است که در آن شبکههای عصبیِ مصنوعی میتوانند طیف وسیعی از اطلاعات را یاد میگیرند. این روند مدلهای تجاری در بازار را تغییر داده است و بسیاری از مشاغل سنتی در آینده نزدیک به این پلتفرمها منتقل شده و دیجیتالی میشوند. لازم به ذکر است منظور از تولید، تولد مطابق با زنجیره حیات انسانی باهمان مدت رشد طبیعی بدون دخالت والدین است که طبق شرایط طبیعی و سن و سال رشد و بزرگ خواهند شدو یا در حوزه صنعت به قدری شاهد تحولی شگرفی خواهیم شد که باورش در حوزه ذهن آدمهای سنتی نمیگنجد مثلا هر صوت ومکالمات به عنوان یک انرژی در فضا باقی میماند وحتی آدمهای چندهزار سال قبل هر مقدار مکالمه ومجادله کلامی داشته باشند با تکنولوژی مدرن قابلیت استخراج وذخیره شدن را دارند که ناسا اخیرا بهطور محرمانه صداهای زیادی را شناسایی و ذخیره نموده است یا تکنولوژی پلتفرم VR به عنوان مدرنترین تکنولوژی دانش بشری دنیای دیگری را برای جهانیان به تصویر خواهند کشید که از ویژگیهای بارز این تکنولوژی، با اسکن سه بعدی و مجهز به حسگرهای فول دیجیتال در مکانهای عمومی وتاریخی وتفریحی و بازیهای رسمی جهانی، با بهرهگیری از دانش بشری، حسگرهای فوق پیشرفته بدون اینکه افراد به مکانهای دوردست مسافرت نمایند.

بخوان  برای افرادی که نیاز دارند برای شروع موبایل با این حال از شروع آغاز میترسند.

کار بر روی بازی های چکرز و شطرنج سرانجام به شکست گری کاسپارف توسط کامپیوتر دیپ بلو شرکت آی بی ام منجر شد. اگر با برنامه های دو بعدی گرافیکی مثل After Effects, ToonBoom, Harmony, CrazyTalk Animator, Synfig Studio, FlipBook و Photoshop کار میکنید زیاد نیاز هزینه برای یک سیستم فوق العاده قوی ندارید و با یک کانفیگ معمولی به راحتی میتونید کارتون رو انجام بدید. من این لپتاپ رو چند وقت پیش از همینجا خریدم. این الگوریتم همگرایی سریع به یک راه حل خوب را ممکن میسازد هر چند زمان ارزیابی هر تکرار طولانی باشد. در کل میشه گفت نرمافزار خوب در کنار سختافزار مناسب باعث میشه تا کار کردن با GALAXY A52 خیلی لذت بخش باشه. یک رم ۴ گیگابایتی DDR4 در کنار نمایشگر فول اچ دی، از دیگر مشخصات Aspire 5 Slim محسوب میشوند. با این اوصاف، هوش مصنوعی با وجود پیچیدگیها و قابلیتهایی که امروز دارد، یک پروژه باز و در حال توسعه محسوب میشود.

بسیاری از افراد میدانند که الکساندر فلیمینگ، در اصل داروی معجزهآسا را در سال 1928، وقتی که کشت باکتریاش توسط قالب آلوده شده بود، کشف کرد. در این طرح 250 ایستگاه اجاره انواع تجهیزات ورزشی از جمله دوچرخه راه اندازی شده است که شهروندان به واسطه هویت مجازی خود در شهر هوشمند از خدمات آن بهره مند می شوند. راههای متعددی برای انتقال جریان دانش از بخش دفاعی به دیگر بخشها وجود دارد که ” زایش صنعتی ” و ” سرریز تکنولوژی ” از جمله آنهاست. ماشینهای واکنشی: این نوع هوش مصنوعی از جمله قدیمیترین سیستمهای هوش مصنوعی است که البته تواناییهای بسیار محدودی دارد. این واژه به سیستمی اطلاق می شود که قادر به مقابله با هر کار کلی است که از آن خواسته می شود ، دقیقاً همانند یک انسان. انتخابهای دیگر مقرونبهصرفه و لپتاپ استوک گیمینگ نیز در بازار موجود هستند که با قیمت مناسبتری عرضه میشوند.

بخوان  تکنولوژی اطلاعاتی و توسعه ملی در کشورهای جهان سوم 1 بیتی

هوش مصنوعی یک حوزه فناوری کلیدی در هر کشوری است و ۱۰ کشور چین، ویتنام،اندونزی، آمریکا، تایلند، برزیل، فرانسه، انگلستان، لهستان و ایتالیا در این حوزه رشد قابل توجهی کردهاند و بیشترین میزان استفاده از این فناوری را دارند. یادگیری ماشینی شاخهای از هوش مصنوعی (AI) و علم کامپیوتر است که با استفاده از داده و الگوریتم، یادگیری انسانی را شبیهسازی کرده و به تدریج دقت آن را هم افزایش میدهد. پلتفرم جدید Eseye به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا بهراحتی راهکارهای خود را متناسب با نیازهایشان توسعه دهند و به آنها قدرت میدهد تا در هر کجای دنیا که هستند، انتخابهای مناسبی برای شرکتهای مخابراتی موردنظر خود داشته باشند. به گزارش خبرنگار ایمنا، در تعریف هوش مصنوعی(Artificial intelligence) باید گفت که شاخهای از علوم کامپیوتر است و در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند پرداخته میشود که مانند انسانها عمل میکنند و واکنش نشان میدهند. حقیقت این است که برخی مشکلاتی که امروزه با آن مواجه میشویم، بسیار بزرگتر و پیچیدهتر از آن هستند که به تنهایی توسط یک سازمان حل شوند.

شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است. که سرمایهگذاران اصلی آن آقایان الگور و بیل گیس میباشند .آنچه گفتنی است در هیاهوی پرسروصدای دانش بشری هنوز انسانها نتوانستند بیش از ۲ درصدازظرفیت مغزی خود را استفاده کنند که پیشتازان بهرهوری از ظرفیتهای مغزی را میتوان از اینشتین و بتهون نام بردکه اینشتین با بهرهگیری 6/1 درصد از ظرفیت مغزی وبتهون با 8/1 درصد از ظرفیت مغزی خودشان را استفاده نمودند و به واقعیت باید گفت هنوز از توانمندی ظرفیتهای مغزی توسط انسانها حدودا کمتر از ۲ درصد از توان وظرفیت مغزی خودشان را استفاده نمودند، طبق پیشبینیهای موجود حدود ۲در صد جمعیت جهان به کارنوال پلتفرم تکنولوژی وفناوری وفول دیجیتال جهان میپیوندند، یعنی عدد ۲ درصد جهان جمعیتی حدود ۱۴۰ میلیون نفر از فرایند تکنولوژی فوق پیشرفته بشر سرمایهگذاری خواهند نمود، یعنی موتور محرکه سرمایهگذاران در امر فناوری و تکنولوژی جهان جمعیت بسیار محدود وکوچک خواهند بود و این افراد به معنای واقعی جزو پیشتازان سرمایهگذاری در جهان هستند و به تعبیری دیگر بقیه آدمها لزوما باید مصرفکنندگان این تکنولوژی باشند وباید دید از ایران براساس سهم همان دو درصد پیشبینی شده جهانی چه کسانی موفق میشوند جمعیتها را کنار بزنند و دالانی عظیم از میان انبوه جمعیت باز کنند، وخودشان را به قطار در حال حرکت تکنولوژی جهان برسانند که سهم ایران برای رسیدن به قله عظیم تکنولوژی جهان با همان معیار ۲ درصدی، حداکثر 000/600/1 نفر خواهد بود، البته این اعداد پیش فرض وتناسبی از کل جهان میباشد که فقط تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر به تجارت و پلتفرم تکنولوژی جهان دست یافتند و بعید به نظر میرسد که این عدد از مرز ۲ درصد جمعیت ایران فراتر برود.