شانگهای به دنبال تولید ۵۰ موشک و ۶۰۰ ماهواره تجاری در سال



شانگهای طرحی را برای افزایش تولید سالانه موشک‌ها و ماهواره‌های تجاری منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، بر اساس برنامه رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، شانگهای در نظر دارد یک زنجیره صنعتی کامل برای تولید موشک‌های تجاری با تولید سالانه ۵۰ موشک تجاری و ۶۰۰ ماهواره تجاری تا سال ۲۰۲۵ ایجاد کند.

برنامه‌ها و اطلاعات مکانی برای توسعه یکپارچه ارتباطات ماهواره‌ای، ناوبری و فناوری‌های سنجش از راه دور را تقویت کند.

با استفاده از توسعه سه محصول عمده که نسل جدید ماهواره‌های ماهواره‌های متوسط ​​و بزرگ، هزینه‌های کم و یکپارچه و پایانه‌های کاربردی هوشمند هستند، این شهر جستجو می‌کند تا یک مجموعه صنعتی کامل از موشک‌ها و ماهواره‌ها تا ایستگاه‌ها و پایانه‌های زمینی ایجاد کند.

وو چینگ (Wu Qing)، معاون شهردار شانگهای، در ماه آوریل بررسی صنعتی کرد که این شهر یک سیستم اطلاعات مکانیکی نسبتا کامل ایجاد کرده است.

علاوه بر این، شانگهای امیدوار است که کاربردهای فناوریهای فضایی و خدماتی را در بخشهایی مانند مدیریت شهری، حمل و نقل دریایی، ایمنی انرژی و گسترش مالی می دهد.

شانگهای سیاست‌های حمایتی را برای جذب و پرورش استعدادها و شرکت‌های پیشرو و همچنین پلتفرم‌های نوآورانه آزمایشگاه‌های آزمایشگاهی، موسسات و مراکز تحقیقاتی اجرا خواهند کرد.

سال گذشته، صنعت فضای چین شاهد شاهدهای قابل توجه بود، از جمله پرتاب رکوردشکنانه ۶۴ موشک و ایستگاه ایستگاهی تیانگونگ که یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین زیرساخت‌های مدارهای جهان به شماره می‌آید.

ماه ژوئیه گذشته، ساخت و ساز اولین پایگاه پرتاب فضای چین است که به مأموریت‌های اختصاصی تجاری در استان‌های ونچانگ آغاز شد.

بخوان  ۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شبکه های عصبی مصنوعی

در سال جاری، صنعت فضای بازرگانی چین، سرعت رو به رشدی دارد و شرکت‌های ویژه بیشتر در بخش‌های ماهواره‌ای و موشکی به پرتاب‌های موفقی دست یافته‌اند.

در ماه ژانویه، استارت‌آپ موشکی گلکتیک انرژی پنج ماهواره را به مدار زمین فرستاد. در ماه آوریل، موشک Tianlong-2 Y1 اولین پرواز خود انجام داد و به اولین موشک مداری دارای سوخت مایع چین تبدیل شد.

سپس در ماه ژوئیه، موشک فضایی Zhuque-2 Y2، یک موشک فضایی با سوخت مایع متان، پرتاب شد. در همان ماه، گلکسی اسپیس(GalaxySpace) اولین ارتباط ماهواره ای صفحه تخت چین را با آرایه خورشیدی پذیرش پرتاب کرد.

شرکت فضای تجاری چین نیز در حال توسعه نسل جدید ارتباطی ماهواره ای است.

بر اساس گزارشی که در روز چهارشنبه منتشر شد، شرکت فضای تجاری چینی گلکسی اسپیس در حال توسعه یک ارتباط نسل جدید برای پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای همراه باند تلفن‌های متصل به ماهواره است.

ژو مینگ (Xu Ming)، بنیانگذار و مدیر عامل گلکسی اسپیس، این هفته در رویداد بین‌المللی اکوسیستم صنعت اطلاعات هوافضا ۲۰۲۳ در چونگ کینگ در جنوب غربی چین گفت که این ماهواره طراحی فرش مانندی دارد.

ژو گفت که هر دو آنتن ارتباطی و پنل‌های خورشیدی بر روی این ماهواره نصب خواهند شد. این دارای یک سیستم قوی برای انتقال ماهواره‌ها خواهد بود.

انتهای پیام



منبع