طراحی اپلیکیشن موبایلی که فعالیت ماهیگیری شناورها را در زمان واقعی شناسایی می کند

اعتبار: Fundación Descubre

تازگی این اپلیکیشن ارزان قیمت نصب آسان آن در هر دستگاه تلفن همراه و انتقال سریع داده ها در زمان واقعی، در کمتر از یک ثانیه است. علاوه بر این، همانطور که در مطالعه ای با عنوان “آیا کشتی ماهیگیری است؟ تبعیض فعالیت ماهیگیری با دستگاه های تلفن همراه هوشمند کم هزینه از طریق رویکردهای سنتی و اکتشافی” منتشر شده در مجله گزارش شده است. سیستم های خبره با برنامه های کاربردی، این ابزار این امکان را به شما می دهد تا بدون در نظر گرفتن اندازه آن، کشتی را با دقت زیادی مشخص کنید که چه مدت برای ماهیگیری صرف می کند.

نقل قول: طراحی اپلیکیشن موبایلی که فعالیت ماهیگیری شناورها را به صورت بلادرنگ شناسایی می کند (2022، 23 سپتامبر) بازیابی شده در 1 اکتبر 2022 از

کارشناسان متخصص در علوم کامپیوتر، زیست شناسی و علوم دریایی از این سیستم استفاده کرده اند زیرا هم گوشی های هوشمند و هم تبلت ها دارای حسگرهای یکپارچه هستند که امکان شناسایی حرکت کشتی را از روی داده هایی که ثبت می کنند را فراهم می کند. بسته به نوع مانور (این که آیا قایق در حال شتاب است، یا در حال حرکت، غلت زدن و غیره)، کشتی دارای یک حرکت مشخصه است که در شتاب سنج منعکس می شود. آنها همچنین به ما اجازه می دهند بدانیم که آیا کشتی در حال ریختن تور است یا خیر. گوتیرز استرادا می‌گوید: یا بازیابی تجهیزات آن.






این برنامه تلفن همراه که FAMIS نام دارد، اطلاعات فوری در مورد مرحله کار یک کشتی ارائه می دهد. از این نظر، زمانی که یک کشتی برای ماهیگیری صرف می کند، یک عامل تعیین کننده برای ارزیابی تلاش ماهیگیری است، یعنی برای محاسبه میزان صید در یک منطقه خاص و مقدار ماهی که ممکن است در آن زمان دقیق در آن مکان وجود داشته باشد.

برای نشان دادن سودمندی این حسگرها، آزمایش هایی از کشتی اقیانوس شناسی Miguel Oliver در یکی از سفرهای آن انجام شد. این شناور به طول 70 متر و عرض 12 متر مجهز به تجهیزات فناوری برای ناوبری و ماهیگیری و تحقیقات اقیانوس شناسی است. یکی از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: «این قایق با توجه به جابجایی زیاد و ویژگی‌های سبک وزن ابزار ماهیگیری مورد استفاده برای نمونه‌برداری، ثبت چهار تا شش بار خالص در روز و به دست آوردن داده‌ها را در شرایط بسیار نامطلوب ممکن می‌سازد». .

ارائه شده توسط Fundación Descubre

هوش مصنوعی روی کشتی

یک تیم چند رشته ای متشکل از کارشناسان دانشگاه هوئلوا، دانشگاه میگل هرناندز و موسسه اقیانوس شناسی اسپانیا (IEO) یک سیستم یکپارچه نوآورانه را برای نظارت بر فعالیت ماهیگیری بر اساس استفاده از حسگرهایی که معمولاً در گوشی هوشمند نصب می شوند برای شناسایی طراحی کرده اند. زمان واقعی و با توجه به حرکت کشتی، چه نوع فعالیت ماهیگیری در کشتی انجام می شود. این اطلاعات در بخش ماهیگیری برای تخمین مقدار ماهی در یک منطقه خاص از دریا و محاسبه صید مرتبط است.

این سیستم که به محض قرار گرفتن تلفن همراه روی عرشه قایق اطلاعات را ارسال می‌کند، با استفاده از روش‌های آماری مختلف و مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی و ماشین‌های بردار پشتیبان آزمایش شده است. این برنامه تمام اطلاعات گرفته شده توسط سنسورهای مختلف را به صورت عددی و گرافیکی بر روی صفحه نمایش خود نشان می دهد: GPS، شتاب سنج، ژیروسکوپ و میدان مغناطیسی. کارآمدترین مدل در برنامه ادغام خواهد شد و اطلاعاتی را در مورد فعالیتی که قایق انجام می دهد در زمان واقعی ارائه می دهد.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

سیستم های فعلی برای نظارت بر کشتی های ماهیگیری مکان قایق ها را در بازه زمانی طولانی تری (تقریباً حداقل هر سه دقیقه) نشان می دهد، نیاز به نصب قبلی روی عرشه کشتی دارد و توسط مقامات ماهیگیری مربوطه کنترل می شود.

به گفته کارشناسان، این مدل را می توان با هر نوع کشتی استفاده کرد، زیرا می توان آن را کالیبره کرد و برای استفاده در قایق های کوچک سازگار کرد. گوتیرز استرادا می‌گوید: «مزیت اصلی این برنامه برای صنعت ماهیگیری توانایی آن در شمارش تلاش ماهیگیری است که یک پارامتر اساسی برای تخمین فراوانی نسبی ماهی در دریا است.


مالک می گوید: امواج سرکش به کشتی ماهیگیری هاوایی برخورد کرد که غرق شد


اطلاعات بیشتر:
MM Galotto-Tébar و همکاران، آیا کشتی ماهیگیری می کند؟ تبعیض فعالیت ماهیگیری با دستگاه های تلفن همراه هوشمند کم هزینه از طریق رویکردهای سنتی و اکتشافی، سیستم های خبره با برنامه های کاربردی (2022). DOI: 10.1016/j.eswa.2022.117091

قایق ماهیگیری تجاری

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

اینها سیستم های ردیابی مشابه GPS هستند که سیگنالی را به زمین ارسال می کنند. “این ابزار به ما امکان می دهد موقعیت یک قایق را بدانیم، اما در طول اقامت آن در دریا نمی دانیم که چقدر زمان برای ریختن تورها، ماهیگیری و جمع آوری تمام مواد صرف کرده است. برنامه FAMIS فراتر رفته و این امکان را فراهم می کند. خوان کارلوس گوتیرز استرادا، محقق دانشگاه هوئلوا و یکی از نویسندگان این مطالعه، به Fundación Descubre گفته است که از حرکت کشتی تشخیص دهد که چه مانور ماهیگیری را در هر زمان انجام می دهد.