عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند


با ثبت اولین عکس‌های ایستگاه فضایی «تیانگونگ» چین توسط خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»، ساختار کامل این ایستگاه فضایی به نمایش در آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»(Shenzh 16) چین هنگام حرکت به سمت، عکس‌هایی را از ایستگاه فضایی «تیانگونگ» (Tiangong) ثبت کردند.

این عکس‌ها که با یک دوربین با کیفیت بالا گرفته شده‌اند، اولین باری را نشان می‌دهد که کامل ایستگاه فضایی تیانگونگ را از زمان ورود به مدار زمین به طور کامل تصویربرداری می‌کند.

عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

گروه شنژو ۱۶ پیش از پیاده شدن، کنترل ایستگاه فضایی را به خدمه شنژو ۱۷ سپردند که در ۲۶ اکتبر به تیانگونگ رسیدند.

سه فضانورد چین متشکل از فرمانده «جینگ هایپنگ»(Jing Haipeng)، «ژو یانگژو»(Zhu Yangzhu) و «گوی هایچائو»(Gui Haichao) روز ۳۰ اکتبر در کپسول بازگشت ماموریت شنژو ۱۶، تیانگونگ را ترک کردند و در همان روز. از مدار پایین زمین بازگشتند. زمانی که در حال حرکت به سمت زمین بودند، دوربین های خود را به سمت خانه سابق موقت خود چرخاندند و مناظر جالبی را از آزمایشگاه واقع در مدار بالای زمین ثبت کردند.

عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

واحد تیانگونگ موسوم به «تیانه»(Tianhe) در سال ۲۰۲۱ به مدار پایین زمین رسید. اولین خدمه آن در ماموریت شانژو ۱۲، روز ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی رسید و ۹۰ روز را در ایستگاه گذراندند که بیشتر از ماموریت‌های پیشین فضانوردان چین بود.

واحدهای دوم و سوم موسوم به «ونتیان» (ونتیان) و «منگتیان» (منگتیان) در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شدند. این پرتاب‌ها ۵۵ متری را تکمیل کردند که ۷۷ تن وزن دارد و حدود ۲۰ درصد از «ایستگاه فضای بین‌المللی» است.

بخوان  کشف معمای حیات در مریخ با سنگ‌های آتشفشانی

عکس‌های خدمه شنژو ۱۶ شاید تیانگونگ را با شکوه کامل خود به تصویر بکشد اما اگر «آژانس فضایی سرنشین‌دار چین» (CMSA) راه خود را پیدا کند، این عکس‌ها به زودی منسوخ خواهند شد. این آژانس روز چهارم اکتبر در چهل و هفتمین کنگره بین‌المللی جهان‌نوردی که در باکو برگزار می‌شود، اعلام کرد که قرار است ایستگاه فضایی را با سه ماژول اضافه کند و تعداد کل واحدهای آن را به شش عدد نشان دهد.

علاوه بر این، شرکت قصد دارد یک همراه را برای تیانگونگ در قالب یک تلسکوپ فضایی در سطح «تلسکوپ فضای هابل» به نام «زانشن» (Xuntian) بفرستد تا در کنار فضای فضایی به زمین بچرخد و برای تعمیر، سوختگیری و حتی ارتقاء یابد. با آن ملاقات کند.

انتهای پیام



منبع