محصولات موی فر

گلیسیرین و روغن کرچک نیز از جمله عناصری هستند که استفاده از آنها می تواند تاثیرات شدیدا مثبتی بر بهود ظاهر تارهای مجعد مو بگذارد و به آنها کمک کند تا دچار وز نشوند. هر گاه مشاهده کردید که در کرم، ماسک یا شامپویی از این ترکیبات استفاده شده است، باید بدانید که برای موهای مجعد مفید هستند. چه اثراتی روی موی فر می گذارند؟ استفاده از محصولات مخصوص موهای مجعد می تواند فواید متعددی برای موهای مجعد شما داشته باشد. 1. رطوبت و آبرسانی: موهای مجعد نسبت به موهای صاف خشکتر هستند، زیرا روغنهای طبیعی تولید شده توسط پوست سر به دلیل بافت آن، زمان بیشتری برای عبور از ساقه مو دارند. محصولات مخصوص موهای مجعد اغلب با موادی فرموله می شوند که رطوبت و آبرسانی بیشتری را فراهم می کنند و به مبارزه با خشکی و موخوره کمک می کنند. 2. حالت دهی به موی فر: محصولات موهای مجعد برای تقویت و مشخص کردن الگوی فر طبیعی شما طراحی شده اند.

یکی از دلایل مهم خشک شدن موهای فر، کاهش ترشح طبیعی پوست یا سبوم است که به علتهای مختلف روی می دهد. علاوه بر مصرف مکرر شامپو که قبلا به آن اشاره کردیم، مصرف بعضی از داروها نیز می تواند باعث کاهش میزان سبوم شود. به خاطر مشغله فکری زیاد، معمولا ما در هنگام انتخاب محصولات مربوط به مو، دقت لازم را به کار نمی گیریم. استفاده از محصولاتی که مملو از مواد شیمیایی مضر هستند، به موهای شما صدمه می زند. استفاده از این دست محصولات، موها را خشک، رنگ پریده و آسیب دیده می کند. اگر موهای خود را بدون در نظر گرفتن احتیاطهای لازم، دکلره کنید، قطعا به سلامت موهای خود آسیب می زنید. دکلره کردن موها ممکن است شدیدا موها را خشک و زبر کند و در بعضی موارد، باعث ریزش مو شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آسیبهای شدید به موها وارد می کند. اشعه آفتاب، به لایه بیرونی مو، آسیب وارد می کند و آن را بشدت شکننده می سازد.

بخوان  مهمترین رویدادهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ 1 بیتی

حالا بیگودی ها را از روی سر بردارید و مقدار کمی خنثی کننده به ساقه های مو بزنید. چند دقیقه صبر کرده و دوباره موها را آبکشی کنید. سرتان را پایین نگه دارید و با حوله، به آرامی موها را خشک کنید. برای خشک کردن موها می توانید از سشوار هم کمک بگیرید. پس از مصرف مواد فر دائم مو، تا ۴۸ ساعت نباید موها را بشویید. تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این کار نیز نباید موها را شانه بزنید. این روش فر دائم مو ، ماندگاری شش ماهه دارد. پس از این مدت می توانید برای ترمیم فر مو اقدام کنید. احتمالا در این مدت، ریشه موهایتان حسابی بلند شده و فر موها نمای چندانی پیدا نمی کند. فر دائم یا فر شش ماهه را باید برای موهای کاملا سالم و بدون آسیب به کار برد. با مشاهده ویدئوی زیر می توانید با طرز استفاده از بیگودی آشنا شوید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پس از انجام فر دائم نباید بلافاصله موها را بشویید.

به همین دلیل برای مراقبت از موها بعد از کراتینه روشهای مراقبتی خاصی وجود دارد. ابداع کننده روش کراتینه کردن موها، کشور برزیل بوده که توسط تکنسینهای حرفهای مو در سالنهای آرایش خاصی انجام میشود. در روش کراتینه کردن مو سطح مو را با لایه کراتین مایع به همراه محلول فرمالدئید پوشش میدهند و بعد مو را با اتوی مخصوص حرارت داده و کراتین روی مو تثبیت میشود. تمام بخش های آسیب دیده مو با روش کراتین پر میشود و معمولاً بعد از کراتینه کردن مو تا ۷۲ ساعت نباید آن را شست. این محلول روی مو نباید شسته و خیس شود. در طول این ۷۲ ساعت موها را به هیچ وجه نباید با سنجاق سر یا چیز دیگری بست. در کل سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که کراتین مو ها هم بر سلامت آرایشگر و هم فردی کراتینه کننده خطرناک است. شیر برای صاف کردن موهای فرفری، همانند معجزه عمل میکند. یک بطری اسپری قدیمی را بردارید و درون آن کمی شیر بریزید.

بخوان  برترین موبایل برنامه‌های Android/iPhone

پروتئین و ویتامین B برای موهای شما مناسب است و به طور طبیعی آنها را تغذیه میکند و مرطوب نگه میدارد. علاوه بر این، ماءالشعیر میتواند موهای شما را از آلودگیها و سایر ناخالصیها پاک کند. مقداری ماءالشعیر را در یک کاسه بریزید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند. صبح روز بعد موهایتان را بشویید، سپس ماءالشعیر را روی پوست کف سرتان بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. در نهایت آن را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، یک هفته در میان این روش درمانی را تکرار کنید. این مادهی طبیعی برای حفظ رطوبت در موهایتان بسیار موثر است. سرکه سیب سطح PH موهای شما را متعادل میکند و کوتیکولهایی را که باز میمانند میبندد. این امر به موهای شما کمک میکند رطوبت را درون خودشان حفظ کنند. علاوه بر این، خاک و آلودگی را از موهای شما حذف میکند و آن را براق و سالم نگه میدارد. سرکه سیب نه فقط برای مو، بلکه برای پوست و سلامت کلی شما واقعا یک مادهی جادویی است.