نام خود را به قمر سیاره «مشتری» بفرستید

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم دعوت کرده است تا پیش از آغاز مأموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) به سمت قمر اروپا (Europa) در اکتبر ۲۰۲۴، نام خود را به شعر اصلی اختصاص‌داده شده به آن اضافه کند.

این شعر و نام‌های اضافه‌شده به آن، مانند پیامی در یک بطری خواهد بود که مایل را در مدارگرد «اروپا کلیپر» می‌کند تا بفهمد آیا اقیانوسی که می‌تواند زیر پوسته یخی قمر اروپا باشد، می‌تواند از حمایت کند یا خیر.

این کار از سنت دیرینه ناسا در ارسال پیام‌های الهام بخش به همراه فضایپیماهایی که منظومه شمسی و فراتر از آن را کاوش کرده‌اند، نشان می‌دهند. با توجه به رکورد طلایی فضاپیمای وویجر (Voyager) ناسا که پیشتر یک کپسول حاوی صداها و تصاویر را برای ارتباط با تنوع زندگی و فرهنگ روی زمین ارسال کرد، این برنامه قصد دارد تخیل مردم سراسر جهان را برانگیزد.

این وب‌سایت به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد، تصویری از نام خود را در یک پیام درج‌شده روی یک بطری در برابر تصویر قمر اروپا و سیاره‌ساز ایجاد و دانلود کنند تا این تجربه را به یادگار بگذارد. شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از هشتگ SendYourName# تجربه خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

برای نوشتن نام خود، خواندن و شنیدن شعر لیمون در یک ویدیوی انیمیشنی، به آدرس مراجعه کنید.

لوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) ناسا که اروپا را توسعه داد، گفت: الهام‌بخشی، همان چیزی است که ابداع‌کنندگان این مأموریت شاخص توسعه داده‌اند و بزرگترین فضاپیمایی را که ناسا برای اکتشاف منظومه شمسی فرستاده، ساخته است. این کار، بشریت را وادار می‌کند تا سؤالات بزرگی را بپرسد که این مأموریت سعی می‌کند به آنها پاسخ دهد.

بخوان  خدمه ماموریت «Ax-2» روز ۸ مه به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» سفر می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

نام‌ها به عنوان بخشی از کمپین «پیام در یک بطری» (Message in a Bottle)، همراه یک شعر با عنوان «در ستایش راز: شعری برای اروپا» (In Praise of Mystery: A Poem for Europa) سروده آدا لیمون (Ada) Limón) شاعر آمریکایی، روی یک ریزتراشه نوشته خواهد شد.

نیکولا فاکس، معاون اداره ماموریت (SMD) ناسا علمی در واشنگتن گفت: کمپین پیام در یک بطری، همگرایی کامل علم، هنر و هیجان انگیز است که این فناوری را با جهان به اشتراک بگذارید تا بخشی از سفر اروپا کلیپر شود. فکر کردن به این موضوع را دوست دارم که نام ما به همراه فضاپیمای مقاوم در برابر تشعشعات است که به دنبال کشف اسرار قمر یخی مشتری است، در منظومه شمسی سفر می‌کند.

کمپین پیام در یک بطری، پروژه‌های مشابه دیگر ناسا است که ده‌ها میلیون نفر را قادر ساختند تا نام خود را به همراه مأموریت آرتمیس ا (Artemis I) و چندین ماموریت مریخ، به فضا بفرستند.

ناسا با معرفی یک وب سایت از افراد دعوت شده است تا نام خود را برای ارسال به قمر مشتری موسوم به «اروپا»، انجام دهند.