هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!

کیت کوپر، ناظر این مطالعه گفت: ما فکر می کنیم که این بافت به سرعت رشد می کند، داخلی می شود. مدت‌ها پیش هسته‌ای خیلی سریع رشد کرد، به سرعت رسید و خیلی زود شروع به رشد کرد و همه‌ی آن‌ها در آن جامد موجود بودند، بنابراین مقداری از مایع در داخل آن به دام افتاد.

انتهای پیام



منبع

مطالعات دیگری نشان داده اند که درون زمین ممکن است جامد، اما متلاطم باشد یا از یک آلیاژ فوق یونی عجیب ساخته شود که در حالت بین مایع و جامد وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، مطالعه‌ی داخلی زمین بسیار گسترده است، زیرا زیر هزاران کیلومتر سنگ مدفون است، اما مطالعات جدید لرزه‌ای نشان می‌دهد که آن‌طور که فرض می‌شود، فقط یک توپ جامد از آهن نیست، بلکه می‌تواند دارای حفره‌هایی از آهن مایع در سرتاسر خود باشد.

این پژوهش جدید در مجله Nature منتشر شده است.

به دست آوردن بهتر است از آنچه در آن پایین می‌گذرد، می‌توان به ما کمک کرد، چگونه سیاره خود را انجام داد، چگونه آن را تغییر داد و تاریخ مغناطیسی را حفظ کرد.

آهن و سایر فلزات سنگین مانند دانه‌هایی که ته یک گلوله برفی می‌گیرند، در سنگ‌های مذاب سبک‌تر فرو روند و در نهایت در هسته زمین‌ها می‌شوند. اما دقیقاً در زمان رسیدن به آن چه شکلی پیدا می‌کند، هنوز مورد بحث است.

الگوی پراکندگی که آنها را مطالعه کردند، نشان دادند که داخل زمین در تمام طول مسیر یکسان نیست و با وجود اینکه تا حد زیادی جامد است، اما به نظر می‌رسد چیزی است که پژوهشگران به عنوان پارچه‌ای چند تکه توصیف می‌کنند که نتیجه آن رشد می‌کند. طول زمان است.

بخوان  بررسی عملکرد سرویس‌دهی اپراتور‌ها در پایانه‌های مرزی

با این حال، طبق یک مطالعه جدید از پژوهشگر دانشگاه یوتا، داخلی زمین ممکن است در تمام سطوح خود جنس یکسانی نباشد. این تیم‌های جمع‌آوری‌شده توسط سیستم‌های نظارت بین‌المللی (IMS) که شبکه‌هایی از حسگرهاست که در سرتاسر جهان برای شناسایی هسته‌های غیرقانونی زیرزمینی راه‌اندازی شده، استفاده می‌کنند.

آن‌ها را لرزه‌های ۲۴۵۵ زمین‌لرزه با بزرگی.۷ ریشتر و بالاتر ۵ را تجزیه و تحلیل کردند و از آن‌ها برای ترسیم ساختار داخلی داخلی زمین با جزئیات بیشتری استفاده کردند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که داخلی زمین ممکن است آن طور که قبلا تصور می‌شد، کاملاً جامد نیست و پژوهشگران می‌گویند جامد داخلی زمین می‌تواند دارای حفره‌هایی از منابع مایع باشد.

برای مدتی طولانی تصور می‌شود که به دلیل بسیار زیاد است که در آنجا با آن مواجه است، مایع است، اما در دهه ۱۹۳۰ تحقیقات به کاوش در هسته با مطالعه مشاهده لرزه‌های زمین از زلزله می‌زند. با مشاهده نحوه بازتاب این دستگاه به حسگرها می‌توان متوجه شد که در مراحل مختلف از چه نوع موادی عبور می‌کنند. در نهایت، این مطالعات نشان داد که داخلی یک توپ جامد از آهن است.