جایزه ۵۰ هزار دلاری برای پژوهش دانش‌آموز ۱۶ ساله در مورد خودکشی

کولویوات، بالاترین سطح از کلودین-5 را در سایر بخش‌های مغز (نورون‌ها و رگ‌های کوچک) پیدا می‌کنند که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. این نشان‌دهنده تجزیه و تحلیل سد خونی مغز است.

انتهای پیام



منبع

در سال 2021 منتشر شد، از کشف برخی از نشان های زیستی احتمالی مانند مطالعات انجام شده در واکنش به بدن که با سروتونین خبر داد اما هیچ کدام از پژوهش های پیشین، کلودین-5 را بررسی نکردند.

کلودین- ۵ معمول در سلول‌هایی یافت می‌شود که سد خونی مغز را می‌سازند. سد خونی مغز، نقش مهمی را در تنظیم موادی برای درمان دارد که می‌تواند از خون به سلول‌های مغز منتقل شود.

کولویوات در بررسی‌های خود، تفاوت‌هایی را در مغز ۱۰ نفر پیدا کردند که بر اثر خودکشی جان باخته بودند و نتایج را با گروه کنترل‌شده شامل ۱۰ نفری که به دیگر جان خود را از دست داده بودند، مقایسه کردند.

فیفel گفt: nanahenجarی‌ahaی memغزی کhehuewaht پیdda کdrda ک ، emی‌tunnnd thahnaharی esamahnaharی esahmahnahnahnی بیت خحدکشیهته بیتد. یافته‌های کولویوات پیش از اینکه در این زمینه تأثیر داشته باشند، باید در نمونه‌های بزرگتر تکرار شوند.

درمان‌هایی شامل روان‌درمانی و داروها برای رفتارهای عامل خودکشی وجود دارد اما میزان خودکشی در ۲۰ سال گذشته کشف شده است. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۸ هزار نفر برای اثر خودکشی جان خود را از دست دادند و حدود ۱.۷ میلیون تلاش برای خودکشی وجود داشت.

کولویوات و پژوهشگران امیدوارند که سایر روش‌های فیزیولوژیکی غیرمجاز را در خودکشی شناسایی کنند، با بررسی عامل روانی، ممکن است به پیش‌بینی دقیق‌تر افراد در معرض خطر و توسعه درمان‌های دارویی هدفمندتر برای کمک کند.

بخوان  در دل پروژه اینترنت قمری چه می‌گذرد؟

کولویوات نیز گفت که پژوهش او بسیار مقدماتی است و حجم نمونه آن خیلی زیاد نیست اما او قصد دارد بررسی را ادامه دهد.

یک دانش‌آموز ۱۶ ساله برای پژوهشگران خود روی مغزی که خودکشی کرده، یک جایزه علمی شامل کمک‌هزینه تحصیلی به مبلغ ۵۰ هزار دلار برنده شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، «ناتاشا کولویوات»(Natasha Kulviwat) یک دانش‌آموز معمولی دبیرستان نیست. او از اوت گذشته، شش ماه را در آزمایشگاه «دانشگاه کلمبیا» (Columbia University) برای مطالعه بافت مغز انسان اسپری کرده است که بر اثر خودکشی جان باخته‌اند.

کولویوات گفت: این معناست که عوامل بیرونی موجود در خون می‌توانند به عواملی از مغز وارد شوند و سمیت عصبی را ایجاد کنند. نتایج نشان می‌دهند که سطح بالای کلودین-5 در مغز ممکن است به عنوان یک نشانگر زیستی برای خطر خودکشی عمل کنند.

مراکز کنترل و سیستم خود را از بیماری‌های خود می‌گویند معمولاً با بررسی موارد مانند بیماری‌های روانی یا بیماری‌های روانی، مشکلات زندگی مانند رویدادهای نامطلوب دوران کودکی یا دست دادن کار و سایر عوامل روان‌شناختی ذهنی مانند تکانشگری یا احساس ناامیدی ارزیابی می‌شوند.

کولویوات مفهومان کرد: البته این بدانیم که نیستیم که حتما باید به آنها که ممکن است در فکر خودکشی باشند، داروهایی که می توانند از آن جلوگیری کنند. بررسی بیشتر مورد نیاز است اما من سعی می کنم بفهمم آیا ممکن است یک جایگزین وجود داشته باشد.

پژوهش او نهایتا در «نمایشگاه بین‌المللی علم و مهندسی ریجنرون» (ISEF)، «جایزه گوردون مور در نتایج مثبت برای نسل‌های آینده» (جایزه Gordon Moore for Positive Outcomes for Future Generations) را به همراه ۵۰ هزار دلار برای هزینه‌های کالج به ارمغان آوردند. . این نمایشگاه، یک مسابقه بین‌المللی برای دانش‌آموزان دوره پیش از کالج است که توسط «انجمن علوم آمریکا» (Society for Science) برگزار می‌شود.

بخوان  اقدام ژاپن برای انقراض فلاپی‌دیسک

مغزی که جان خود را بر اثر خودکشی می‌دادند و توسط نزدیکان آنها اهدا می‌شد، تعداد بیشتری از سیتوکین‌های از مکان‌های بود.

با توجه به اینکه خودکشی یک نگرانی بزرگ برای سلامت عمومی است، پژوهش‌های کولویوات به پژوهش‌هایی می‌پیوندند که به دنبال نشانگرهای زیستی خودکشی هستند.

دکتر «دیوید فیفل»(David Feifel)، نوروبیولوژیست و استاد بازنشسته روان‌پزشکی «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو»(UCSD) بررسی کرده‌اند که نتایج کولویوات جالب هستند اما باید به عنوان یک همبستگی در نظر گرفته شوند، نه علت.

شناسه های زیستی خودکشی در مغز انسان

او در پژوهش های خود انجام داده است که آیا نشانگرهای زیستی شامل مواد و قابل اندازه گیری مغز ممکن است روزی به توضیح دلیل خودکشی و جلوگیری از آن کمک کنند.

سیتوک‌ها را می‌توان به عنوان یک بخش طبیعی از واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری‌زا ایجاد کرد، اما بدن می‌تواند در شرایطی باشد که هیچ خطری وجود نداشته باشد، همچنین آزاد می‌شود و این می‌تواند به بیش از اندازه‌ها منجر شود. یکی از این شرایط، استرس مزمن است.

آیا نشان‌های زیستی می‌توان روشی را برای اندازه گیری میزان خطر خودکشی کرد؟

جالب اینجاست که کولویوات در پژوهش خود دریافت برخی از داروهای روانپزشکی برای بیمارانی که در معرض خطر خودکشی با عوارض جانبی یا مصرف می‌شوند، تداخلی شدید با کلودین-5 اما برخی از داروهای ضدمصرف را ندارند که چنین تداخلی را می‌سازند. علاوه بر این، کولویوات دریافت می‌کنند که در برخی موارد، داروهای روانپزشکی حتی می‌توانند باعث افزایش خودکشی شوند.

بیش از اندازه از اندازه در بدن به مرور زمان می‌تواند با موارد زیادی همراه باشد و در بیماری‌هایی مانند بیماری‌های سرطان، سرطان و بیماری‌های خودایمنی نقش داشته باشد. پژوهشکده کولویوات نشان می‌دهد که قرار است یک مرکز ویژه در مغز به نام «کلودین-5» (Claudin-5) را تحت تأثیر قرار دهد.

بخوان  ابزار آنلاین راه آسان تری را برای ردیابی ردپای کربن به صنعت ارائه می دهد