هیچ کس در رعایت سلامتی کامل نیست!

انتهای پیام



منبع

کوک گفت: اگر پژوهش‌های سرطان را مورد بررسی قرار داد، می‌بینید که به طور کلی بودجه‌ی ویژه وجود دارد اما به طور مستقیم به سرطان ریه اختصاص داده شده است که به نظر می‌رسد با خطاهای اخلاقی و در نتیجه بودجه کمتر مرتبط باشد. وقتی خطر مرگ‌ومیر مرتبط با سرطان ریه را با سایر سرطان‌های رایج مقایسه می‌کنید، می‌بینید که میزان خطر بسیار زیاد است. بنابراین، من فکر می کنم که نمی دانم مضر است.

وی افزود: وقتی مواردی مانند ناامنی غذایی و آموزش پایین را به عنوان یک جامعه بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که ممکن است برای بسیاری از افراد آسان انتخاب شود. وقتی این عوامل خطر را می‌بینیم، باید نسبت به آنها حساس باشیم.

کوک اعلام کرد: این پژوهشگر نشان می‌دهد که همه ما در مورد عوامل مختلف مانند رژیم غذایی، ورزش، سیگار، مصرف الکل و مواد مصرفی هستند، اما عواملی وجود دارند که خارج از کنترل افراد بسیاری از افراد هستند.

این پژوهش، داده‌های یک نظرسنجی انجام‌شده در آمریکا را بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ و ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ بررسی قرار داده و احتمال مرگ طی پنج سال را برای ۲۰ سال یا بالاتر از بررسی کره زمین است. این گروه پژوهشی، ۱۹ عامل متفاوت را مورد بررسی قرار دادند و سپس داده‌ها را بررسی کردند، جنسیت، چاقی و قومیت تنظیم کردند. چیزی که آنها را به طور کلی دریافت کردند، این هیچ بود که کمتر از سه درصد افراد کدام یک از عوامل خطر را نداشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایتک دیلی، یک پژوهشگر جدید که روی سطح‌های جمعیت انجام شده است، نشان می‌دهد که وقتی پای رعایت ملاحظات مربوط به سلامتی در میان می‌آید، تقریباً همه می‌توانند وضعیت خود را بهبود بخشند و ارتباط بین فاکتورهای خطر سبک زندگی و نرخ مرگ و میر در طول زمان داشته باشند. و گاهی به شکلی عجیب تغییر می‌کنند

بخوان  درمان ۹۰ درصدی سرطان با یک ایمپلنت نانوخوار

حوزه اصلی پژوهش کوک، چاقی است و در این پژوهش دریافته است که چگونه چاقی توانسته است آن را کاهش دهد.

این پژوهش، در مجله «PLOS One» به چاپ رسید.

برخی دیگر از نکات مرتبط با سلامتی که کوک در داده ها، به شرح زیر هستند.

  • میزان نرخ و فشار خون بالا به مرور زمان افزایش یافته است اما خطرات کاهش یافته است.
  • افراد بیشتر ورزش نمی‌کنند و در حال حاضر با نتایج بدتر از آنچه قبلاً مرتبط بوده‌اند، هستند.
  • مصرف داروهای سلامت روان در دهه ۱۹۸۰ یک عامل خطر مهم به شمار نمی‌رود اما در مجموعه داده‌های بعدی با افزایش مرگ‌ومیر همراه بود.
  • تمام نکردن دبیرستان با خطرات سلامتی همراه است. در حالی که در دهه ۱۹۸۰ چنین نبود.

به عنوان مثال، میزان سیگار کشیدن که مدت‌ها با بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های قلبی، سکته و مرتبط دانسته شده‌اند، به لطف کمپین‌های قوی سلامت عمومی کاهش یافته است. با وجود این، خطر کلی سیگاری بودن با گذشت زمان افزایش یافته است. این موضوع ممکن است در بودجه تحقیقاتی نیز منعکس شود.

کوک ادامه داد: بسیاری از پژوهش‌های پیشین، عوامل خطر را به خوبی ثبت کرده‌اند اما آنچه از آن گذشته است، رابطه بین خطرات احتمالی و احتمال مرگ‌ومیر در مرور زمان است. ما دریافتیم که این رابطه گاهی اوقات ممکن است متناقض باشد.

وی افزود: بیشتر افراد مبتلا به چاقی می‌شوند اما در واقع این به مرور زمان بیشتر منجر به مرگ‌ومیر نمی‌شود. بنابراین، من فکر می کنم چیز دیگری است که باید بدانم، این است که ما در درمان پیام های مرتبط با چاقی بسیار خوب هستیم و بیشتر ما صرف نظر از وزن بدن خود می کنیم، چیزی که احتمالاً می توانیم روی آن کار کنیم.

بخوان  Adobe Acrobat برای تقویت پی دی اف خوان رایگان Microsoft Edge

«جنیفر کوک» (جنیفر کوک) دانشیار دانشکده سلامت «دانشگاه یورک» (دانشگاه یورک) و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: بسته به اینکه چگونه می‌خواهید به این اعداد نگاه کنید، می‌توانید این را یک خبر خوب یا یک خبر بد در نظر بگیرید. . آنچه ما را می‌کند، این است که رابطه عوامل خطر سبک زندگی و میزان مرگ‌ومیر را به مرور زمان تغییر می‌کند و می‌توان آن را با عواملی مانند تغییر درمان‌ها و تغییر اجتماعی توضیح داد. به طور کلی، وقتی سبک زندگی را بیان می‌کنیم، می‌توان از ما اشکالی در کار خود داشت و احتمالاً بیشتر است که نسبت به دهه ۸۰ یک عامل خطرساز برای سلامتی را در سبک زندگی خود جا داده است. این امر در واقع با خطر مرگ‌ومیر حتی بیشتر از قبل همراه است.

پژوهشی که در «دانشگاه یورک» انجام شده است، نشان می‌دهد که هیچ کس در رعایت ملاحظات مربوط به سلامت کامل نیست و می‌تواند این شرایط را بهبود بخشد.