نانو فناوری چیست؟ به زبان ساده و خودمانی نانو گستر کیمیاگران آروند | 1biti

نانوکلین محصولی است که در آن با کمک یک تکنولوژی منحصربفرد ، نانو ذرات اکسید روی به نوع خاصی از منسوجات بی بافت اضافه شده که حاصل آن تولید انواع دستمال نانو آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد ویروس می باشد . این دستمال قابلیت چندین بار استفاده پس از شستشو را دارد و میتواند علاوه بر نظافت و گردگیری ، سطح مورد نظر را تا 99% ضد عفونی کند. علاوه‌ بر اخبار و آماری که StatNano در سال جاری منتشر کرد، ما قصد داریم آن‌هایی را که به بهبود بیشتر در جنبه‌های مختلف زندگی افراد کمک کرده‌اند، شناسایی و منتشر کنیم. بلکه می تواند کشف یا توسعه نانومواد جدید، و تصویب یک استاندارد خاص یا تجاری‌سازی محصولی باشد که می‌تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی داشته باشد و فرصت کسب رضایت بیشتر از زندگی در تماس با طبیعت را برای افراد ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم مروری بر فناوری نانو به زبان ساده داشته باشیم تا خوانندگان – با هر سطح دانشی – بتوانند شِمای کلی از این علم به دست آورند.

کاربرد نانو مواد

لازم به ذکر است که کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها و ورود به لیتوگرافی‌های زیر ۱۰ نانومتر، خود مشکلاتی نظیر تونل زنی الکترونی ایجاد می‌کند که منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود. از این حیث یکی از مزیت‌های تکنولوژی نانو، ایجاد ساختارهای تراشه‌ای چند لایه‌ است. به عبارت دیگر، به جای آنکه ترانزیستورها در یک لایه کنار یکدیگر قرار گیرند در چندین لایه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این روش خود یکی از روش‌های زنده نگه داشتن قانون تجربی مور (Moore’s law) است.

بخوان  چهار پیشنهادات از یک هوش مصنوعی Pro

نانو ماشین

مثل علوم بزرگ، پروژه­هاي مهندسي بزرگ و غيره حتي کامپيوترها در دهه ۱۹۵۰ تمام طبقات ساختمان را اشغال مي­کردند. ولي از وقتي Feynman نظرات و منطق خود را بازگو کرد، جهان روندي به­سوي کوچک شدن در پيش گرفت. با پیشرفت تکنولوژی یکی از مواردی که تاثیر بسیاری بر زندگی انسان ها دارد نقش نانوتکنولوژی در بهبود مصالح ساختمانی و ایزوله کردن ساختمان است . فناوری نانو یکی از تکنولوژی های موثر در ارتقاء عملکرد مصالح است که نقش موثری در بالا بردن عمر سازه و ذخیره ی انرژی ایفا می کند . امروزه با افزایش جمعیت کره زمین و افزایش زندگی شهری، کمبود منابع انرژی بیش از پیش احساس میشود و ذخیره آن مخصوصاً در حوزه ساختمان سازی اهمیت بسیار زیادی دارد . اخیرا نگرانی‌هایی در مورد ایمنی این گونه مواد آرایشی و بهداشتی مطرح شده است.

http://118amoozesh.ir

که صنایع آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده تا استفاده از فناوری نانو در لوازم آرایشی و بهداشتی را محدود کنند. در این بررسی، بر انواع نانو مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی توسط برندهای مختلف آرایشی اشاره شد. خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها هم برای زندگی انسان و هم برای محیط‌زیست و آنچه که تمام مقررات اتخاذ شده یا می‌توان برای غلبه بر آن‌ها انجام داد، تاکید می‌شود.

  • این مجموعه سعی دارد تا دانش‌آموزان را در طی یک فرایند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش‌محور هدایت نماید؛ با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و تجربیات باشگاه پایه پژوهش‌های دانشگاهی شوند.
  • ترویج عمومی فناوری‌نانو یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه توسعه فناوری نانو در ایران محسوب می‌شود.
  • به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند.
  • بسیاری از دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای توسعه منابع انرژی پاک، مقرون ‌به‌ صرفه و تجدیدپذیر، همراه با ابزارهایی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش بار سمیت بر محیط‌ زیست هستند.
  • اولین همایش ملی معماری، مرمت، شهرسازی و محیط زیست پایدار، همدان، دانشکده فنی شهید مفتح همدان، شهریور ۱۳۹۲.
  • بسياري از صاحب‌نظران و محققان، نانوتکنولوژي را مساوي آينده دانسته‌اند.
بخوان  قبل از اینکه خیلی دیر شود درباره تکنولوژی چه باید کرد

يعني مقياسي که شيمي، فيزيک، زيست‌شناسي و شبيه‌سازي کامپيوتري، همگي به آن سمت درحال گرايش هستند. در حال حاضر چندین داروی ضد نانوحامل در بازار وجود دارند که بر هدف قرار دادن غیرفعال از طریق فرآیندی که به عنوان “نفوذپذیری و نگهداری بالا” شناخته می شود تکیه دارند، زیرا اندازه و مجله خبری 1 بیتی خواص سطحی آن ها می تواند از طریق دیواره های ظرف خون به بافت ها منتقل شود. در نهایت، نانوتکنولوژی در تحقیق و طراحی (R &) برای بهبود تحقیقات و نوآوری های مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفت های تکنولوژی در تحقیقات از طریق این زمینه منجر به اختراعات با هدف بهبود زندگی خواهد شد.

ممان اینرسی نیم دایره – به زبان ساده