بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

در فناوری نانو همان طور که از نام آن پیداست با مهندسی در ابعاد بسیار کوچک سر و کار داریم. فناوری نانو بر هر چیزی از پزشکی گرفته تا کامپیوتر تاثیر میگذارد. هر نانومتر یک میلیاردیم متر است.به صورت کلی، فناوری نانو آینده فناوری مارا میسازد. در قرن بیست ویکم، قرن فناوری نانو مهمترین دوران صنعت بشمار می رود. تعریف دیگر نانوتکنولوژی با آرایش دادن ودستکاری اتم ها ساخت مواد مورد نظراست . به عبارت دیگر در مقایس نانو خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تک تک اتم ها، مولکول ها با خواص توده ماده متفاوت است، نانو ذرات در چنین مقایس و مشخصه های منحصر به فردی موجب پیدایش دستاوردهای نوینی در علوم پزشکی و مهندسی می شوند.

http://118amoozesh.ir

از دیگر برنامه‌های انجام شده در بخش دانش آموزی می‌توان به راه‌اندازی ۷ آزمایشگاه دانش آموزی در پژوهش‌سراها اشاره کرد. کاربرد دیگرنانوتکنولوژی بر علم پزشکی که بسیار برزندگی ما تاثیر دارد استفاده از میکرو چیپ هایی در مقیاس نانو است که به ما توانایی کنترل هر قسمت از بدن را که مایل به چک آپ آن باشیم می دهد . فرض کنید برای توصیف پارامترهای فیزیولوزیکی ای مثل ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن رسانی به خون بتوانیم از میکروچیپ هایی استفاده کنیم که قادر باشد اطلاعات مورد نیاز ما را درکمترین زمان و با بیشترین دقت در هر لحظه به ما نشان دهند . در حال حاضر برای استفاده ازین میکروچیپ ها در بدن انسان ها نیاز به فناوری پیشرفته تری در زمینه کوچک تر شدن داریم .

کیفیت بهتر آب

همین متفاوت بودن ریز ذرات مواد در مقیاس نانو، باعث کاربردهای متفاوت آنها در صنایع مختلف می‌شود. امروزه صنایع مختلفی وارد حوزه تولید و استفاده از مزایای نانو فناوری شده اند. علم شیمی رقیبی قدرتمند برای برچسب فناوری نانوست با این وجود تفاوتی اساسی در رویکرد استفاده این دو وجود دارد .

  • به طور مثال محققی به نام «دان ایگر» که در شرکت IBM کار می‌کرد، با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی STM توانست واژه I-B-M را با تغییر جایگاه اتم‌ها بنویسد.
  • در زمينه انرژي ، نانوتکنولوژي مي‌تواند به‌طور قابل ملاحظه‌ا‌ي کارآيي، ذخيره‌سازي و توليد انرژي را تحت تاثير قرار د ا د ه مصرف انرژي را پايين بياورد .
  • درک، شکل دادن و ترکیب ماده در مقیاس اتمی و مولکولی، فناوری نانو نامیده می‌شود.
  • استفاده کرد که هر کدام به نوعی با زندگی روزمره انسان‌ها سر و کار دارند.
  • ابعاد فنجان و میزان آب داخل آن تعیین می‌کند که کدام نیرو از اهمیت بیشتری برخوردار است.
بخوان  آیا شما تکنولوژی بهترین روش هستید؟ این 5 پیشنهاد نشان می‌دهد که چگونه پاسخ

‏ نانو در لباسی که می‌پوشیم، غذایی که می‌خوریم و خودرویی که سوار می‌شویم. © 1397 – 1400 | تمامی حقوق نانوپلاس برای شرکت چشمه نور درخشان محفوظ می باشد. دانشمندان پس از داشتن ابزارهای مناسب مانند میکروسکوپ تونل زنی اسکن و میکروسکوپ نیروی اتمی، وارد عصر فناوری نانو شدند. پنجره های شیشه ای قرون وسطایی نمونه ای از نحوه استفاده از مجله خبری 1 بیتی فناوری نانو در دوران پیش از مدرن است. در مورد کاربرد منیزیم فلورید می‌توان به کاربردهای بسیار متعددی اشاره کرد. این روکش به دوکسیل اجازه می دهد تا از تشخیص و تخریب سیستم ایمنی اجتناب کنند، در نتیجه زمان ماندگاری دارو در بدن را افزایش می دهد.دوکسیل فرصت بیشتری برای رسیدن به بافت توموری دارد، که در آن دارو به آرامی چکه می کند.

همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی

این مجموعه سعی دارد تا دانش‌آموزان را در طی یک فرایند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش‌محور هدایت نماید؛ با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و تجربیات باشگاه پایه پژوهش‌های دانشگاهی شوند. از مهم‌ترین اصول مطرح در باشگاه نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کار گروهی است. ترسیم ماهیت بین‌رشته‌ای علوم و فناوری‌نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به‌طور تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده شده‌است. ماهنامه زنگ نانو، ماهنامه فناوری نانو و پایگاه مجازی نانوکلوپ از دیگر اقدامات ستاد جهت ترویج این فناوری است.

کاربردهای فناوری نانو ( ریز ذره)