پارس ناز پورتال

یکی از نکتههای بسیار مهم در محیط اداری استفاده از رنگ های روشن و شاد و نور کافی می باشد. یکی از نکات مهم در طراحی داخلی فضای اداری توجه به ارگونومی، نوع قضای کار، نوع چینش مبلمان و… نوع لباس مربوط به این فضا کت و شلوارهای مردانه و مانتو و شلوارهای رسمی است. این دفتر در تهران قرار داشته و بازسازی آن توسط استودیو راوی انجام شده است. برای حل این مشکل می­ توانید کابل­ های برق و کامپیوتر را درون داکت قرار دهید و دیگر نگران گره خوردن و قطع شدن کابل­ ها نباشید. زیرا بدلیل اوپن بودن و یکپارچه بودن فضاها با یکدیگر، بهترین و کاربردی ترین راه حل ممکن در بین افراد، استفاده از پارتیشن ها و پاراوان می باشد. برای مثال از رنگ سفید برای مکانهایی مثل بیمارستانها استفاده میشود.

اتاق جلسات شما بهتر است در فضایی نزدیک به اتاق مدیریت باشد و میتواند دکوراسیونی رسمیتر از سایر بخشهای دفتر کار شما داشته باشد. پارتیشن ام دی اف در برابر خوردگی و رطوبت استحکام زیادی دارد و نوعی عایق صوتی محسوب میشود که از انتقال صدا به بخشهای مجاور جلوگیری میکند. در انتخاب مبلمان بخشهای مختلف پیش از توجه به ظاهر به کارآمد و راحت بودن آنها توجه داشته باشید. پارتیشنبندی به چه معناست؟ در این حالت نورافشان، زاویه دار (زاویه 30 درجه نسبت به قائم) و با فاصله از مرکز اشیا قرار می گیرد. توجه داشته باشید که اگر میز کار را در محل مناسبی قرار دهید می ­توانید از نور آفتاب برای روشن شدن اتاق استفاده کنید.

اگر فضای کوچک در اختیار دارید و مجبور شدید که میز کار را به دیوار تکیه دهید و نور اتاق پشت سرتان قرار دارد، می­ توانید با قرار دادن چراغ مطالعه روی میز کمبود نور را جبران کنید. وینیل (پی وی سی): این نوع کفپوش دارای مقاومتی بالا وجلوگیری از لغزش میباشد، و در راه رفتن هم عایق صدایی به شمار میرود. سالنهای کنفرانس: این سالن باید سرشار از آرامش، هوای خوب ومطبوع و به دور از هرگونه مزاحمتی باشد. بدین منظور به سراغ متریال گرمی چون چوب و مشتقات آن رفته اند. از سوی دیگر در زمان ساخت پارتیشن ثابت حتما باید از چوب های ضخیم استفاده کنند و کیفیت آن ها بسیار در این کار مهم است. بیشک استفاده از دیوارهای ضخیم آجری یا بتنی در کاهش نور محیط مؤثر هستند. با گسترس علم طراحی داخلی و استفاده از اصول روانشناسی و جامعه شناسی در طراحی داخلی، این نوع معماری کم کم جای خود را به محیط های اجتماعی تر داد. همچنین دو واحد ذکر شده نیاز به قسمتهای الحاقی دیگر دارند که دو نوع مهم و بسیار پرکاربرد شامل کنسول و کردنزا است.

بخوان  نانوماده تولیدشده یا نانوماده مهندسی شده 1 بیتی

سعی کنید متریالی که استفاده می کنید، تمام زیبایی را که شما می خواهید ارائه دهند. طراحی یک فضای اداری کوچک همیشه کار آسانی نیست، مخصوصا اگر وسایلی که با آنها کار می­ کنید فضای زیادی را اشغال کنند و تعداد آن ها زیاد باشد. با وجود ثابت بودن این مدل ، در صورت نیاز می توان با رعایت نکات فنی، به آسانی آن را به محل جدیدی برای نصب منتقل کرد از مزایای بی شمار آن بهره جست. پارتیشن بندی در لغت به معنای جدا کردن است. این یک روش حیرت انگیز برای زیبایی و تزئین کامل با ایجاد فضایی مدرن و خلاقانه با انواع پارتیشن بندی ها در فضای داخلی مدرن است. جهت طراحی پلان های بسته توسط طراح، طراحی و اجرای سیستم های جداکننده از نوع پارتیشن های دائمی خواهد بود.این پارتیشن ها محیط را کاملا خشک و رسمی جلوه خواهد داد.

ایجاد طراوت در فضای داخلی منزلتان میتواند تا حد زیادی در زیبایی و از آن مهمتر بازدهی کارمندان شما موثر باشد، برای این منظور میتوانید از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز که نیاز به نگهداری ویژهای ندارند مثل پوتوس، سانسوریا و یا برگ بیدی کمک بگیرید و محیط با طراوت طراحی داخلی دفتر اداری تری خلق کنید. حال اگر دکوراسیون دفتر شما به خوبی طراحی نشود، ممکن است کار برای شما سخت و طاقت فرسا شود. اگر فضای کوچکی برای کار در اختیار دارید و می خواهید همه چیز مرتب و در جای مناسب باشد، بهتر است از اصول و معیارهای طراحی فضای اداری کوچک آگاه باشید. با در اختیار داشتن یک میز مرتب می ­توانید به راحتی به وسایل مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

رنگهای مشکی و خاکستری این روزها در دفاتر کار، بخصوص دکوراسیونهای صنعتی، بسیار کاربرد دارند چرا که رسمیت خاصی به محیط میبخشد. چون همانگونه که در بالا گفتیم؛ فضای کار نباید کسالت آور و خسته کننده باشد و محیط باید دارای یک نور مناسب باشد. گیاهان باید از سیستم های سرمایشی و گرمایشی که رطوبت هوا را کاهش می دهند دور باشند و در آخر هفته ها و تعطیلات ، گیاهان باید در یک اتاق با گردش هوا باشند پس معمولاً منطقی است که درمواقع تعطیلات گیاهان خود را جابجا کرده و پنجره ای نزدیک آن را باز کنید. نکته بعدی که در نورپردازی اداری نصب چراغ ها به گونه ای است که نور آن ها به صورت مستقیم به چشم کارمندان و پرسنل نتابد. آنها به طور مستقل هر فضا را به شکلی منحصر به فرد با ویژگی خود تقسیم میکند.

اتاق کنفرانس برای مجامع عمومی شرکت، جلسات هیئت مدیره و جلساتی که با اشخاصی به غیر از کارکنان مجموعه برگزار میشود، طراحی صورت میگیرد. به دلیل اینکه مردم مناطق سردسیر عموما علاقمند به روشنایی با نورهای گرم هستند. ممکن است برای طراحی یک فضای اداری کوچک که مطابق با سبک و سلیقه شخصی باشد طرح و الگوهای فراوانی را در ذهن داشته باشید، اما در عمل نتوانید آن­ها را اجرا کنید. اما انواع مختلف پارتیشن فضاهای خصوصی متفاوتی را نیز برای افراد ایجاد میکند. فضای رسمی: دراین فضا صمیمیت ودوستی بسیارپایین است، مدیر از نزدیکی بیش ازحد دوری میکند. می توانید از بالش های طبی برای قسمت تکیه گاه صندلی استفاده کنید.

بخوان  «اخبار تازه های تکنولوژی جهان»: 1 بیتی

بنابراین داشتن یک دفترکار زیبا و کاربردی مستلزم داشتن یک طراحی مناسب می باشد. 10. ظاهری زیبا به محیط میدهند. وقتی شاهد استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز در کار هستیم و یا به کار گرفتن متریال هایی نظیر بتن و … از آلومینیوم برای فریم بندی قاب پارتیشنها استفاده میکنند و از ام دی اف برای پر کردن قاب به کار میرود. این موضوع تنها به دلیل مسائل روانشناسی نیست و نتایج بزرگتری همچون افزایش بهبود نتیجه و بهبود روال انجام کارها را در پی دارد. بهتر است تنها وسایل ضروری را روی میز کار قرار دهید و بقیه وسایل را درون کشوها بگذارید تا با این کار فضای کافی برای انجام کار داشته باشید. این مبلمان باید استانداردهای ارگونومی را داشته باشند تا فرد در کوتاه مدت دچار آسیب و خستگی نشود و بتواند با احساس راحتی ساعتها با نشستن بر روی صندلی در مقابل میز اداری کار خود را به سرانجام برساند. کاغذ دیواری به انواع مختلفی تقسیم میشود، که در زیر به آنها میپردازیم.

2. تقویت برخی از ارزشهای انسانی مطلوب ارگونومی در محیط کار نه تنها بهره وری را افزایش میدهد بلکه برای کارمندان آسایش و رفاه بیشتری را فراهم میکند و همچنین روحیه کارمندان را تقویت میکند. ارگونومی به بررسی روابط انسانی با محیط کارش با هدف بهینه سازی شرایط زندگی و کاری او بر میگردد و توانمندیها و ظرفیتهای انسان را مورد بررسی قرار میدهد. به علاوه از این طریق میتوانید راندمان کاری روزانه کارمندان را بیشتر کنید؛ زیرا فضای پیرامون افراد میتواند تأثیرات بسیار مثبتی در راستای تفکر و راندمان کاری داشته باشد. میتوانید با ایجاد لیستی از تمام موارد مهمی که به صورت روزانه استفاده میکنید شروع کنید و برای آنها جفت ایجاد کنید.

در این مطلب به بررسی نمونه های طراحی و دیزاین بخش رسپشن فضاهای اداری پرداختیم. مبلمان اداری اتاق مدیریت شامل میز و صندلی مدیریت، مبل و نیم ست اداری، میز کنفرانس و کتابخانه اداری می باشد که در ادامه به بررسی هریک در ایجاد دکوراسیون اتاق مدیریت ایده آل خواهیم پرداخت. جو فضای کار: درجو باید برای کارمند یک جو خوب و مناسبی فراهم شود که به راحتی و به دوراز ناراحتی و مشکالت بتواند کارکند. به علاوه رنگ آمیزی در فضای اداری هم باید خاص و متفاوت باشد. برای استفاده از شیشهها برای پرکردن قابها میتوان از انواع شیشههای تکجداره، دوجداره و منحنی به صورت مات یا شفاف استفاده کرد، که این بستگی به نظر و علایق افراد دارد. استفاده از این اشیا در محیط کار و در دکوراسیون دفاتر کوچک میتواند باعث حفظ روحیه و افزایش انرژی شود. پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی: همانطور که میدانید آلومینیوم یک فلز بسیار سبک و در عین حال مقاوم است و استفاده از آن در محیط کار یک نوع زیبایی را ایجاد میکند. توجه به نکات زیر می ­تواند کمک کند تا بتوانید یک محیط اداری دنج و راحت داشته باشید و در عین حال نیز حداکثر استفاده از این فضا داشته باشید.

بخوان  هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟
پارتیشن اداری تک جداره قابهایی یک تکه است که با حالت ایستاده اجرا میشود. این کمپانی محیطی آرام و دلچسب برای کارکنان خود ساخته به طوری آن ها واقعا کار را مساوی با تفریح می دانند. فایلینگها دارای انواع مدلها و طراحیهای متنوعی هستند و علاوه بر مرتب نگه داشتن دفتر کار باعث میشود در سریعترین زمان ممکن به فایلها و پروندههای مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. پارامترهایی مانند وجود فضای کافی، زیبایی، در اختیار داشتن روشنایی مناسب و… اما امروزه و در دیزاینهای مدرن، به شرطی که فضا الزام بهداشتی نداشته باشد، یعنی محل کارهایی مانند بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، داروخانهها و…

زیرا این رنگ ­ها مبلمان را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می­ دهند و در عین حال به علت تضادی که با دیوارهای روشن دارند زیبایی ویژه­ ای به محیط کار می­ دهند. استفاده از رنگ باید متناسب با نوع فعالیت شرکت باشد و لازم است پیش از انتخاب رنگ به تأثیرگذاری روانی رنگها توجه کافی شود. انتخاب پرده مناسب نیز در این بخش از طراحی دکوراسیون اهمیت ویژه ای دارد و علاوه بر نورپردازی صحیح باید نسبت به خرید پرده اداری نیز اقدام کنید. همانطور که گفتیم پارتیشن بندی یعنی جدا کردن اتاقهای کارمندان و این کار برای کارمندان به نوعی یک حریم خصوصی ایجاد میکند. این نوع پارتیشن نوعی عایق صدا محسوب میشود و همچنین باعث عبور دادن نور نیز میگردد. در پارتیشنهای بسته میزان برقراری ارتباط با همکاران کم میشود. دکوراسیون داخلی محیطهای اداری دولتی باید شکل رسمیتر داشته باشد؛ اما موسسات با مالکیت شخصی امکان استفاده از چیدمانهای شیک، لوکس و جذابتر را دارند. شاید این را بدانید که جذابیت و زیبایی طراحی فضای اداری بهره وری و کارایی کارکنان آنجا را بالا می برد اما نقش مهمی نیز در انتخاب شما به عنوان شرکت محبوب نزد مشتریان دارد.