اما اینها به چه معنا هستند؟ 1 بیتی

اما اینها به چه معنا هستند؟ الگوریتمهای Deep Learning پیشرفته میتوانند به صورت دقیق پیشبینی کنند که چه اشیایی در محدوده نزدیک ماشین قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، پیشبینی میشود که کیفپولهای دیجیتال میتوانند تا سال ۲۰۳۰ نیمی از کل هزینههای کاربران را تشکیل دهند. در این سال پروسه تکنیکی انسان سراسر دنیا را در بر خواهد گرفت و تکنولوژی عامل زندگی برای انسان ها می شود. تکنولوژی هر چقدر هم خوب باشد با سرعتی که پیش می رود برای بسیاری از مردم دردسر ساز خواهد شد. چشمانداز و استراتژی هنوز مورد نیاز است، اما باید بتوانند با روشی ظریف تر و با سرعتی بسیار سریعتر تحقق یابند. برای مثال در برخی از منابع آینده موبایل های هوشمند به کوچک و کوچک تر شدن پیش بینی شده و روند فعلی را در حال رسیدن به نقطه انتهای می پندارد.

نویسنده در مقاله دیگری از این بخش درباره زمین و استفاده درست از آن سخن میگوید. به گفته او نگاه حاکم بر اقتصاد مدرن این است که زمین و موجودات آن وسیلهای برای هدف تولید است و نه چیزی بالاتر. این چیزی نیست که هیچ کدام از این محققان در ذهن داشته باشند: کار آنها تمرکز زیادی بر بهتر کردن هوش مصنوعی امروزی دارد. از این رو، تمرکز توسعه پایدار بسیار گستردهتر از صرفاً محیط زیست است. هوش مصنوعی از آغاز تاکنون زیر ذرهبین مردم و دانشمندان بوده است. سه اصطلاح زیر در رابطه با برنامههای هوش مصنوعی وجود دارد که بهتر است قبل از اینکه به سراغ معرفی برنامه هوش مصنوعی برویم با آنها آشنا باشیم. از این رو بهتر است همه ما با پیش بینی آینده تکنولوژی در جهان آشنا بودده و خود را برای هر شرایطی آماده نماییم. از این اگر شما هم مانند ما علاقه شدیدی به چنین اخباری دارید، بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

الیسون حالا در سن 66 سالگی و با درآمد سالانه 2/8 میلیون دلاری به عنوان صد و شصت و هفتمین مدیر پردرآمد جهان شناخته میشود. پلتفرمهای «یادگیری ماشین به عنوان خدمات» (ML-as-a-Service) به توسعه دهندگان کمک میکنند تا از رابطهای کاربری گرافیکی از جمله «محیطهای توسعه یکپارچه» (IDE) و «Jupyter Notebook» استفاده کنند. از آنجایی که واحدهای پردازش گرافیکی بهطور روزافزون در شتاب دهندگی به الگوریتمهای هوش مصنوعی به کار میروند، تولیدکنندگان واحدهای پردازش گرافیکی، سختافزارهایی تخصیص یافته برای شبکههای عصبی مصنوعی را برای سرعت بخشیدن بیشتر به این الگوریتمها در نظر گرفتهاند. البته هر چند این دید یک نگاه کلی است اما با این وجود به نظر می سرد که با توجه به شرایط موجود جهان در اوایل سال 2020 و شیوع ویروس کرونا آقای کرزوایل نیز باید این پیش بینی را کمی به تعویض بیندازد. آقای کرزوایل سال 2020 را سال تحولات عظیم در رایانه های شخصی قلمداد کرده است. این سیستم ها شامل مدارهای عصبی مصنوعی با لایه های انتزاعی مختلفی هستند که میتوانند مغز انسان را تقلید کنند. رازهای جذابی از مغز انسان کشف خواهد شد. در بخش «منابع» شوماخر در یکی از مقالات به مسئله آموزش و پرورش میپردازد و از اینکه آموزش در دنیای مدرن صرفاً به انتقال فوت و فنهای علمی به انسان محدود است انتقاد میکند.

او با وام گرفتن از اصطلاح «توسعه نیافتگی اقتصاد» تصریح میکند اقتصاد نه تنها کاری در جهت حل مسائل اصلی دنیای مدرن یعنی کیفیت زندگی، رشد شهرنشینی، محیط زیست و… کتاب به دنبال پیشنهاد راه حلهای مشخص برای مسائل نیست، بلکه اصولی را ارائه میکند که بتوان بر اساس آن استراتژیهای لازم برای مقابله با وضع موجود را طراحی کرد. علاوه بر این موارد، هوش ماشینی میتواند برای مدیریت شرایط اضطراری و حاد، تحقیق و پژوهش، کمک به پرستاران، جلوگیری از تشخیص اشتباه و کاهش اشتباهات پرسنل درمانی در حوزه سلامت و درمان به کار گرفته شود. در چند سال گذشته، این طرحهای ماشینی شروع به از بین بردن طرحهای انسانی کردهاند. به گزارش روابط عمومی اصفهان پلاس، شرکت های موفقی همچون Apple، Google و Facebook در این منطقه بنا گذاشته شده اند که فقط این سه شرکت ارزشی بیش از 1.5 تریلیون دلار و 165000 کارمند در سراسر جهان دارند.

بخوان  خلبان هوش مصنوعی در آسمان پرازدحام هم جولان می دهد 1 بیتی

از سوی دیگر بانکها با رقابت سختی برای کسب سهم از کیف پول مصرفکننده از طرف فینتکها و موسسات مالی غیربانکی مانند بازیگران بازار پرداختهای اعتباری (الان بخر، بعدا پرداخت کن) مواجه هستند. طراحی کیف پول دیجیتال برای رفع نیازهای خاص افراد بالای ۶۵ سال برای موفقیت بانکها و شرکتهای استارتاپی در ۱۰ سال آینده نقش اساسی خواهد داشت. در واقع با گسترش هر روزه آلودگیهای محیط زیست در کشورهای مختلف جهان همراه با صنعتیتر شدن آنها، نقش شرکتهای صنعتی در آلودگی محیط زیست پررنگتر شده است. دنیای جذاب، عجیب و غریب و گاها ترسناک تکنولوژی در این سال ها روند بسیار سریعی را در پیش گرفته و تکنولوژی های مدرن روز به روز در حال پیشرفت در عرصه های مختلف هستند. یک داستان کوتاه جذاب، اما نادرست برای آن که به طور واقعبینانه هر زمانی در آینده نزدیک رخ دهد!

مطرح است. ثانیاً این کار به کاهش جمعیت کشاورزان و در نتیجه افزایش مهاجرت به شهرها و مشکلات ناشی از آن منجر میشود. چیزی که منجر به ادغام مزارع خانوادگی کوچک به صورت واحدهای عظیم کشاورزی و حداکثر کاهش جمعیت نیروی کار یعنی کشاورزان شده است. او با بیان اینکه مالکیت خصوصی به معنای کنونی آن در بنگاههای بزرگ و کوچک مساوی هم نیست، تاکید میکند که تنها در بنگاههای کوچک است که مالکیت خصوصی طبیعی و متناسب است. به گفته او سازمان بزرگ در جهان مدرن اجتناب ناپذیر است، اما مسئله این سازمانها ایجاد نظم به بهای از بین بردن آزادی و خلاقیت است. کتاب «کوچک زیباست» نوشته شوماخر از نخستین کتابهایی بود که توسعه لجام گسیخته اقتصادی را زیر سوال برد و با انتشار دیدگاههای خود انقلابی در عرصه تئوری پردازی توسعه ایجاد کرده است. به گونهای که این عاملهای یادگیرنده بتوانند عملکرد اجزا خود را بهبود دهند و اعمال بهتری را تولید کنند. از سوی دیگر تکنولوژی باعث شده است تولید ِ کارخانهای به کاری قطعه قطعه و بی معنا برای کارگر تبدیل شود.

آنها یک صفحه اصلی دارند که نمرات کسب شده توسط مدلهای مختلف محبوب را نشان میدهد تا به محققان کمک کند که برای پروژههای آینده خود اهدافی بهینهتر تعیین کنند. دره سیلیکون به تنهایی معادل 45 درصد از مجموع سرمایه گذاری و ارزش خروج 20 اکوسیستم برتر جهان (شامل خود دره سیلیکون) را در اختیار دارد. تاثیر دره سیلیکون در مقیاس منطقه ای و جهانی غیر قابل انکار است. دستاورد حاصل شده در مقایسه با نتایج به دست آمده از متوسط انحراف از میانگین، نتایج قابل قبولی بود. اما با کمی سازگاری با آن میتوان به نتایج درخشانی دست یافت. تبدیل شدن چنین امری به واقعیت حداقل برای سال 2024 کمی دور از ذهن به نظر می رسد. موتورهای جستجوگر در این سال مانند یک تراشه در مغز انسان بوده و امکان جستجوی مطالب با اشاره ذهن و زبان امکان پذیر می شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، هوش مصنوعی قادر است یک عکس را توسعه داده و بخش هایی را به آن بیافزاید. با این حال همانطور که از اسمش پیداست همه این ها چیزی جز پیش بینی نیستند.

طبق برآوردها، تا سال 2025 هوش مصنوعی با انجام برخی از کارهای پیچیده امروزی با کارایی زیاد، زندگی روزمره ما را به میزان قابل توجهی بهبود خواهد داد. انرژی خورشید به راحت ترین حالت برای همه انسان ها قابل دسترسی خواهد بود. به صورت واضح قابل مشاهده است که هوش مصنوعی امروز همه جا مورد استفاده قرار می گیرد و به دنبال هر چیزی که در سطح اینترنت باشید و یا بخواهید کارهای اینترنتی خود را انجام دهید، می توانید به راحتی از دستیارهای هوشمند مانند Alexa و Siri استفاده کنید. در این گزارش آمدهاست که پس از خاموشی در نقاط مختلف، معمولاً شش تا ۱۰ ساعت طول می کشد تا مشکل برطرف شود و منبع تغذیه از سر گرفتهشود. تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که نه تنها ساعت های هوشمند پوشیدنی وجود دارند بلکه فناوری های پوشیدنی دیگری نیز وجود دارد. از محصولات جالب توجهی که در این نمایشگاه عرضه شد، میتوان به خودروی فارادی که پرشتابترین خودروی دنیاست، انواع روباتها، پهپادهای گوناگون، تجهیزات متنوع برای خانههای هوشمند و لپتاپها و دیوایسهای مختلف اشاره کرد. بنابراین میتوان اسکنر عنبیه را به دلیل سختی بسیار زیاد عملیات کپی الگوی عنبیه، بسیار امنتر از حسگر اثر انگشت دانست. تعمیرات موبایل اپل هم اکنون نیز مراحل بسیار پیچیده ای داشته و با سختی های زیادی همراه است.

بخوان  چهار نکات از یک موبایل Professional

آقای ری کرزوایل پیش بینی می نماید که در سال 2043 تکنولوژی به قدری پیشرفت خواهد کرد که انسان خواهد توانست اعضای بدن و بدن خود را به هر شکلی درآورد. نامیرا شدن یکی از آرزوهای بزرگ در ذهن انسان می باشد. در این سال امکان پرورش اندام های حیاتی انسان وجود خواهد داشت. این در حالی است که هر کدام از این عناصر میتوانند تا حدی در هر دو نوع مالکیت وجود داشته باشند. شوماخر در این بخش با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم توسعه به شهرهای بزرگ محدود میشود، نتیجه این نوع توسعه را نابودی ساخت اقتصادی روستاها و لذا مهاجرت تودهای به شهرها و اداره ناپذیری شهرها میداند. سیستمهای خُبره به دستهای خاص از نرمافزارهای رایانهای اطلاق میشود که در راستای کمک به متخصّصان انسانی یا جایگزینی آنان در زمینههای محدود تخصّصی تلاش دارند. در این سال گویا خودروهای هوشمند جایگزینی برای خودروهای معمولی شده و استفاده از خودروهای این چنینی برای بشر اجباری می شود. وی همچنین به سوی دشمنان قدیمی، دست دوستی دراز کرد و حالا شرکت هایی نظیر Salesforce و Oracle از همکاران مایکروسافت به حساب می آیند نه رقبایش. همچنین رباتها میتوانند علفهای هرز را از بین ببرند و برای مثال استفاده از علفکشها را کاهش دهند.

در حال حاضر شرکت ها از machine learning استفاده می کنند تا تشخیص بهتر و سریعتری نسبت به انسان انجام دهند. منظور ترموستات های هوشمندی است که دما را بر اساس تنظیمات شما تنظیم می کند، چراغ های هوشمندی که رنگ و شدت چراغ ها را براساس زمان و خیلی بیشتر تغییر می دهند. فیسبوک ادعا می کند که بر اساس مطالعات تاثیری که بر اقتصاد گذاشته قریب به 4 میلیون شغل (شامل تولید کنندگان نرم افزار و بازاریابان) در سراسر جهان ایجاد کرده است. هوش مصنوعی را می توان به عنوان ضعیف یا قوی طبقه بندی کرد. در سال ۲۰۰۴ تلویزیون مرکزی چین، ما را به عنوان یکی از ده رهبر کسب و کار انتخاب کرد. با این حال، همینطور که این فناوری به یک جریان اصلی تبدیل میشود، شرکتها میتوانند با عرضهی محصولات خود در این زمینه، اعتبار ویژهای کسب کنند. در این نمایشگاه شرکتهای برجسته مهمترین ابتکارات خود در زمینه خدمات و محصولات فناوری اطلاعات را ارایه میکنند. این در حالی است که اولین رتبه در این فهرست به «استفان جی همسلی» مدیرعامل شرکت UnitedHealth Group یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

موبایل ها روز به روز پیشرفته تر شده و گاها دستگاه ها حتی می توانند خودشان را نیز تعمیر کنند. شاخص رشد (Growth Index): برای هر اکوسیستم یک شاخص رشد محاسبه شده است که میزان توسعه را می سنجد. مدیر فنی شرکت گوگل در یک مصاحبه کامل به معرفی و پیش بینی آینده تکنولوژی در جهان پرداخت و برخی از واقعیت های یرا که در ذهن خود و یا ذهن گوگل می پروراند، را به زبان آورد. صحبت ها درباره اینکه چه زمانی شکل کاملی از زندگی هوشمند می تواند خلق شود، نیز بر سر زبان ها افتاده است. هسته اصلی معرفی قدرت هوش مصنوعی در محیط آزمایشگاه عملیاتی، نظارت بر عملیات و ارایه مستمر و مداوم بینشهایی پیچیده است. در این داستان ها، هوش و قدرت بی اندازه این مخلوقات انسان نما با جایگاه آن ها به عنوان برده دچار تضاد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد. چاپگرهای سه بعدی در این سال می توانند اعضای بدن انسان را چاپ کنند. ماشین هوشمند به دستگاه یا وسیلهای اتلاق می شود که مانند انسان از هوش بر خوردار بوده و بتواند وظایف و کارهایی که به آن محول میشود را به راحتی انجام دهد. این خود عامل بسیار مهمی است که به انسانها و حیوانات اجازه میدهد بهطور مستمر و با تکیه بر دانش قبلی خود فرآیند یادگیری را دنبال و همواره از تجارب قبلی خود استفاده کنند.

بخوان  کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای مرکز مشاوره پدرام | 1biti
ادامه این بخش از مقاله «چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم» به بررسی یادگیری کدنویسی برای هوش مصنوعی اختصاص دارد. سال 2021 از نظر مدیر فنی شرکت گوگل به سال اینترنت های نسل جدید و وایرلس در جهان اختصاص دارد. این هوش ابتدایی ترین کانون توجه ما را به خود اختصاص می دهد در واقع PQ آگاهی جسمی و نحوه استفاده ماهرانه از آن را شامل می شود. این دانش از نتایج کارهای استیو بلنک (Steve Blank) و اریک ریس (Eric Ries) قابل مشاهده است که منجر به جنبش استارتاپ های ناب گردیده و امروزه به عنوان چارچوب و راهنمایی برای کارآفرینان در سراسر جهان به حساب می آید.

نویسنده تاکید میکند که باید حاکمیت اقتصاد سودمحور را به پرسش کشید و از این اعتقاد که تکنولوژی مشکلات بشر را حل میکند سایت 1biti دست برداشت. شوماخر با بیان اینکه اقتصاد خود را از تمام ساحتهای دیگر جدا کرده است، تاکید میکند در اقتصاد مدرن مهم فقط سود مالی یک فعالیت است، بدون اینکه توجهی به زیان آن برای دیگر بخشها شود. به گزارش مجله خبری نگار، موضوع توسعه و نحوه نگاه به آن بدون شک یکی از بزرگترین چالشهای کشورها در نیمه دوم قرن بیستم و نیمه اول قرن بیست و یکم بوده و هست. به باور نویسنده، اهداف صرفاً مادی و سودمحوری بدون توجه به دیگر ابعاد زندگی، به اقتصادی هیولا وار منجر میشود که نتیجهاش انهدام جهان است.

نکته جالب اما این است که یک چهارم این تعداد از برندهای برتر، در اختیار بزرگترین شرکتهای تکنولوژی جهان است که بیشترین تاثیر را در زندگی افراد مختلف جهان داشتهاند. اینتل تاکنون 11 شرکت فناوری بزرگ و کوچک را خریداری کرده است که بزرگترین آنها McAfee است که در 19 آگوست 2010 به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری شد. شوماخر با اشاره به کارایی توسعه منطقهای تصریح میکند اگر ما به فکر توسعه کل یک واحد سیاسی باشیم نتیجهاش توسعه کلان شهرها و عدم توسعه شهرهای کوچک و روستاهاست. یک حقیقت کوچک تلخ در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین این است که آنها در برخورد با ابهام، مناطق خاکستری و درک زمینه های اطلاعاتی نمیتوانند بخوبی کار کنند. پیشنهاد تغییر یک پیشنهاد چالش برانگیز و ترسناک برای سازمان های موفق است. چالش اصلی ما در موبایل سلام و سایر مراکز تعمیرات موبایل نیز می تواند در پیش بینی آینده تکنولوژی در جهان در صنعت موبایل نهفته باشد. نیروی کاری که می داند مشتری شما به کدام هتل علاقه مند است و در تماس بعدی ابتدا همان هتل را به او پیشنهاد می کند.

در علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی علمی به حساب میآید که روی سیستمها و دستگاهها برای تعامل با محیط و عملکردی مفید به وجود آمده است. در حقیقت خود این نام از برنامه نویسی PRO در LOGIC میآید. مدیر فنی این شرکت نیز تکنولوژی های ممکن تا سال 2050 را پیش بینی کرده و نظر خود را در این باره بازگو کرد. تحلیل سبد بازار یا Market Basket Analysis از مهمترین روشهای تحلیل و بررسی دادههای فروش جهت کشف الگوهای خرید است که به واسطه الگوریتمهای هوش مصنوعی، سبد خرید کاربران را پردازش کرده و الگوهایی بر مبنای آن مییابد تا فروشنده بتواند درک بهتری نسبت به خریداران بالفعل خود داشته باشد و حدسهای دقیقتری نسبت به خریداران بالقوه نیز به دست بیاورد. بینایی ماشین (Machine Vision) فناوری و روشهای مورد استفاده برای بهبود شناسایی و تحلیل خودکار مبتنی بر تصویر در کاربردهایی مانند بازرسی خودکار، کنترل روند و هدایت روبات در صنعت است. به گفته او دانشمندان اختراعات و اکتشافات شأن را در ذات خود خنثی میدانند و مسئولیت استفاده دیگران از آن را بر عهده نمیگیرند؛ این در حالی است که جامعه بشری به علت استفاده نابخردانه از علم و تکنولوژی در خطر نابودی است. در این بخش به انواع آنها از جمله هوش مصنوعی نمادین، شبیهسازی شناختی، هوش مصنوعی مبتنی بر منطق، پادمنطق یا ناهنجار، مبتنی بر دانش، زیرنمادین، هوش تجسمی، هوش محاسباتی و محاسبات نرم و یادگیری آماری اشاره و بهصورت کلی به آنها پرداخته میشود.