معرفی ۱۱ تکنولوژی برتر در ۳۰ سال آینده 1 بیتی

از آنجایی که این زبان برنامه نویسی میتواند مجموعه دادههای گستردهای را مورد بحث و بررسی قرار دهد، در توسعه نرم افزارهای آماری، تجزیه و تحلیل دادهها و «تجسم یا مصورسازی دادهها» (Data Visualization) استفاده میشود. همچنین این زبان، در «تعادل بار پویا» (Dynamic Load Balancing)، «کَش تطبیقی» (Adaptive Cache) و مدیریت حافظه به خوبی عمل میکند و به همین دلیل جهت ساخت فریم ورکهای مقیاسپذیر برای دادههای بزرگ انتخاب خوبی است. مورد بعدی انتخاب خودکار مدل است که دادهها را با بهترین نوع مدلی که با آن تناسب دارد مطابقت دهد، برای نمونه از الگوریتمهای طبقهبندی استفاده کند یا رگرسیون. اینکه بتوانند پیام دریافت کنند و مطمئن شوند که پیام را کامل دریافت کردهاند. فرض اساسی یادگیری ماشینی ایجاد الگوریتمی است که می تواند داده های ورودی را دریافت کند و از تجزیه و تحلیل آماری برای پیش بینی مقدار خروجی در یک محدوده قابل قبول استفاده کند.

همچنین با وجود گذشت بیش از سه سال از فیلترینگ تلگرام این پیامرسان با ۴۹ میلیون کاربر در داخل، دومین پیامرسان از حیث تعداد کاربر ایرانی است. اینستاگرام نیز میزبان ۴۷ میلیون کاربر در ایران است. در این طراحی، وزارت ارتباطات مکلف شده علاوه بر اینکه بستر ایجاد جویشگر ملی را فراهم کند؛ پیامرسانها را نیز تا رسیدن به ظرفیت ۵۰ میلیون کاربر فعال توسعه دهد. طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ضریب نفوذ اینترنت پهنباند در کشور از۷/۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱/۲۸ درصد در سال جاری رسیده است. همچنین میزان دسترسی مردم به اینترنت پهنباند سیار نیز رشدی چشمگیر داشته است.

دکتر حسین نیک کار، پژوهشگر و مخترع برتر ملی و بین المللی از خراسان جنوبی، در جشنواره ۲۰۲۱ قطر خوش درخشید و تکنولوژی هایش جزء ۱۰تکنولوژی برتر سایت 1biti جهان قرار گرفت. در میان کشورهای برتر در زمینه سرعت اینترنت ثابت در جهان، امارات(۱۹۰ مگابیت بر ثانیه)، کره جنوبی(۱۸۹/۲ مگابیت بر ثانیه) و قطر(۱۷۰/۷۷ مگابیت بر ثانیه) پرسرعتترین اینترنت همراه را ارائه میدهند. از سال ۲۰۰۶ و زمانی که برای اولین بار ارزش مجموع برندهای برتر دنیا به یک تریلیون دلار رسید، ارزش برندهای برتر جهان ۲۴۵ درصد رشد داشته است. عواملی که در نصب اینترنت ای دی اس ال تاثیر می گذارند معمولا مهم بوده و نقش موثری در کیفیت دارند. در واقع باید گفت که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده بر پایه فناوری بلاک چین (Blockchain) هستند که حقیقتاً نقش یک پایگاه داده را برای رمزنگاری، ثبت و ایمن سازی تراکنشهای دیجیتالی بازی میکنند. در هر حال درست است که وب و اینترنت دو موضوع مرتبط هستند اما به هیچ عنوان نمیتوان این دو را هم معنی دانست. تعداد اشتراک پهن باند ثابت از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراک در سال ۹۲ به ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراک در سال جاری و در حوزه اینترنت پهن باند سیار هم از اشتراک صفر در سال ۹۲ به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال ۹۹ رسیده است.

این زبان انتخابی مناسب برای برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب میآید؛ زیرا توانایی مدیریت الگوریتمهای پیچیده و جریانهای دادهای را دارد. زیرا از ویژگی ادغام AI در برخی نمونههای نرمافزارهای فروش هوش تجاری بصورت آزمایشی استفاده شده است. در سالهای اخیر، FDA و قانونگذاران اروپایی، برخی استفادههای تجاری از تشخیص مبتنیبر کامپیوتر را تصویب کردهاند؛ بااینحال برآورده کردن تقاضاها و نظارت مستلزم زمان چشمگیری است. بر این اساس، آگاهی از برخی اصطلاحات، اطلاعات و مسیرهای رشدصنعت و توسعه در جهان، ظرفیتهای انعطاف پذیری حرفهای و ابقا در مقامهای مهم را تسهیل میکند. اعضای کمیته رهبری طی چند ماه آینده به طور ویژه بر پهنای باند، بهرهگیری از دیجیتال و سرمایهگذاری برای توسعه زیرساختها تمرکز خواهند کرد و بر مبنای “قانون مشاغل و سرمایهگذاری زیربنایی” از بودجه لازم برای پیادهسازی این پروژهها بهرهمند خواهند شد. یک درخواست برای نظرات (RFC) یا مجموعه ای از RFC ها مستند می شود. هر گاه تعدادی عضو در یک مجموعه در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند، یک شبکه به وجود میآید.

اغلب مردم پهنای باند را برابر با سرعت اینترنت میدانند. طبق این گزارش میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در سراسر جهان ۵۵/۰۷ مگابیت بر ثانیه (یک مگابیت هشت برابر یک مگابایت است) و میانگین سرعت آپلود نیز ۱۲/۳۵ مگابیت بر ثانیه است. بر خلاف تصور، حجم اطلاعاتی که در وب مخفی وجود دارد، چیزی بیش از 20 برابر آن چیزی است که در وب معمولی مشاهده میکنیم. اعمالی که درگذشته انجام میدادند به امری روزمره تبدیل شده و دیگر اعمال هوشمندی بهحساب نمیآیند. خلق آینده با تکنولوژی شبیه به محصولات هوشمندی است که در منزل کاربرد دارند و در بازار مصرف محصولات تکنولوژیک به فروش میرسند. هوش مصنوعی به ساخت ماشینهای هوشمندی تاکید دارد که اعمال و رفتارشان مانند انسان باشد. صفحه ای که شما در حال مشاهده آن هستید با استفاده از همین زبان نشان گذاری HTML نوشته شده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما برای ارتباط با دوستان خود به صورت غیرحضوری چه راه هایی پیش رو دارید؟ گره یا Node (در شبکهها و گرافها) چه مفهومی دارد؟ در مقابل اگر وب به وجود نمیآمد، مطمئنا اینترنت به اندازه ای که الآن در حال مشاهده آن هستیم گسترده نمیشد و صرفاً در حد چند روش ارتباطی باقی میماند.

بخوان  QRS تکنولوژی پرتوشناسی با تخفیف ویژه فروشگاه پزشکی مد اسمارت | 1biti

از صحبتهای مسئولین این حوزه پیداست دغدغه توسعه و برقراری شبکه ملی اطلاعات تنها به مسائل اقتصادی مرتبط نیست. کارشناسان این حوزه بر این باورند که یکی از اصلیترین دلایل تاخیر اجرای عملی شبکه ملی اطلاعات، تعلل در ابلاغ معماری شبکه اطلاعات بوده. در این بین، قوانینی برای متصل شدن به دنیای وب وجود دارد که به آن پروتکل میگویند. آیا واقعا به یک تکنولوژی بسیار گسترده، پیچیده و مدرن برای پرینت سه به بعدی نیاز است؟ ردههای بعدی نیز متعلق به روبیکا با ۲۶ میلیون، سروشپلاس با ۲۳ میلیون، فیسبوک با ۱۷/۲ میلیون، بله با ۷ میلون، گپ با ۵ میلیون، ایتا با ۳ میلیون، لینکدین با ۲/۷ میلیون و توییتر با بیش از ۲ میلیون کاربر، دیگر پلتفرمهای اجتماعی پرکاربر در میان ایرانیان هستند. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به شرح روش ذخیره مدل پرداخته شده است. هر چه افزایش پیدا کند مقادیر بیشتری از bitها امکان جابهجایی دارند. هر چه پهنای خیابان بیشتر باشد امکان حضور ماشینهای بیشتری روی آن وجود دارد. این اصطلاح در واقع اشاره به میزان اطلاعاتی دارد که در یک ارتباط اینترنتی در و در محدوده زمانی مشخصی جا به جا میشود و بیشتر با واحد مگابیت بر ثانیه Mbps سنجیده میشود هر چند واحد گیگابیت بر ثانیه نیز برای سنجش آن کاربرد دارد.

موادی که اندازه آنها حدود 100 نانومتر می رسد. چگونه می توانیم اندازه گیری کنیم که آیا هوش مصنوعی مانند یک انسان عمل می کند؟ در حقیقت شما با استفاده از اینترنت اشیا به آسانی میتوانید با تلفن همراه خود به سیستم مرکزی وصل شده و ربات، سنسور، دوربین، سیستم آبیاری، کوددهی و یا هر چیز دیگری که در اختیار دارید را کنترل کنید. اطلاعاتی که میتوانید در هرجای دنیا و هر سیستم دیگری به کمک اینترنت آنها را بازیابی کنید. این شبکه های کوچک میتوانند رایانه ها و تلفن های شما که با استفاده از مودم به اینترنت وصل میشوند باشد تا شبکه های بزرگتر و صنعتی در شرکت ها و کارخانجات. تصور کنید که منزل شما در یک شهر آزاد و بزرگ قرار دارد. نکته جالب توجه این است که میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان از ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ مگابیت بر ثانیه رشد داشته است که نشان از تاثیر گسترش نسل پنجم اینترنت همراه ۵g در جهان است. این ارقام برای اینترنت ثابت به ترتیب ۱۰۷/۵ و ۵۸/۲۷ مگابیت بر ثانیه را نشان میدهند.

مفهوم دیگری در دنیای وب وجود دارد که تعاریف آن را جا به جا میکند. اینترنت و وب دو مفهوم جداگانه هستند. در این مقاله به تفاوت اینترنت و وب میپردازیم و اطلاعات کاملی را در مورد هر کدام به صورت جداگانه بیان میکنیم تا در انتها به تفاوت این دو برسیم. ایدهٔ استفادهٔ توصیفی محاسبهٔ اولیه برای بیان خصوصیات حل مسئله یکی از محوریتهای پرولوگ است که برای علم کامپیوتر بهطور کلی و بطور جزئی برای زبان برنامه نویسی هوشمند مورد استفاده قرار میگیرند. در گذشته اگر کسی میخواست در کسب و کار خودش به معروفیت برسد و به یک برند تبدیل شود، لازم بود که چندین سال با یک برند در یک مکان خاص کار کند تا همه او را بشناسند و سراغ او بیایند. چندین بسط و توسعه از منطق برای مدیریت حوزه های خاصی از دانش طراحی شده است مثل: منطق توصیفی، حساب موقعیت(situation calculus)، حساب رویداد(event calculus) و حساب روان (fluent calculus) (برای تظاهر رویدادها و زمان)؛ حساب اتفاقی (casual calculus)، حساب باور (belief calculus) و منطق موجهات (modal logics). در تصورات بیشتر افراد، هوش مصنوعی ممکن است تنها چندین خط کد باشد، درحالیکه نحوه استفاده از همین کدها میتواند منجر به ایجاد تغییرات قابلتوجهی در جامعه و رفتار انسانها شود؛ بنابراین، هوش مصنوعی چیزی فراتر از خطوط کد است.

بخوان  فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

آیا مدتزمانی که در جلسات سپری میکنید، واقعا مفید و سودمند است؟ وبسایت Speedtest به صورت ماهانه گزارشی از وضعیت سرعت اینترنت در سراسر جهان منتشر میکند. در سال 1950، آلن تورینگ مقاله ای را در رابطه با هوش مصنوعی منتشر ساخت که بعد ها به تست تورینگ مشهور شد. در بستر اینترنت است که از طریق صفحات وب (Web Pages) انجام میشود و معمولاً از مرورگرهای وب (Web Browsers) برای این کار استفاده میشود. همزمان که همهگیری ویروس کرونا در کنار معایب و شکهای بزرگی که برای جامعه بشری همراه داشت، باعث رشد میلیاردی بیزینسهایی که ارتباطات و خرید یا خدمات آنلاین را ارائه میدادند منجر گردید. هستند. در انتها نیز، سینما و محل موردنظر شما، همان دنیای وب است که با استفاده از آدرس (URL) به آنها میرسید. این URL ها اغلب شما را به صفحات HTML میرسانند. شما برای اتصال به وب، در دنیای اینترنت از URL ها و مرورگر هایی چون کروم، فایرفاکس و… وب، تنها بخشی از دنیای اینترنت است. صفحات HTML همان صفحات سایت ها و اجزای دنیای وب هستند. دنیای فناوری یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد جهانی است. هتل اسپیناس خلیج فارس در تهران گرفته تا هتل مارینا پارک در کیش، را روزها قبل از سفر به این مناطق رزرو کرد.

این فناوری از ترکیبــی از شبکه عصبی کانولوشن و شبکه عصبی گراف استفاده میکند که با تشخیص خودکار تعداد خطوط و انواع جادهها و موانع پیش رو، زندگــی را برای کاربران آسانتر میکند. در اینجا هر نرون در شبکه عصبی یک قانون در پایگاه دانش می باشد و با استفاده از محاسبات عصبی روش استنتاج را پیاده می کنیم. DEEP WEB یا وب مخفی و عمیق قسمتی از دنیای وب و اینترنت است که اغلب افراد حتی از وجود آن هم بی خبر اند. این شبکه های کوچک و بزرگ با استفاده از وسایلی که گفته شد به اینترنت متصل میشوند و هرروز این شبکه جهانی را بزرگ و بزرگتر میکنند. الگوریتمهای تعیین مسیر حرکت، پرندههای بدون سرنشین را در مورد چگونگی و مکان حرکت راهنمایی میکنند. 4. برای فعال سازی ذخیره اینترنت همراه باید گزینه که در قسمت ذیل است را از حالت خاموش به حالت روشن تبدیل کنید.

آن (مشاوران روبو) میتواند بر اساس تغییرات انی در بازار تنظیم شود و به اقتضای ان داراییها را تنظیم کند. در این طرح کلان تاکید شده که حداقل ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل داخلی توسط تولید کنندگان داخلی تامین شود. اغلب پروژههای تحقیقاتی دنیا نشاندهنده آن هستند که ارزش بازار هوش مصنوعی با توجه به رشدی که در سالهای اخیر داشته است، میتواند تا سال 2025 به رقم 391 میلیارد دلار و فراتر از آن برسد. توجه مهم 1 : آموزش ذیل با استفاده از گوشی اندرویدی سامسونگ فراهم شده است و بنابراین اگر گوشی سامسونگ و یا در کل گوشی اندرویدی دارید، با استفاده از آموزشی که در ادامه توضیح داده شده است، می توانید اقدام به مدیریت ذخیره اینترنت همراه گوشی بپردازید. این رویکرد می تواند به زودی به ظهور یادگیری نیمه-نظارت منجر شود، جایی که سیستم ها می توانند یاد بگیرند که چگونه می توانند وظایف خود را با استفاده از مقدار بسیار کمتری از داده های برچسب خورده نسبت به آنچه امروزه برای سیستم های آموزشی با استفاده از یادگیری نظارت شده ضروری است، انجام دهند و دیگر نیازی به دخالت انسان برای یادگیری ماشینی وجود ندارد.

یک خط تست راهآهن معلق با انرژی جدید که شبیه به یک پاندای غول پیکر است، در چنگدو استان سیچوان چین دیده شده است. سپس با مرورگر فایرفاکس، آن را برای یک خط تلفن دوم و با مرورگر کروم، آن را برای خط سوم فعال کنید. گوگل کولب ابزار گوگلی است که برنامهها، فریم ورکها، کتابخانهها و همه موارد مورد نیاز برای یک پروژه هوش مصنوعی را از قبل و به صورت نصب شده، دارد. حجم اقتصادی این شرکت که بزرگترین شرکت کرهجنوبی به شمار میرود، از حجم کل اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان، بزرگتر است. اینترنت یکی از ابزارهایی است که این روزها برای هر یک از ما کاربرد دارد و چیزی که بیشتر برای برخی از ما می تواند گاها اهمیت بیشتری پیدا کند، نحوه مدیریت آن می باشد که زودتر حجم اینترنتی که به تازگی خریده ایم به اتمام نرسد. او در تعریف این مساله میگوید: «برای کلیه قوانین خرد جمعی که توجه پژوهشگران هوش مصنوعی را به خود جلب کرده، حجم زیادی از استثناعات وجود دارد. فناوریهای پیشگام: فناوریهایی که میتوانند در آینده به فناوریهای مهم و رقابتی تبدیل شوند. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تکنولوژی بخشهای مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و برای اینکه صنایع و شرکتهای متفاوت بتوانند قدرتمندانه به پیشرفتهای خود ادامه دهند، لازم است با تکنولوژیهای روز دنیا همراه شوند؛ این فناوریها از زمان پیدایش خود تا کنون پیشرفتهای زیادی داشته و هر روز فناوریهای جدید به فهرست آنها اضافه میشود.

بخوان  رمز و راز غیرقابل توضیح به تکنولوژی کشف شده است

هوش مصنوعی را شاید بتوان توانایی رایانه برای شناسایی تعدادی متغیّر (به نمایندگی از محیط اطراف)، سپس اتخاذ تصمیم در راستای رسیدن به هدف، ارزیابی میزان موفقیت، یادگیریِ بهترین روش به وسیله مرور کردن تجربیات گذشته، و اصلاح تصمیمات آتی در راستای افزایش دقت تعریف کرد. در واقع، یک برنامهٔ کامپیوتری را در نظر بگیرید که قابلیت تعمیم دادن تجربیات را ندارد و اگر این برنامه قبلاً با استفاده از تکرار در مورد تعدادی از افعال باقاعدهٔ انگلیسی آموزش دیده باشد، با مواجه شدن با کلمهٔ جدیدی مانند Jump قادر نخواهد بود حالت گذشتهٔ آن حدس بزند مگر اینکه قبلاً با کلمهٔ Jumped آموزش دیده باشد. «استخراج نظرات» (Opinion Mining) که همچنین با نام «تجزیه و تحلیل احساسات» (Sentiment Analysis) هم از آن یاد میشود، برای جستوجو کردن اینترنت در مورد عقاید و عبارات احساسی به کار میرود. به همین دلیل است که میخواهیم کل کسبوکارمان را متحول کنیم، برای به دست آوردن رشد بیشتر توسعه یابیم و در مورد آینده تکنولوژی اطلاعات کاملا متفاوت فکر کنیم. بر اساس گزارشی که به تازگی نوینهاب در مورد پلتفرمهای اجتماعی (پیامرسانها و شبکههای اجتماعی) منتشر کرده است، پیامرسان واتساپ با ۵۰ میلیون کاربر، پرکاربرترین پیامرسان در میان ایرانیان است. فصل اول، تعریفی از AI ارائه و پیشینه فرهنگی را برپا میکند که هوش مصنوعی بر اساس آن توسعه یافته است.

است. محتوای این درس تاکیدی بر تفاوت چهار واژه است که گاهی ممکن است به جای یکدیگر به کار بروند و یا به تفاوتی که میان آنها وجود دارد توجه نشود. به جای یکدیگر به کار نبرند. اما قاعدتاً وقتی در فضای دیجیتال از شبکه یا Network صحبت میکنیم، منظورمان دو یا چند وسیلهی دیجیتال است که با یکدیگر در ارتباط هستند. همچنین در مورد اینترنت داخلی نیز این رقم در آغاز دولت یازدهم (مرداد ۹۲) ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود که طبق آخرین آمار در سال ۹۸ به ۲۴ هزار و ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسید. این مسئله به کاهش هزینههای داخلی اینترنت میانجامد. قاعدتاً بحث این پروتکلها در این درس نمیگنجد. این درس، قرار نیست یک درس تخصصی حوزه دیجیتال باشد.

یادگیری عمیق یکی از مرسومترین رویکردهایی است که امروزه برای برنامهریزی متفاوت یک ماشین از آن استفاده میکنیم. به هیچ عنوان اتصال به دیپ وب را به شما پیشنهاد نمیکنیم این قسمت را صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شما بیان کردیم. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این همایش تنها به یک همایش تخصصی منوط نمیشود، بلکه شرکت کنندگان در آن افراد درجه یک در حوزههای علمی مختلف و در سطح جایزه نوبل هستند، بنابراین با تشکیل جلسهای با حضور دکتر ظریف از وزارت امور خارجه درخواست کردیم که به دانشگاه در زمینه ارتقا سطح همایش کمک کنند. با توجه به آمار بالای دسترسی ایرانیان به موبایل و اینترنت همراه، بیشترین استفادهای که کابران آماتور از اینترنت در ایران میکنند مربوط به فعالیت در شبکههای اجتماعی و پیامرسانهاست. مثلا میتوانیم برای استفاده از تلفن همراه در زمان غذاخوردن، در موقعیتهای اجتماعی مثل مهمانیها یا قبل از خواب مرز تعیین کنیم. عامل دیگری که توانایی خودروهای خودران را تحت تاثیر قرار میدهد امنیت برای مسافران است.