همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

این در حالی است که جوراب‌های مذکور تنها در میان بافت خود حاوی نانوذرات هستند. تحلیلگران بر این باورند که فناوری نانو به همراه دو علم دیگر به نام های فناوری زیستی و فناوری اطلاعات IT ، سه شاخه علمی هستند که با یکدیگر، موج چهارم انقلاب صنعتی را شکل خواهند داد. علم و فناوري نانو (نانو علم و نانو تكنولوژي) توانایي به دست گرفتن كنترل ماده در ابعاد نانومتري (مولكولي) و بهره برداري از خواص و پديده هاي آن در مواد و ابزارها است. با توجه به پیشرفت سریع و دامنه گسترده علم، فناوری نانو کاربردهایی را به همراه دارد که بشر تاکنون از انجام آن به کلی عاجز بود. در این مقاله سعی شده است نشان داده شود که فناوری نانو – بهره برداری از ماده هنگامی که عمداً در مقیاس بسیار کوچک ساخته شده باشد – چگونه می تواند مزایای بسیار زیادی را فراهم کند، همانطور که هر فناوری مفیدی باید داشته باشد.

  • این کار اولین ادغام یک نانو عنصر محاسباتی شناختی – ممریستور – را در یک نوسانگر اسپینترونیک دیگر نشان داد.
  • پیشرفت در تجهیزات شناسایی، سیستم های دفاع هسته ای، افزایش عمر کاری تجهیزات نظامی و مقابله باعوامل مخرب شیمیایی در صحنه های نظامی مدیون استفاده از ذرات نانو در صنایع امنیتی است که در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته است.
  • پنجره های شیشه ای قرون وسطایی نمونه ای از نحوه استفاده از فناوری نانو در دوران پیش از مدرن است.
  • این وسیله که توسط دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر در مجله Science Advances توضیح داده شده است به اندازه کافی انعطافی است که می توانید آن را مانند انگشتر، دستبند یا هر وسیله جانبی دیگری که پوست شما را لمس می‌کند، بپوشید.
  • اصطلاح فناوری نانو برای اولین بار درسال 1974 توسط نوریوتانیگوچی از دانشگاه توکیو برای اشاره به توانایی های مهندسی مواد با دقت بالا به جزئیات ماده به کار برده شد .
بخوان  روند سریع بهبود و رشد تکنولوژی در جهان 1 بیتی

در آن زمان هنرمندان فقط نمی دانستند فرایندی که برای خلق این آثار هنری زیبا به کار بردند در واقع منجر به تغییر در ترکیب مواد مورد استفاده آن ها شد. نانو فناوری دانشی به شدت میان‌ رشته‌ ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی ، داروسازی و طراحی دارو ، دامپزشکی، زیست‌ شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مرتبط است. فناوری نانو یا همان نانوتکنولوژی این امکان را به قرار می دهد تا بتوان به راحتی اتم ها و مولکول های تشکیل دهنده مواد را دید و آن ها را به صورت خاص کنترل کرد. طی دهه های اخیر، توجه تحقیقات علمی در سرتاسر جهان به سمت مطالعه رفتار مواد در مقیاس اتمی جلب شده است. در اکثر زمینه های علمی و مهندسی می توان اثری از نانوتکنولوژی یافت. امروزه نانو علمی فراگیر است به نحوی که شیمی دانان، فیزیک دانان، پزشکان، مهندسان، مدیران مالی و طرفداران محیط زیست در جهت ارتقای جامعه از طریق علم نانو با یکدیگر همکاری می کنند.

http://118amoozesh.ir

علاوه بر این چنانچه در بحث معرفی فناوری نانو در نمناک بیان شده است ، نانوتکنولوژی به دنبال حذف خطرات مرتبط با ارگانیسم های اصلاح شده است. بنابراین، استفاده گسترده از نانوتکنولوژی منجر به تولید بهتر و بیشتر غذا برای جلوگیری از قحطی شده است که ادعا می کند در بسیاری از کشورها جان خود را از دست داده است. همانگونه که اشاره شد بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال پيشرفت، برنامه‌هايي را براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مي‌نمايند. • مواد زیست سازگار با کارآيي بالا، از توانايي بشر در کنترل نانوساختارها حاصل خواهدشد.

بخوان  معرفی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان | 1biti

درمان های سرطانی در حال حاضر محدود به جراحی، تشعشع درمانی، هورمون و شیمی درمانی است. هر چهار تای این روش ها آسیب به بافت های طبیعی و گاهی از بین بردن کامل سرطان را به خطر می اندازند. نانو تکنولوژی روشی برای درمان مستقیم و به طور انتخابی در سلول های سرطانی ارائه می دهد. برای مثال, آنتی بادی های موجود در سلول های سرطانی می توانند بر روی نانوذرات پیدا شوند، تا زمانی که تصاویر تشدید مغناطیسی یا توموگرافی محاسبه شده مورد استفاده قرار گیرند, یک سیگنال کنتراست بالا ایجاد شود. امروزه اکثر کرم های ضد آفتاب از نانوذرات ساخته شده اند تا نور را به طور موثر جذب کنند و آن ها همچنین به راحتی روی پوست پخش می شوند و همین نانوذرات ها در بسته بندی مواد غذایی برای کاهش اشعه uv و افزایش طول عمر مفید هستند. نانو ذرات یا نانوالیاف در پارچه می توانند مقاومت لکه، آب و شعله را بدون افزایش قابل توجه در وزن، ضخامت و یا استحکام بافت افزایش دهند و به عنوان مثال، “نانو” در شلوار آن ها را نسبت به آب و آب مقاوم می کند.

چگونه فناوری نانو می تواند خواص پارچه ها را بهبود ببخشد؟

سلاح‌های اتمی به راحتی ساخته می‌شوند و سلاح‌های جدید نیز تولید می‌شوند. یک احتمال، اصطلاحاً «گلوله هوشمند» است، یک گلوله رایانه‌ای که می‌تواند بسیار دقیق کنترل و هدف‌گیری شود. این تحولات ممکن است یک مزیت برای ارتش و مجله خبری 1 بیتی دفاع از یک ملت باشد، اما اگر نتوان از این موارد محافظت کرد، احتمالا شاهد بروز فاجعه خواهیم بود. امید است که نانوتکنولوژی بتواند مجموعه ارزشمندی از ابزارهای تحقیقاتی و دستگاه های مفید بالینی در آینده نزدیک ارائه کند.

بخوان  آنا گزارش میدهد؛ ۱۰ تکنولوژی برتر سالهای پیشرو/ فناوری که جهان را قبضه میکند 1 بیتی

جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو – ۵ آذر ۱۴۰۱