نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

تلاش هایی برای ساخت مواد بدون سرب و جیوه آغاز شده که منجر به حفظ محیط زیست می شود. محققان برای کاهش آلودگی سربی ناشی از سوخت اتومبیل های درون سوز روی ذرات نانو و فناوری نانو حساب می کنند. امروزه اهمیت تکنولوژی نانو و کاربردهای متنوع آن بر کسی پوشیده نیست. اخیراً دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، رشته‌هایی با نام نانوفیزیک، نانوشیمی، فناوری نانو و … را به عنوان رشته‌هایی میان رشته‌ای برگذار کرده و از بسیاری از رشته‌های علوم پایه و مهندسی جذب دانشجو می‌کنند. این امر حاکی از کاربردهای متنوع تکنولوژی نانو در سایر علوم نظیر پزشکی، علوم پایه، علوم مهندسی و … است.

http://118amoozesh.ir

مودم های رومیزی هواوی علاوه برداشتن کیفیت بالا در ساخت و ارائه سرویس مناسب، از ظاهر زیبایی برخوردار هستند که مناسب میز کار شما می باشند. ساخت مبلمان یا لوازم داخلی خانه (با کمک نانوفیبر‌های کربن) با ۳۵ درصد میزان اشتعال‌پذیری کمتر. از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

۲-نانوتکنولوژی در پزشکی و بدن انسان:

سرطان فردی با تغییر در بیان و توزیع ده ها تا صدها مولکول متفاوت از هم دیگر است. در زیست شناسی، نانوتکنولوژی نیز به مطالعه بافت ها و سلول ها به روش دقیق تر کمک کرده است. در شیمی، عناصر و اتم های بیشتری با استفاده از نانوتکنولوژی و در نتیجه تحقیقات بهتر در مقایسه با مطالعات گذشته کشف می شوند. بسياري از کشورهاي توسعه‌يافته و در حال توسعه (در حدود ۳۰ کشور)، برنامه‌هايي را در سطح ملي براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مي‌نمايند. ساخت تراشه‌ها در اندازه­هاي فوق­العاده کوچک به عنوان مثال در اندازه­هاي ۳۲ تا ۹۰ نانو متر، توليد ديسک‌هاي نوري ۱۰۰ گيگا بايتي در اندازه­هاي کوچک نيز مي­باشد.

بخوان  ترخیص کالا از گمرکات تهران ترخیص کار گمرک تهران

کاربردهای نانو در صنعت الکترونیک

به عنوان مثال در صنایع دارویی، ساخت ریز ساختارها که به کمک آنها برای درمان یک بیماری خاص بهره‌برداری می‌کنیم، از نمونه این موارد می‌باشد. مهندسین و متخصصان حوزه عمران به منظور افزایش مقاومت ساختمان و عملکرد مصالح به افزودن نانوذرات به مصالح ساختمانی روی آورده اند . افزودن نانوذرات به مصالحی مانند فلز، سیمان و بتن ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت، مقاومت کششی، قابلیت تمیزشوندگی و خودترمیمی را تقویت می کند . سعی داریم در مجموعه مقالات ارائه شده در نماروز مجله خبری 1 بیتی در ابتدا به معرفی مختصری در خصوص فناوری نانو پرداخته و سپس به صورت تخصصی به کاربردهای این فناوری در صنعت ساختمان بپردازیم . پیشرفت در تجهیزات شناسایی، سیستم های دفاع هسته ای، افزایش عمر کاری تجهیزات نظامی و مقابله باعوامل مخرب شیمیایی در صحنه های نظامی مدیون استفاده از ذرات نانو در صنایع امنیتی است که در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته است. از سویی مطالعات روی تاثیرگذاری ذرات نانو روی مواد آلوده کننده آب های زیر زمینی و خاک هم نتایج خوبی در پی داشته است.

کاربرد نانو مواد

این احتمال وجود دارد که فناوری نانو، مانند سایر فناوری‌های قبل از آن، در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی تغییرات عمده‌ای ایجاد کند. اگرچه محصولات ساخته شده توسط فناوری نانو در ابتدا اقلام لوکس یا تخصصی گران قیمت خواهند بود، اما با افزایش در دسترس بودن، بازارهای بیشتری تأثیر این تکنولوژی را احساس می‌کنند. برخی از فناوری‌ها و مواد ممکن است از رده خارج شوند و منجر به این شود که شرکت‌های متخصص در آن زمینه‌ها اعلام ورشکستگی کنند.

  • این بررسی چالش‌های فعلی پایداری، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی را که توسط محققان در زمینه نانو تکنولوژی در بهبود کشاورزی بررسی می‌شود، پوشش می‌دهد.
  • وی تحولات تکنیک های ماشینکاری را طی دوره ۱۹۴۰ تا اوایل دهه ۱۹۷۰ مورد مطالعه قرار داد و (به درستی) پیش بینی کرد که در اواخر دهه ۱۹۸۰ تکنیک ها تا حدی پیشرفت می کنند که دقت ابعادی بهتر از ۱۰۰ نانومتر قابل دستیابی است.
  • لازم به ذکر است که کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها و ورود به لیتوگرافی‌های زیر ۱۰ نانومتر، خود مشکلاتی نظیر تونل زنی الکترونی ایجاد می‌کند که منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود.
  • این کار به عنوان بخشی از پروژه شیمی تشدید نور الهام گرفته از طبیعت در مرکز تحقیقات مرزی شیمی پشتیبانی شده و در مجله chem منتشر شد.
  • در سال ۱۳۸۳ سایت باشگاه دانش‌آموزی نانو فعالیت‌های آموزشی خود را در فضای مجازی آغاز و از سال ۱۳۸۷مجموعه فعالیت‌های مختلف آموزشی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌است.
بخوان  خرید و قیمت مرور سریع QRS-تکنولوژی پرتوشناسی سمیه ابراهیمی انتشارات جامعه نگر ترب | 1biti